«Ηχηρά» ονόματα από το χώρο των κατασκευαστικών εταιρειών, αλλά και μεγάλοι
διεθνές όμιλοι που έχουν ήδη «εμπειρία» στην αεροπορική αγορά κατέθεσαν χθες μη
δεσμευτική προσφορά για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων στο Ταμείο
Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ταμείου στην εκδήλωση ενδιαφέροντος προχώρησαν
χθες έντεκα (11) επενδυτικά σχήματα για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης,
λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων, που
χωρίζονται σε 2 ομάδες.
Σύμφωνα με πληροφορίες προσφορές για την ανάληψη της σύμβασης παραχώρησης
των περιφερειακών αεροδρομίων υπέβαλαν:
1. Aeroports De La Cote d'Azur.
2. Agrokor Novaport Development.
3. Engelinvest Israel Ltd.
4. Global Liman Isletmeleti
(66.66%) - Flughafen Munchen (33.34%).
5. Zurich Airport (63%) - J&P
Avax (37%).
6. Athens International Airport.
7. Fraport - Copelouzos.
8. TAV
9. Vinci - Ellaktor.
10. Corporacion America - Metka.
11. Advent.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες προτάσεις και θα
υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με
τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του
διαγωνισμού. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου και της
ηπειρωτικής χώρας τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στην
ομάδα αυτή ανήκουν οι αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας (1,65 εκατομμύριο
επιβάτες το 2011), Ζακύνθου (920.000 επιβάτες) Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και
Χανίων.
Σε αυτή την ομάδα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν αν επιθυμούν να συμπεριλάβουν
στην πρότασή τους και άλλα τρία αεροδρόμια αυτά της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου
και της Καλαμάτας. Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων - Κυκλάδων
και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τους
αερολιμένες: Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω και Ρόδου.
Ενδεχόμενες προσθήκες 2ης ομάδας είναι η Κάρπαθος, η Χίος και η Λήμνος.
Επίσης υπάρχει και το αεροδρόμιο της Αγχιάλου, το οποίο μπορεί να το
επιλέξει όποιος από τους δύο επενδυτές επιθυμεί.
Σημειώνεται ότι για τα αεροδρόμια που δεν παραχωρηθούν πρόκειται να
δημιουργηθεί Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων με 20ετή
διάρκεια. Η εταιρεία θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Η παραχώρηση
Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30 - 35 χρόνια, ενώ η
αναθέτουσα αρχή θα έχει τη δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης εφόσον το κρίνει
σκόπιμο. Θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές οι οποίες θα
εξαρτώνται από τα κέρδη των αερολιμένων. Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν και
τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ
200 και 220 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία. Το Δημόσιο θα διατηρήσει την
ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχό των αεροδρομίων.
Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρετούν το συντριπτικό ποσοστό της
τουριστικής κίνησης και η λειτουργία των περισσοτέρων χαρακτηρίζεται από έντονη
εποχικότητα. Προς το παρόν όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο ελληνικό
δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της
Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από τη δυνατότητα βελτίωσης της
χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής
ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και
υποχρησιμοποιούνται. Η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της
Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό.
Το ελληνικό δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και
Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους, τις Your
Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς
συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting
Group ως τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση.
Πηγή: imerisia.gr
1 σχόλιο:
Θέλω να καταγγείλω
1 Για το μπάχαλο που επικρατεί πάνω στην γέφυρα Β δηλαδή μπροστά από τις δυο εισόδους προς την αίθουσα Β των αναχωρήσεων στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Ακριβώς μπροστά στις δυο εισόδους προς την αίθουσα Β υπάρχει μια τεραστία κατασκευή που χρησιμοποιείται ως κυλικείο με τραπεζάκια που πιάνουν το μεγαλύτερο μέρος της γέφυρας με αποτέλεσμα σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης εκκένωσης του εσωτερικού του κτιρίου να υπάρξει πρόβλημα ατυχήματος λόγο εμποδίων. Επίσης την ακαταστασία έρχονται να συμπληρώσουν και οι σκόρπιες σειρές των καροτσιών που χρησιμοποιούν οι επιβάτες και οι οποίες είναι μπροστά από στις εισόδους.
2. Σε ότι έχει σχέση με το κυλικείο κάτω από την ράμπα στο εξωτερικό ο χώρος του αερολιμένα, ενώ έχει παραχωρηθεί προς τον χρηστή συγκεκριμένος χώρος , αυτός όμως έχει επεκταθεί με τραπεζοκαθισματα και έχει καταλάβει περιοχή που εμποδίζει την διέλευση πεζών προς την σκάλα ανόδου στο επάνω όροφο. Εκτός των άλλων έτσι όπως έχουν τοποθετηθεί τα τραπέζια με τα καθίσματα εάν ανέβει κάποια γυναίκα στις αναχωρήσεις από τις σκάλες πολλά μάτια είναι στραμμένα προς τα εκεί.
Γιατί άραγε η διοίκηση του ΚΑΘΜ αδιαφορεί για την αναρχία και προκλητική κατάληψη των χώρων σε βάρος της ομαλής ροής των επιβατών? ---επειδή οι καιροί είναι βρώμικοι μήπως υπάρχουν και εδω επ…… τι συμβαίνει?----
Δημοσίευση σχολίου