ΗΥπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η πολιτική βούληση που
υπάρχει, είναι τα αεροδρόμια αυτά να αξιοποιηθούν, να στηριχθούν, να μπούνε σε μια
άλλη λογική από αυτή που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια, δηλαδή της απαξίωσης και
της Υπηρεσίας της Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά και των αεροδρομίων. Πρέπει να
τιμολογούν τις αερομεταφορές, τις αεροπορικές εταιρείες όπως και τα ιδιωτικά
αεροδρόμια.
Πρέπει να αναπτυχθούν σε εμπορικές δραστηριότητες, όπως και
τα άλλα αεροδρόμια, να μην έχουμε φαινόμενα έλλειψης προσωπικού και κακής
λειτουργίας που δεν έχει στοιχειώδεις δομές και λειτουργία, όπως καθαριότητα ή
υπηρεσίες προς τους πολίτες που τα χρησιμοποιούν.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει αυτά τα αεροδρόμια να έχουν
κέρδη. Άρα θα πρέπει αυτά τα αεροδρόμια να έχουν καταστήματα εμπορικά, να έχουν
χώρους στάθμευσης για να τα χρησιμοποιούν οι πολίτες, να τιμολογούν όλες τις
υπηρεσίες τους οι ιδιωτικές εταιρείες που είναι εκεί. Δεν κληρονομήσαμε τέτοια
αεροδρόμια.
Κληρονομήσαμε αεροδρόμια που είχαν το πολύ – πολύ ένα καφέ,
που οι τουαλέτες τους ήταν άχρηστες, που οι υποδομές τους και ο ηλεκτρονικός
εξοπλισμός ήταν παλαιωμένος και με προβλήματα και αυτό προφανώς τώρα πρέπει να
διορθωθεί.
Εμείς δεν είμαστε στη λογική να απαξιώσουμε τις δημόσιες
υπηρεσίες, τις δημόσιες υποδομές, άρα και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και
τα αεροδρόμια και το έχουμε δείξει στο διάστημα αυτό που είμαστε κυβέρνηση -και
θα πω και τα συγκεκριμένα βήματα που έχουμε κάνει- προκειμένου να τα
ιδιωτικοποιήσουμε μετά. Αυτό έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση. Τα διάλυσε όλα για
να πάει σε ιδιωτικοποιήσεις.
Τι έχουμε κάνει αυτό το διάστημα;
Κατ' αρχάς σε επίπεδο βασικών υποδομών υπογράψαμε τη σύμβαση
για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και το σύστημα PALLAS που είναι κρίσιμο σύστημα
για τις αερομεταφορές. Επί της ουσίας ελέγχει τον ελληνικό εναέριο χώρο, είναι
το σύστημα που χρησιμοποιούν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για να έχει
μεγαλύτερη χωρητικότητα. Από εκεί θα έχουμε και πάρα πολλά έσοδα.
Και τρέξαμε το διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ, προκειμένου να έχουμε
τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που πρέπει να έχει η χώρα, πρέπει να πάρουμε
κι άλλους επίσης από αυτή τη δράση θα έχουμε πολύ περισσότερα έσοδα. Που όλα
αυτά η προηγούμενη κυβέρνηση τα είχε απαξιώσει και κινδυνεύαμε να χάσουμε και
τον έλεγχο του εθνικού εναέριου χώρου. Κινδυνεύαμε να έχουμε ελεγκτές εναέριας
κυκλοφορίας από άλλες χώρες.
Είχε ήδη κάνει αίτημα η Ιταλία και η Μάλτα για να πάρει μέρος
σε αυτή τη διαχείριση και το σταματήσαμε τελευταία στιγμή. Δεν νομίζω ότι η
πολιτική που εφάρμοζαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ήταν η βέλτιστη πολιτική και
για τον τόπο και για να βγούμε από την κρίση.
Δεν γίνεται να είναι απαξιωμένος ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός
που τώρα μετά από πάρα πολλά χρόνια υπογράψαμε επίσης σύμβαση για να
ανακαινιστεί και να συντηρηθεί. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε στην Υπηρεσία
Πολιτικής Αεροπορίας δυο αεροπλάνα για την πιστοποίηση των ραδιοβοηθημάτων που
για χρόνια ήταν χαλασμένα και φτάσαμε σε σημείο στο παρά πέντε να κλείσουν τα
αεροδρόμια γιατί δεν θα λειτουργούσαν τα ραδιοβοηθήματα και δεν θα ήταν
πιστοποιημένα. Αυτή είναι η κατάσταση που βρήκαμε. Και αυτή αναστρέφουμε.
Στο πλαίσιο του
δημοσίου με το πολύ καλό δυναμικό που έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και
πιστεύουμε ότι θα είναι πολύ πιο κερδοφόρα ή απ' ό,τι ήταν μέχρι σήμερα.
Σε ότι αφορά το κομμάτι των αποκρατικοποιήσεων είναι ένα πολύ
μεγάλο ιδεολογικό πρόβλημα για το ΣΥΡΙΖΑ. Όμως έχουμε τελείως ξεκάθαρο και στην
ψυχή μας και στην πολιτική που ασκούμε, ότι σε αυτά που δεσμευτήκαμε, δηλαδή
στις εννέα ιδιωτικοποιήσεις που έχουμε δεσμευτεί θα τις προχωρήσουμε.
Από εκεί και πέρα θεωρούμε ότι υπάρχουν τομείς που πρέπει να
είναι στο στενό δημόσιο τομέα και τομείς που μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη
δημόσια περιουσία σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να χρειαστεί να
πάμε στη λογική που πήγαιναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και που έχουν εγκρίνει
τις εννέα ιδιωτικοποιήσεις, τον τρόπο των ιδιωτικοποιήσεων που επιβλήθηκαν στη
χώρα και στη συμφωνία του καλοκαιριού και προχωράμε.
Τα αεροδρόμια, όπως ξέρετε, είναι 14 που πουλιούνται. Είναι
δυο διαγωνισμοί. Είναι τα πιο κερδοφόρα περιφερειακά αεροδρόμια που έχουμε. Αν
πηγαίναμε σε μια άλλου είδους λογική που θα είχε ένα μεγάλο ποσοστό και το
ελληνικό δημόσιο, προφανώς η χώρα θα είχε να κερδίσει και ο ελληνικός λαός πολύ
περισσότερα.
Αν φτιάχναμε ομάδες αεροδρομίων, όπου υπήρχαν κάποια
κερδοφόρα αεροδρόμια και κάποια ελλειμματικά αεροδρόμια, επίσης θα είχαμε
κερδίσει πολύ περισσότερα. Γιατί δεν θα έμεναν τα βάρη μόνο στο ελληνικό
δημόσιο. Περιφερειακά αεροδρόμια δηλαδή με περιφερειακή κίνηση και τα
περιφερειακά αεροδρόμια με πολύ μεγάλη κίνηση να δίνονταν στον ιδιώτη.
Δεν είναι μόνο στα αεροδρόμια αυτός ο σχεδιασμός που έγινε
από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ο ίδιος ο σχεδιασμός έγινε στις μονάδες της ΔΕΗ
με τη μεγάλη και μικρή ΔΕΗ, το φιλέτο της ΔΕΗ δηλαδή πήγε στη μικρή ΔΕΗ για
ιδιωτικοποίηση και τα εργοστάσια που ήταν με παλιά τεχνολογία, δεν ήταν τόσο
παραγωγικά, είχαν μεγάλα κόστη λειτουργίας έμειναν στη μεγάλη ΔΕΗ για να
μείνουν στο δημόσιο.
Αυτό ήταν το μοντέλο που προωθούσε η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ που
ήταν συγκυβέρνηση τότε να προχωρήσει.
Αποδεχτήκαμε όμως υπογράφοντας τη συμφωνία. Αποδεχθήκαμε γιατί
δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς τις 9 αποκρατικοποιήσεις.και τη λειτουργία του
ΤΑΙΠΕΔ και πολλά πράγματα.
Αυτά τα έχουμε αποδεχτεί μετά τον εκβιασμό που έγινε στον
ελληνικό λαό και στη χώρα το καλοκαίρι, ότι θα προχωρήσουμε 9 από τις δεκάδες
ιδιωτικοποιήσεις που είχαν προγραμματίσει να κάνουν. Βεβαίως.
Αυτόόμως άλλαξε και τις προγραμματικές δεσμεύσεις μας στον
ελληνικό λαό και πολλά άλλα, τα οποία μας οδήγησαν στο να θέσουμε σε γνώση του
ελληνικού λαού αυτή τη συμφωνία και να πάμε σε εκλογές.
Δεν κάναμε κάποια κωλοτούμπα. Αυτή ήταν η συμφωνία για να μη
πτωχεύσει η χώρα. Αυτή θέσαμε υπόψη του ελληνικού λαού και πήγαμε σε εκλογές.
Και έχουμε καθαρή εντολή γι' αυτά που δεσμευτήκαμε το καλοκαίρι να τα
προχωρήσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου