Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Ακόμη να βρεθούν και να κατονομαστούν οι υπεύθυνοι και οι ηθικοί αυτουργοί, των μπλακ αουτ των συστημάτων των ραντάρ του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ).


 





Η χαλαρότητα και η παντελής έλλειψη οργάνωσης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, σε όλο της το μεγαλείο.


Συμπληρώνονται δύο ολόκληρα χρόνια από το πρώτο συμβάν που εκδηλώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες, της 13-10-2011, στο σύστημα ηλεκτρικής τροφοδοσίας των ραντάρ του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ), καθώς και της Προσέγγισης Αθηνών αφήνοντας για οκτώ λεπτά «τυφλό» το ΚΕΠΑΘ, το οποίο ελέγχει το σύνολο του ελληνικού FIR.
Αποτέλεσμα ήταν να μαυρίσουν οι οθόνες των τερματικών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και ουσιαστικά να χαθούν τα ίχνη περίπου 150 αεροσκαφών που υπερίπταντο του ελληνικού εναερίου χώρου.
Για το συμβάν αυτό, το οποίο χαρακτηρίστηκε από το υπουργείο Μεταφορών «σοβαρό», είχε ζητηθεί από τον υπουργό, Γιάννη Ραγκούση η διεξαγωγή επείγουσας ένορκης διοικητικής εξέτασης για την εξακρίβωση των συνθηκών και των αιτίων που προκάλεσαν τη βλάβη του συστήματος, ενώ είχε ενημερωθεί και η προϊσταμένη Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών κυρία Ελένη Ράικου.
Από τότε και μέχρι την επανεμφάνιση του ίδιου συμβάντος οι αρμόδιοι της Υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, αλλά και εκ του αποτελέσματος που εκδηλώθηκε μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, δεν προέβησαν σε καμία ενέργεια για την διαπίστωση και την αποτελεσματική αντιμετώπιση των αιτίων που συνετέλεσαν και εκδηλώθηκε αυτή η σοβαρή δυσλειτουργία των εγκαταστάσεων που συμβάλλουν στην ασφάλεια των πτήσεων.
Συμπληρώθηκε ένας ολόκληρος χρόνος από τότε που εκδηλώθηκε το δεύτερο συμβάν, στις 29-10-2012, με το ίδιο αίτιο «τύφλωση» στο FIR Αθηνών, με σοβαρά προβλήματα στις πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος", αλλά και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας,, λόγω βλάβης του ραντάρ στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών-Μακεδονίας που βρίσκεται στο Ελληνικό.
Τα αεροσκάφη δεν μπορούσαν να προσγειωθούν, ούτε να απογειωθούν, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις που, σε ορισμένες περιπτώσεις, έφτασαν τις τρεις ή τέσσερις ώρες. Το πρόβλημα εκδηλώθηκε στις 12:51 από βλάβη στον υποστηρικτικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό εξαιτίας διακοπής ρεύματος της ΔΕΗ. Η κυκλοφορία των αεροσκαφών άρχισε να αποκαθίσταται σταδιακά από τις 14:10, ενώ στις 6 το απόγευμα η λειτουργία του συστήματος των ραντάρ είχε αποκατασταθεί πλήρως.
Για το νέο σοβαρό συμβάν, σύμφωνα με δηλώσεις της η Υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας ανέφερε ότι η ασφάλεια των πτήσεων ουδόλως διακυβεύτηκε από τη βλάβη στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας, η οποία σημειώθηκε νωρίς το μεσημέρι του Σαββάτου και προκάλεσε «τύφλωση» στο FIR Αθηνών. Πιο αναλυτικά ανέφερε:
«Η πτώση προκλήθηκε από βλάβη στον υποστηρικτικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό που επήλθε έπειτα από διακοπή ρεύματος της ΔΕΗ. Κατά τη διάρκεια του συμβάντος η διαχείριση της κυκλοφορίας των αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τους διεθνείς και κοινοτικούς κανονισμούς για την ασφάλεια των πτήσεων, η οποία ουδόλως διακυβεύτηκε».
«Η κυκλοφορία των αεροσκαφών άρχισε να αποκαθίσταται σταδιακά από την 14:10 τοπική ώρα. Ήδη συγκροτήθηκε επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτίων της βλάβης, την οποία συνδράμει η κατασκευάστρια εταιρεία του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού» καταλήγει η ΥΠΑ.
Ωστόσο, τότε δημιουργήθηκε μεγάλη αναστάτωση στις αεροπορικές πτήσεις και στο επιβατικό κοινό καθώς επίσης και μεγάλο πρόβλημα καθυστερήσεων στις πτήσεις, προκαλώντας και σχετικό ντόμινο στα πτητικά προγράμματα των εταιρειών.
Συνεπώς το όλο θέμα δεν μπορεί να μηδενίζεται ως σοβαρό γεγονός και να μεταφράζεται από την ΥΠΑ ότι "δεν υπήρξε πρόβλημα ασφάλειας"
Αντιθέτως θα έπρεπε αν υπήρχε η ανάλογη ευθιξία να λέγονταν "να ευχαριστούμε το θεό που δεν υπήρξε σοβαρότερο συμβάν.
Από τις αρχές Μαρτίου του 2013, το όλο θέμα απασχολεί τη Δικαιοσύνη, η οποία μετά από επείγουσα παραγγελία του εισαγγελέα πλημμελειοδικών Αθηνών ζητά διενέργεια προανάκρισης.
Το πταισματοδικείο Αθηνών το οποίο αναλαμβάνει την υπόθεση προσπαθεί από τις αρχές Μαρτίου 2013, να πληροφορηθεί για τους υπευθύνους των εγκαταστάσεων και των συστημάτων Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ).
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απαντά αμέσως και γνωστοποιεί ως υπεύθυνους τους διοικητικούς προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών και των συστημάτων αεροναυτιλίας και του ΚΕΠΑΘ.
Ο Πταισματοδίκης Αθηνών επανέρχεται με νέο έγγραφό του στα μέσα του προηγούμενου μήνα και ζητά να του γνωστοποιηθούν άμεσα τα ονοματεπώνυμα και τα πλήρη στοιχεία των υπεύθυνων των εγκαταστάσεων των συστημάτων αεροναυτιλίας, καθώς και των αρμοδίων που δεν ενδιαφέρθηκαν για την αποκατάσταση των αιτίων που προκάλεσαν το πρώτο συμβάν, προκειμένου να αποτραπεί η εκδήλωση του δεύτερου συμβάντος.
Μας πληροφορούν ότι οι αρμόδιοι της ΥΠΑ διαβάζοντας το έγγραφο αυτό άρχισαν με αυτοσχεδιασμούς και με συσκέψεις να «εντοπίσουν» τους αρμόδιους σε ότι αφορά το πρώτο σκέλος του αιτήματος και αυτό γιατί για το δεύτερο σκέλος δεν θέλησαν να ασχοληθούν και τούτο διότι «ακουμπά» πολλούς και μάλιστα υψηλά ιστάμενους στην τότε διοικητική ιεραρχία.
Μας πληροφορούν επίσης αξιόπιστες πηγές, ότι στο τεχνικό σκέλος της συντήρησης και της υποστήριξης των εγκαταστάσεων δεν έχει οριστεί με απόφαση κανένας αρμόδιος. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει κανένας αρμόδιος με επίσημη απόφαση από αυτούς που προσφέρουν ακόμη μέχρι σήμερα τις υπηρεσίες τους στις εγκαταστάσεις αυτές. Ποιόν επομένως θα ορίσουν ως υπεύθυνο; Δεν είναι τραγικό και συνάμα εγκληματικό το γεγονός αυτό;
Η τελευταία απόφαση που υπάρχει για τον ορισμό υπευθύνων και η οποία στην ουσία δεν έχει αντικατασταθεί με νέα απόφαση είναι αυτή του έτους 1997, η οποία ορίζει υπεύθυνο επίβλεψης και συντήρησης των εγκαταστάσεων αυτών.
Την απόφαση αυτή όμως, κάποιοι που χειρίζονται το θέμα δείχνουν να την αγνοούν και προσπαθούν εντέχνως να την αποκρύψουν, εκφράζοντας απόψεις επί του θέματος όπως τους βολεύει, οι οποίες όμως δεν απηχούν στην πραγματικότητα και δεν μπορούν να στοιχειοθετηθούν με κανένα υπαρκτό αποδεικτικό στοιχείο.
Συνεπώς υπάρχει θέμα…, και αυτός είναι ο βασικός λόγος που καθυστερεί περίπου ένα μήνα η απάντηση επί του εγγράφου του Πταισματοδίκη Αθηνών.
Περιμένουμε με αγωνία να δούμε ποιους θα «φωτογραφίσουν», ή θα ορίσουν  ως υπεύθυνους και θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι ηθικοί αυτουργοί αυτής της εγκληματικής αδιαφορίας θα αποκαλυφθούν, γιατί υπάρχει πολύ αποδεικτικό υλικό, το οποίο αν χρειαστεί θα φθάσει στα χέρια του ανακριτή .

Δεν υπάρχουν σχόλια: