Η ΥΠΑ θα αποκτήσει επιτέλους αυτό που δύσκολα ανθρώπινος νούς θα μπορούσε να σκεφθεί:
"απροσδιόριστες υπηρεσίες εδάφους από πρώην εργαζόμενους σε υπηρεσίες αέρος".
Στην ΥΠΑ
οι πιλότοι, αλλά με ποιο αντικείμενο
εργασίας και με ποιόν μισθό, των 8.000 €
ή των 1.500 €
Ενώ ο κόσμος καίγεται και "κουρεύεται" και εργασιακά και οικονομικά, κάποιοι συνεχίζουν το βιολί τους.
Ούτε η κρίση τους αγγίζει, ούτε η ανεργία τους κεντρίζει, ούτε η αργομισθία τους προβληματίζει.
Η Ελλάδα έπιασε επίσημα το 18% στην ανεργία, οι νέοι μεταναστεύουν επειδή δεν μπορούν να βρουν δουλειά, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι παραπαίουν, έχοντας καταντήσει «σύγχρονοι» δουλοπάροικοι, αλλά το αφτί κάποιων δεν ιδρώνει με τίποτα. Δεν ακούν, δεν κατανοούν, προκαλούν με την στάση τους. δεν λογαριάζουν τίποτα, δεν πτοούνται ….
Όπως έμαθα από φίλους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το κλίμα δεν είναι καθόλου καλό. Υπάρχει οργή…..και σκέπτονται, αλλά και συσκέπτονται συλλογικά τις επόμενες ημέρες για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Κι αυτό διότι την ίδια ώρα που οι μισθοί τους έχουν υποστεί «κούρεμα με την ψιλή», δώρα Χριστουγέννων, έκτακτες αποδοχές για αργίες, νυχτερινή εργασία, ανθυγιεινό επίδομα, κλπ και έχουν καταργηθεί προ πολλού, κάποιοι συνεχίζουν να ζουν εις βάρος της … πλέμπας.
Αναφέρομαι στους πρώην πιλότους, αεροσυνοδούς, κλπ της πρώην Ολυμπιακής, που υποτίθεται ότι ιδιωτικοποιήθηκε, αλλά που οι εκατοντάδες προνομιούχοι υπάλληλοί της μετατάχθηκαν στην ΥΠΑ.
Και δεν είναι μόνο το γεγονός ότι εδώ και χρόνια αργομισθούν, αφού η ΥΠΑ δεν χρειάζεται πιλότους και αεροσυνοδούς, μιας και πρόκειται για διοικητική υπηρεσία, χωρίς αεροπλάνα και υπηρεσίες αέρος…….
Δεν είναι το γεγονός ότι συνεχίζουν να πληρώνονται με το 80% των τελευταίων μισθών τους ως πιλότοι και αεροσυνοδοί (και όλοι ξέρουμε τι μισθούς έπαιρναν), τα οποία συνεχίζουν να επιβαρύνουν τον κρατικό κορβανά…
Αλλά έρχεται και μια άλλη είδηση, που αν μη τι άλλο σκανδαλίζει.
Όχι μόνο τους υπαλλήλους της ΥΠΑ, που βλέπουν την αργομισθία κάποιων να αμείβεται πλουσιοπάροχα, αλλά και όλους εμάς τους υπόλοιπους φορολογούμενους που νιώθουμε έντονα τις σφαλιάρες στο σβέρκο μας καθημερινά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας «Έθνος» εμμένει
στη διάταξη για την επιστροφή των 195 πιλότων και τεχνικών της πρώην Ολυμπιακής
Αεροπορίας στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης.
Παρά το σφοδρό κύμα των αντιδράσεων από τους εργαζομένους της ΥΠΑ, οι οποίοι τον κατηγορούν ευθέως για ρουσφετολογικές ρυθμίσεις και απειλούν με κινητοποιήσεις, ο κ. Βορίδης είναι αποφασισμένος να μην αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη από το πολυνομοσχέδιο.
«Η ΥΠΑ μέχρι προσφάτως φώναζε ότι δεν έχει προσωπικό,
ότι φεύγει κόσμος στην εφεδρεία και έχει κενές θέσεις. Τοποθετούμε τώρα
προσωπικό και δεν τους θέλουν οι συνδικαλιστές. Είναι ρουσφέτι ότι λέμε να τους
βάλουμε να δουλέψουν ενώ ήδη πληρώνονται από την ΥΠΑ χωρίς να κάνουν τίποτα;»,
τόνισε χθες στο «Εθνος».
Ωστόσο βάσει του άρθρου 144 του πολυνομοσχεδίου, που
έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή, προϋπόθεση για να ενταχθούν σε οργανικές μονάδες
της ΥΠΑ, στην Αρχή Συντονισμού Πτήσεων ή στην Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών
Ατυχημάτων, είναι να εκφράσουν οι ίδιοι με αίτηση την επιθυμία μετακίνησής
τους.
«Εάν αυτοί αρνηθούν, θα διακοπεί η σχέση εργασίας
τους», ανέφερε ο κ. Βορίδης.
Το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι οι πιλότοι θα
καταθέσουν αιτήσεις για τις συγκεκριμένες θέσεις, προκειμένου να μη δουν την
πόρτα της εξόδου, δεδομένης και της απαίτησης της τρόικας για 15.000 απολύσεις
εντός του έτους.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Αύγουστο οι πιλότοι
είχαν κριθεί από το υπηρεσιακό συμβούλιο της ΥΠΑ ως πλεονάζον προσωπικό και
επρόκειτο να μεταταχθούν, διαδικασία η οποία δεν προχώρησε. Σύμφωνα με τα
στοιχεία του υπουργείου, από το σύνολο των 195 πιλότων, οι 21 είχαν ήδη
τοποθετηθεί στην ΥΠΑ, οι 55 έχουν πάρει άδεια άνευ αποδοχών, ενώ οι υπόλοιποι
με τη νέα διάταξη θα επιστρέψουν στην ΥΠΑ.
Το Υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και δικτύων ετοίμασε
σχέδιο για περίπου 4.500 μετατάξεις επιδιώκοντας με αυτόν τον τρόπο να δώσει
λύση στη λειτουργία των πιο προβληματικών ΔΕΚΟ του υπουργείου είτε αυτές παραμένουν υπό την «επίβλεψη» της
ηγεσίας του υπουργείου (όπως ο ΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ) είτε έχουν πωληθεί όπως στην περίπτωση
της ΟΑ, όπου ωστόσο έπρεπε να διαχειριστεί πάνω από 2.500 εργαζόμενους που
έμειναν χωρίς αντικείμενο.
Περίπου 2.400
εργαζόμενοι από την παλιά Ο.Α., οι οποίοι έχουν ήδη καταθέσει τα χαρτιά τους
για μετατάξεις στον δημόσιο τομέα βρίσκονται σε «αναμονή» εδώ και περίπου εννέα
μήνες που ξεκίνησε η διαδικασία μετάταξης.
Η «αδυναμία»
της ΥΠΑ να απορροφήσει με τη σημερινή της μορφή όλους όσοι δικαιούταν, βάσει
του νόμου, να απασχοληθούν εκεί, αλλά και οι αλλαγές στους ΟΤΑ όπου έχουν ήδη
ζητήσει να εργαστούν κάποιοι από αυτούς, φαίνεται να καθυστερούν ακόμα
περισσότερο τη διαδικασία.
Ειδικότερα σε
νομοσχέδιο «σκούπα» του υπουργείου Υποδομών και Οικονομικών θα προβλέπεται η
δυνατότητα να επιλέγει το Δημόσιο, σε ποιο αριθμό θα απορροφήσει η Υπηρεσία
Πολιτικής Αεροπορίας πιλότους χειριστές και τεχνικούς μηχανικούς, από αυτούς
που έχουν κάνει αίτηση να μεταταγούν στην Υπηρεσία Πολιτικής.
«Δεν είναι
δεσμευτικό για το Δημόσιο όλοι όσοι έχουν κάνει δήλωση να τοποθετηθούν στην
Πολιτική Αεροπορία, κάτι που εξαρχής είχαμε δηλώσει ότι συνιστά ένα μεγάλο
πρόβλημα», τονίζει ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας.
Σύμφωνα με τα
επίσημα στοιχεία 742 εργαζόμενοι της πρώην ΟΑ ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν
στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, από τους οποίους 326 είναι πιλότοι, 161
Μηχανικοί και 255 διοικητικοί.
Όσον αφορά
τους διοικητικούς χαρακτηρίζονται αναγκαίοι για την Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας ενόψει ανάπτυξης νέων λειτουργιών. Ωστόσο, η ΥΠΑ μπορεί να
απορροφήσει έως 80 πιλότους και έως 100 μηχανικούς, με τους υπόλοιπους 307 να
καλούνται και πάλι να συμπληρώσουν σχετικά έντυπα για να επιλέξουν νέα
υπηρεσία.
Συμφώνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι της πρώην ΟΑ έχουν ζητήσει να μεταταγούν ως εξής:
Συμφώνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι της πρώην ΟΑ έχουν ζητήσει να μεταταγούν ως εξής:
743
εργαζόμενοι στην ΥΠΑ.
400 άτομα στο υπουργείο Παιδείας.
400 άτομα στο υπουργείο Παιδείας.
150
εργαζόμενοι στο υπουργείο Υποδομών (σε ΟΑΣΑ, ΕΛΤΑ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΕΕΤΤ).
50 άτομα στο υπουργείο Εργασίας.
50 άτομα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
50 άτομα στο υπουργείο Οικονομίας.
50 άτομα στο υπουργείο Εσωτερικών.
40 άτομα στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (υπουργείο Οικονομικών).
40 άτομα στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
30 άτομα στο υπουργείο Τουρισμού.
20 άτομα στο υπουργείο Υγείας.
50 άτομα στο υπουργείο Εργασίας.
50 άτομα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
50 άτομα στο υπουργείο Οικονομίας.
50 άτομα στο υπουργείο Εσωτερικών.
40 άτομα στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (υπουργείο Οικονομικών).
40 άτομα στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
30 άτομα στο υπουργείο Τουρισμού.
20 άτομα στο υπουργείο Υγείας.
Οι αποδοχές των μεταταγέντων, όπως
επισημαίνεται από την πλευρά του υπουργείου, οι εργαζόμενοι, οι οποίοι θα
μεταταγούν, θα λαμβάνουν τις αποδοχές της υπηρεσίας στην οποία θα πάνε,
προκειμένου να επιτευχθεί εξορθολογισμός των δαπανών ειδικά σε ό,τι σχετίζεται
με τις δευτερεύουσες απολαβές, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις, βάσει των
επίσημων στοιχείων του υπουργείου, φτάνουν και το 50% των τακτικών αποδοχών των
εργαζομένων. Προς το παρόν, ωστόσο, τα επιχειρήματα αυτά δεν έχουν σταθεί ικανά
για να αντιστρέψουν τις απαιτήσεις των ελεγκτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου