Την σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων παρουσίασε
την Τρίτη σε επενδυτές ο επικεφαλής χρηματοοικονομικών και επενδυτικών σχέσεων
του γερμανικού ομίλου, εκτιμώντας ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στις
εμπορικές δραστηριότητες.
Σύμφωνα με την άποψη που υποστήριξε ο επικεφαλής
χρηματοοικονομικών και επενδυτικών σχέσεων του γερμανικού ομίλου Stefan
Ruter, η Fraport θα κατέχει τουλάχιστον το 67% της εταιρείας διαχείρισης των 14
περιφερειακών αεροδρομίων με την τελική μετοχική σύνθεση να καθορίζεται από το
μοντέλο χρηματοδότησης.
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης στο Μόναχο (Baader Investment
Conference 2015), ο κ. Ruter περιέγραψε σε αδρές γραμμές τη συμφωνία με το
Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την 40ετή παραχώρηση των 14 ελληνικών
αεροδρομίων έναντι εφάπαξ τιμήματος 1,2 δισ. ευρώ.
Όπως είπε, το 80% της κίνησης στα 14 αεροδρόμια αφορά
διεθνείς πτήσεις, με τον συνολικό αριθμό επιβατών να προσεγγίσει τα
22.000.000 ετησίως. Ο ίδιος υποστήριξε πως το επιχειρησιακό σχέδιο της
Fraport στηρίζεται σε «λελογισμένη» αύξηση της επιβατικής κίνησης, δηλαδή περί
το 2% ετησίως κατά την 40ετή περίοδο παραχώρησης.
Για την περίοδο 2016-2019 προβλέπονται επενδύσεις
330.000.000 ευρώ, ενώ τυχόν επενδύσεις επέκτασης των αεροδρομίων
συνδέονται με την αύξηση της επιβατικής κίνησης. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο
γεγονός πως υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων στα
αεροδρόμια καθώς σήμερα υπάρχουν ελάχιστα καταστήματα.
Όπως εξήγησε, οι εμπορικοί χώροι θα διπλασιαστούν κατά το
πρώτο στάδιο αναβάθμισης των αεροδρομίων, ενώ παράλληλα θα εφαρμοστούν νέα
μοντέλα λειτουργίας όπως ο γνωστός «περίπατος» των επιβατών ανάμεσα στα
καταστήματα μέχρι να φτάσουν στην πύλη εισόδου.
Όπως είναι γνωστό, εκτός από το αρχικό εφάπαξ τίμημα των
περίπου 1,2 δισ. ευρώ, η Fraport θα καταβάλλει 22.900.000 ευρώ ετησίως (που
θα αυξάνονται ανάλογα με τον πληθωρισμό), ενώ από το 2019 θα πληρώνει και
ποσοστό 28,5% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, επίσης σε ετήσια
βάση.
Όπως είχε γίνει γνωστό με τη λήξη του διαγωνισμού, το
συνολικό ποσό που θα καταβάλλουν οι Γερμανοί στο δημόσιο μέσω του συντελεστή
28,5% επί των EBITDA θα φτάσει τα 5,3 δισ. ευρώ κατά την περίοδο
παραχώρησης. Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει, επίσης, πως τα τέλη αεροδρομίου
θα είναι 13 ευρώ ανά επιβάτη το 2016 και από το 2018 αυξάνονται σε 18,5 ευρώ
ανά επιβάτη (συν τον πληθωρισμό).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου