Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Αποστάσεις ΠΑΣΟΚ από την παραχώρηση-αξιοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων.




Αποστάσεις κρατάει το ΠΑΣΟΚ από τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο Ανάπτυξης και Μεταφορών και το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), προωθούν τους διαγωνισμούς για την παραχώρηση-αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Το θέμα της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες, συζητήθηκε σε συνάντηση αντιπροσωπείας του ΠΑΣΟΚ
υπό τον αρμόδιο τομεάρχη Νίκο Σηφουνάκη με τον υπουργό Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη, καθώς και με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Ωστόσο, λόγω των διαφωνιών που προέκυψαν στη διάρκεια της συνάντησης, οι επαφές μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων θα συνεχιστούν σε επίπεδο τεχνοκρατών μέχρι να συμφωνηθεί το τελικό πλαίσιο παραχώρησης των αεροδρομίων.
Το βέβαιο είναι ότι τα προς παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα ξεπεράσουν τα 22 (από το σύνολο των 37) και θα αποτελέσουν δυο ξεχωριστές ομάδες. Οι ομάδες των προς παραχώρηση αεροδρομίων θα είναι ισοβαρείς και θα συγκροτηθούν με βάση την επιβατική τους κίνηση, τις οικονομικές επιδόσεις τους, αλλά και τη γεωγραφική τους θέση.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ξεκαθάρισε ότι σε κάθε περίπτωση οι δύο διαγωνισμοί θα πρέπει να «βγουν στον αέρα» το αργότερο ως τα τέλη του Μαρτίου.
Στη συνάντηση οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ έθεσαν τους δικούς τους όρους, τονίζοντας ότι απαιτείται πολύ προσεκτικός σχεδιασμός του όλου εγχειρήματος, καθώς η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, που πρόκειται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, «δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μια απλή διαδικασία εκχώρησης περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου, διότι συνδέεται με την ανάπτυξη του τουρισμού, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας».
Σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της παραχώρησης των αεροδρομίων θα πρέπει να έχουν, πέραν της κυβέρνησης και οι τοπικές κοινωνίες, καθώς και οι φορείς του τουρισμού, όπως ήδη γίνεται σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

Ειδικότερα, προτείνεται η δημιουργία κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου, μέσω του οποίου θα διαμορφωθεί μια εθνική πολιτική λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων (κυρίως όσον αφορά τις χρεώσεις, τα ζητήματα ασφάλειας κλπ.).
Επίσης, τονίστηκε ότι θα πρέπει να τεθούν ουσιαστικά κριτήρια ομαδοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ώστε να υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός σε επίπεδο αερολιμενικών τελών-χρεώσεων και ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και να αποφευχθούν φαινόμενα δημιουργίας καρτέλ.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται, σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ και στο θέμα της διάρκειας των συμβάσεων παραχώρησης των αεροδρομίων, όπως και στο ύψος του τιμήματος που θα πρέπει να καταβληθεί από τους ιδιώτες παραχωρησιούχους.
Επιπλέον, επισημάνθηκε ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί το ύψος των επενδύσεων που πρόκειται να πραγματοποιηθούν από τους παραχωρησιούχους για την αναβάθμιση της λειτουργίας των αεροδρομίων και να τεθούν ασφαλιστικές δικλείδες σε σχέση με την τιμολογιακή πολιτική που πρόκειται να υιοθετηθεί.
Για να διασφαλισθούν οι στόχοι της ανταγωνιστικότητας, της προσβασιμότητας, της ποιότητας και των ανταγωνιστικών χρεώσεων, το ΠΑΣΟΚ θεωρεί ότι θα πρέπει να υπάρξουν ξεκάθαροι όροι τόσο κατά τη διενέργεια των διαγωνισμών, όσο και κατά τη διαπραγμάτευση και υπογραφή των συμβάσεων.
Συγκεκριμένα, προτάθηκε η δημιουργία κατάλληλης εποπτικής-ρυθμιστικής αρχής, στην οποία θα πρέπει να συμμετέχουν φορείς που συνδέονται με την αξιοποίηση των αεροδρομίων (Τοπική Αυτοδιοίκηση, Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Εμπορικά Επιμελητήρια κλπ.).
Οι φορείς αυτοί θα έχουν και την ουσιαστική ευθύνη για τον έλεγχο των χρεώσεων από τον παραχωρησιούχο με βάση την τιμολογιακή πολιτική που θα έχει συνπροσδιορισθεί.
Σε κάθε περίπτωση, ξεκαθάρισαν οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ, «οι όποιες αποφάσεις ληφθούν δεν μπορούν παρά να αποτελούν αντικείμενο συναπόφασης της τρικομματικής κυβέρνησης συνεργασίας».

Πηγή: www.tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: