Με την οριστική και αμετάκλητη απόφαση του υπουργικού συμβουλίου
η κυβέρνηση βάζει τέλος στις παλινωδίες της και στις αμφίσημες δηλώσεις στελεχών
και υπουργών της, αλλά και στις αντιδράσεις που εκδηλώνονται από τοπικούς και
συνδικαλιστικούς παράγοντες σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις.
Η κυβέρνηση πιστή πλέον στις δεσμεύσεις της σε ότι αφορά τα
προαπαιτούμενα και την πλήρη εφαρμογή των συμφωνηθέντων προχωρά στην συνυπογραφή
των δύο συμβάσεων παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία
Fraport - Slentel για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου προχώρησε η κυβέρνηση,
σύμφωνα με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) που δημοσιεύθηκε χθες το βράδυ
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η πράξη επικαλείται την «ανάγκη άμεσης έγκρισης των σχεδίων σύμβασης παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β)», καθώς και «το γεγονός ότι όρος για τη θέση των συμβάσεων παραχώρησης σε ισχύ αποτελεί η με νόμο κύρωσή τους από τη Βουλή των Ελλήνων».
Έτσι, το Υπουργικό Συμβούλιο προχωρά στη «συνυπογραφή από
το Ελληνικό Δημόσιο των σχεδίων σύμβασης παραχώρησης..., ως προς τα
δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει το ίδιο σύμφωνα με τα
προβλεπόμενα στις ανωτέρω συμβάσεις».
Επίσης, η Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου παρέχει εξουσιοδότηση
στους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Υποδομών «για τη συνυπογραφή
για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου των συμβάσεων παραχώρησης... καθώς και
τυχόν άλλων συμβάσεων τροποποιητικών, παρακολουθηματικών ή εκτελεστικών».
Να θυμίσουμε ότι τα 14 αεροδρόμια είναι αυτά της
Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του
Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου,
της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14
περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη έναν χρόνο
πριν, τον Νοέμβριο του 2014, η ελληνογερμανική κοινοπραξία, η οποία προσέφερε
εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό
25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που
φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα,
δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ.
ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου