«Σε λίγες μέρες, θα ξεκινήσει η διαδικασία για τις συμβάσεις παραχώρησης στα περιφερειακά αεροδρόμια από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης μετά τη συνάντησή του με το Προεδρείο του ΣΕΤΕ.
Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, τα αεροδρόμια
χωρίζονται σε τρεις ομάδες οι οποίες και θα αξιοποιηθούν μαζί:
- Κερκύρας «Ι. Καποδίστριας», Μυκόνου και Ιωαννίνων «Βασιλεύς Πύρρος».
- Ακτίου Πρέβεζας, Καρπάθου, Ικαρίας «Ίκαρος», Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης».
Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει συνολικά 37
περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, που είναι η
δεύτερη μεγαλύτερη πόλης της Ελλάδας και αποτελεί εμπορική είσοδο των
Βαλκανίων, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της
Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει
την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού.
«Από τη δική μας μεριά γίνεται η προεργασία σε σχέση με το νόμο για την
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Αυτά, θα προχωρήσουν μαζί και στόχος της
Κυβέρνησης είναι οι συμβάσεις παραχώρησης να προχωρήσουν, αλλά να μην
δημιουργήσουν πρόβλημα στον τουρισμό. Αντίθετα, τα περιφερειακά αεροδρόμια στην
Ελλάδα να είναι ανταγωνιστικά με τα αεροδρόμια των χωρών που συνορεύουν με την
Ελλάδα» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.
Σημειώνεται ότι σε πρόσφατο έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υπουργός
Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας έχει επισημαίνει τη θετική συμβολή που θα έχει
τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη της
αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, σε απάντηση ερώτησης των βουλευτών
των Ανεξάρτητων Ελλήνων Γιάννη Δημαρά και Γαβριήλ Αβραμίδη, σχετικά με την
ιδιωτικοποίηση του κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός διευκρίνισε πως «τα περιφερειακά αεροδρόμια θα παραμείνουν περιουσία
του ελληνικού Δημοσίου», καθώς στο πρόγραμμα που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο
Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) περιλαμβάνεται μόνο η αξιοποίηση
των αεροδρομίων μέσω παραχώρησης της δραστηριότητας λειτουργίας, συντήρησης,
οργάνωσης και εν γένει εκμετάλλευσής τους, μεταξύ των οποίων και του
αεροδρομίου «Μακεδονία», για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Οι προτάσεις
του ΣΕΤΕ
Σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων ο ΣΕΤΕ
έχει εκπονήσει μια σειρά προτάσεων που εν πολλοίς συμπίπτουν με της κυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα προτείνει, η ομαδοποίηση των αεροδρομίων προς ιδιωτικοποίηση
δεν πρέπει να δημιουργεί επικίνδυνες γεωγραφικές αποκλειστικότητες. Όπως για
παράδειγμα δεν πρέπει τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της Κρήτης (Ηράκλειο &
Χανιά) να είναι στην ίδια ομάδα.
Σύμφωνα με το ΣΕΤΕ, πρέπει να εξασφαλιστεί επειγόντως η ανακατανομή κονδυλίων
δεσμευμένα από τον προϋπολογισμό του κράτους για αεροδρόμια τα οποία δεν έχουν
άμεση ανταποδοτικότητα για τον τουρισμό της χώρας, προς τα μεγάλα αεροδρόμια
που είναι ήδη κορεσμένα και δυσλειτουργικά (Ηράκλειο, Κως, Ρόδος, Μύκονος,
Σαντορίνη). Η ανακατανομή αυτή θα αυξήσει την αξία των αεροδρομίων και θα
βοηθήσει και στην αποτελεσματικότερη προσέλκυση επενδυτών για τον επικείμενο
διαγωνισμό.
Τα μικρότερα αεροδρόμια (15 – 20) τα οποία θα παραμείνουν στην διαχείριση του
Δημοσίου να μπουν σε ένα νομικό πρόσωπο, ιδιωτικού δικαίου, με ιδιωτικό
management, ιδιοκτησίας του Δημοσίου. Με αυτό τον τρόπο η αυτοδιαχείρισή τους
στα πλαίσια του Δημοσίου, θα βελτιωθεί σημαντικά, αλλά και παράλληλα θα
ολοκληρωθεί η υποχρέωση, που είναι μέρος του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, για διαχωρισμό
της ελεγκτικής λειτουργίας της ΥΠΑ σε σχέση με την παροχή υπηρεσιών.
Επίσης, κατά τη συνάντηση τονίστηκε ότι στις
διαδικασίες για την επέκταση της σύμβασης του αεροδρομίου «Ελευθέριος
Βενιζέλος», αλλά και στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης που προβλέπονται ήδη, θα
ληφθεί ειδική μέριμνα για το επίπεδο των χρεώσεων.
Πηγή :http://www.reporter.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου