Επενδυτή
ψάχνουν επιπλέον 23 περιφερειακά αεροδρόμια που περνούν στο νέο υπερ-Ταμείο
προκειμένου σε βάθος χρόνου να αξιοποιηθούν, είτε με τη μέθοδο των
παραχωρήσεων, είτε μέσω συνεργασιών με ιδιωτικά σχήματα.
Πρόκειται
για τα αεροδρόμια σε Αλεξανδρούπολη, Άραξο, Αστυπάλαια, Χίο, Ικαρία, Ιωάννινα,
Καλαμάτα, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Καστοριά, Κοζάνη, Κύθηρα, Λέρο,
Λήμνο, Μήλο, Νέα Αγχίαλο, Νάξο, Πάρο, Σητεία, Σκύρο και Σύρο.
Με
την είσοδο των 23 αυτών αεροδρομίων στο υπερ-Ταμείο, κλείνει το κεφάλαιο
αεροδρόμια στην Ελλάδα, καθώς δεν απομένουν άλλα προς αξιοποίηση.
Τα 14
αεροδρόμια έχουν παραχωρηθεί στη κοινοπραξία υπό τη γερμανική Fraport, το
Ελευθέριος Βενιζέλος βρίσκεται σε φάση αποκρατικοποίησης ενώ στο Ηράκλειο
Κρήτης βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για το νέο αερολιμένα στο
Καστέλι. Αθροίζοντας όλα τα παραπάνω προκύπτει ο αριθμός των 39
αεροδρομίων, του συνόλου δηλαδή της χώρας.
Ταυτόχρονα,
τα 23 αυτά αεροδρόμια είναι και τα επόμενα περιουσιακά στοιχεία για τα
οποία γίνεται γνωστό ότι περνούν στο νέο υπερ-Ταμείο, μετά τις πρώτες έξι ΔΕΚΟ
(ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΟΑΚΑ).
Το
θέμα έγινε γνωστό σήμερα όταν το ΤΑΙΠΕΔ δημοσίευσε πρόσκληση εκδήλωσης
ενδιαφέροντος για τη πρόσληψη συμβούλου που, ενόψει της ένταξής των 23
αεροδρομίων στο νέο υπερ-Ταμείο, θα προτείνει τρόπους αξιοποίησής τους.
Συγκεκριμένα,
το έργο του συμβούλου, θα είναι:
- Να
αξιολογήσει κάθε ένα από τα 23 αεροδρόμια σε λειτουργικό, εμπορικό επίπεδο, και
κίνησης επιβατών-προϊόντων.
- Να
προσδιορίσει τη δυνητική αξία καθενός από τα αεροδρόμια, λαμβάνοντας υπόψιν τη
προσέλκυση επιπλέον αεροπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών προορισμών, καθώς
και από την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων, και επενδύσεων σε real estate.
- Να
παρουσιάσει ένα “σενάριο αξιοποίησης” για κάθε ένα από τα 23 αεροδρόμια
- Να
ερευνήσει κατά πόσο η αξιοποίηση των αεροδρομίων αυτών μπορεί να γίνει σε
“ομάδες” μέσω clusters.
Η
μελέτη θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός δύο μηνών από την ανακήρυξη του
αναδόχου συμβούλου.
Liberal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου