H αεροπορική πολιτική πρέπει να
αποτελέσει προτεραιότητα της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής, καθώς ο τομέας
αυτός συμβάλει στην ανάπτυξη της "βαριάς βιομηχανίας" της χώρας μας,
που είναι ο τουρισμός.
Αυτό, μεταξύ άλλων, τόνισε ο υπουργός
Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης, στον χαιρετισμό του στο 7ο ετήσιο
συνέδριο "Αερομεταφορές- παρόν και μέλλον".
Στη διάρκεια της ομιλίας του ο
υπουργός παρέθεσε τους δύο βασικούς πυλώνες της πολιτικής του υπουργείου, προς
την κατεύθυνση αυτή, που είναι το θέμα της ασφάλειας των πτήσεων και της
ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Για το πρώτο, ο κ. Βορίδης
προανήγγειλε την αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου Pallas, που θα οδηγήσει σε
συμμόρφωση προς τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει την
αποδοτικότητα στη διαχείριση του εναέριου χώρου, η οποία είναι άρρηκτα
συνδεδεμένη με τις συνθήκες της ασφάλειας.
Σε ό,τι αφορά το θέμα της
ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, ο υπουργός τόνισε την ανάγκη μια τέτοια κίνηση
να είναι συνδεδεμένη με συγκεκριμένες στρατηγικές επιλογές, οι οποίες έχουν να
κάνουν με τον τρόπο, τις διασφαλίσεις και τις προϋποθέσεις. Παράλληλα
υπογράμμισε ότι απαιτείται μια σωστή τακτική, από την πλευρά της πολιτείας,
καθώς το αεροδρόμιο είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό περιουσιακό
στοιχείο του δημοσίου. Κατά την εκτίμηση του κ. Βορίδη, χωρίς μια συνολικότερη
πολιτική δεν θα πετύχει και η απόπειρα της ιδιωτικοποίησης.
Ο κ. Βορίδης δεν θέλησε να πει
περισσότερα σχετικά με την πολιτική και τις προθέσεις του υπουργείου του στον
τομέα αυτόν, επικαλούμενος το γεγονός ότι βρισκόμαστε, στην ουσία, σε
προεκλογική περίοδο και σημείωσε ότι ένας απερχόμενος υπουργός δεν μπορεί να
δεσμεύσει την επόμενη κυβέρνηση.
του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Μάκη Βορίδη
στο 7ο ετήσιο συνέδριο «Αερομεταφορές – παρόν και μέλλον»
«Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση και εύχομαι επιτυχία στις εργασίες του
συνεδρίου.
Για εμάς στο επόμενο χρονικό διάστημα υπάρχει μια σημαντική προτεραιότητα
και αυτή είναι η αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου και επομένως θα πρέπει να
προχωρήσουμε στην κατεύθυνση αυτή. Είναι μια σημαντική παρέμβαση και
επένδυση. Νομίζω ότι η αναβάθμιση του Pallas θα δώσει σημαντικές βελτιώσεις
και δυνατότητες σε μια σειρά από ζητήματα, όχι μόνο γιατί θα οδηγήσει σε
συμμόρφωση προς τα ευρωπαϊκά πρότυπα, αλλά γιατί θα μπορέσει να βελτιώσει και
την αποδοτικότητα στην διαχείριση του εναέριου χώρου.
Η διαχείριση του εναερίου χώρου πέρα από το ότι προφανώς είναι συνδεδεμένη με τις συνθήκες της ασφάλειας, είναι και κάτι εξαιρετικά προσοδοφόρο. Επομένως και με αυτή την έννοια μας ενδιαφέρει ιδιαιτέρως, ειδικά στην παρούσα στιγμή. Η δεύτερη προτεραιότητα είναι αυτή που ούτως ή άλλως πρέπει να γίνει και αφορά στη χάραξη μιας στρατηγικής για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Η ιδιωτικοποίηση προφανώς είναι μια πολιτική, η οποία πρέπει να ακολουθείται. Εγώ τουλάχιστον την υποστηρίζω και την πιστεύω για μια σειρά από λόγους. Δεν μπορεί όμως να είναι αποσυνδεδεμένη από μία συγκεκριμένη αντίληψη για το πως μπορεί να γίνει. Δεν μπορεί δηλαδή, ειδικά σε τέτοιους τομείς, να μην είναι συνδεδεμένη η όποια ιδιωτικοποίηση με συγκεκριμένες στρατηγικές επιλογές οι οποίες έχουν να κάνουν με τον τρόπο, τις διασφαλίσεις και τις προϋποθέσεις. Αυτά όλα είναι μια μεγάλη συζήτηση, η οποία όμως πρέπει να ωριμάσει για να καταλήξει. Να ξεκαθαρίσω επομένως ότι βεβαίως υπάρχει ένα νομικό και ένα τεχνικό κομμάτι στην διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων. Το Ταμείο Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας έχει ήδη προσλάβει νομικούς και τεχνικούς συμβούλους που θα μας βοηθήσουν σε αυτό.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν ζητήματα πολιτικής και εκεί θα πρέπει
ενοποιημένα να υπάρχει η δράση και η θέση της πολιτείας. Το αεροδρόμιο είναι
κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό περιουσιακό στοιχείο του δημοσίου και με
αυτή την έννοια δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από μια συνολικότερη πολιτική.
Θεωρώ δηλαδή ότι χωρίς μια συνολικότερη πολιτική δεν θα πετύχει και η
απόπειρα της ιδιωτικοποίησης. Είναι προφανές ότι όλο αυτό πρέπει να είναι
ενταγμένο σε ένα συνολικό σχήμα και σε αυτή την κατεύθυνση βαδίζουμε.
Πρέπει να γίνει μια σειρά από πράγματα σε κεντρικά αεροδρόμια τα οποία
βελτιώνουν τις συνθήκες στην Ρόδο, στο Ηράκλειο, στην Κέρκυρα, στην Κω.
Ανοίγει ένα καινούργιο αεροδρόμιο στην Κάσο. Έχουν γίνει παρεμβάσεις, κυρίως
με επενδύσεις που αφορούν τα θέματα της ασφάλειας των πτήσεων με τις πύλες
εισόδου.
Περάσαμε την επιθεώρηση της ΙΑSA χωρίς καμία παρατήρηση στα θέματα της
ασφαλείας και αυτό είναι σημαντικό.
Είναι προφανές ότι πρέπει να κοιτάμε τους δημοσιονομικούς κανόνες, αλλά
ταυτόχρονα πρέπει να δημιουργούμε και ένα περιβάλλον, το οποίο να μας
επιτρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί στην διαχείριση μέσα στα δημοσιονομικά
πλαίσια.
Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα η επόμενη Κυβέρνηση θα πρέπει να
ρυθμίσει ορισμένα θέματα, τα οποία βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Ενόψει του ότι,
λίγο ως πολύ, βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, είναι προφανές ότι ένας
απερχόμενος υπουργός δεν μπορεί να δεσμεύσει την επόμενη Κυβέρνηση. Μπορεί
όμως να καταθέσει πολιτικά κάποιες σκέψεις και προτάσεις. Και αυτόν τον
χαρακτήρα έχει η τοποθέτηση μου.
Για λόγους αντικειμενικούς, για λόγους που έχουν να κάνουν με τη βαριά
μας βιομηχανία στην Ελλάδα, τον τουρισμό χρειάζεται να δώσουμε προφανώς την
σημασία που πρέπει στις αεροπορικές μεταφορές. Οι αεροπορικές μεταφορές ούτως
ή άλλως για τον τόπο μας είναι εξαιρετικά προσοδοφόρες γιατί ακριβώς
συνδέονται με την μεταφορά πάρα πολλών ανθρώπων και είναι ξεκάθαρο ότι η
αεροπορική πολιτική πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα».
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου