Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Εξακολουθούν να υπάρχουν οι παραλείψεις στην ασφάλεια των αεροδρομίων.



 Δ
εν μας αρέσουν οι επαναλήψεις αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να αναδημοσιεύσουμε ένα άρθρο πολύ έγκυρο και πολύ επίκαιρο σε σχέση με αυτά τα οποία ανακοίνωσε ως δράσεις – «βασικούς πυλώνες» του Υπουργείου Μεταφορών, ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και δικτύων κ. Βορίδης.

Οι λόγοι οι οποίοι μας ανάγκασαν να το κάνουμε αυτό είναι γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό, πάνω στο θέμα, της ασφάλειας.
Αναγκαζόμαστε να ασχοληθούμε κι εμείς με ένα θέμα που είναι πολύ σοβαρό και για το οποίο θα έπρεπε να είχε δοθεί λύση.
Γνωρίζει ο κ. Βορίδης την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ΥΠΑ;
Έχει πληροφορηθεί για την απαξίωση της ΥΠΑ στο θέμα ασφάλειας;
Γνωρίζει ότι η Ελλάδα με τις πράξεις κάποιων επίορκων «αρνείται» να συμμορφωθεί με τον ευρωπαϊκό κανονισμό;
Έχει αναρωτηθεί ο κ. Υπουργός, γιατί «δεν επιτρέπεται» στην ΥΠΑ να μπει σε πορεία ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού;

Κύριε Υπουργέ ζητήστε να ενημερωθείτε για το θέμα και πάρτε θέση τώρα, πριν είναι πολύ αργά……


Η εφημερίδα «Ημερησία» στα μέσα του 2008 έγραφε
Παραλείψεις στην ασφάλεια 8 αεροδρομίων
«Ευάλωτα» σε τρομοκρατικές ενέργειες είναι 8 διεθνή αεροδρόμια της χώρας μας καθώς δεν έχουν προμηθευτεί τα απαραίτητα όργανα που θα «προέβλεπαν» μια τέτοια επίθεση, ειδικότερα ο λεγόμενος «αξονικός τομογράφος» αποσκευών.

«Eυάλωτα» σε τρομοκρατικές ενέργειες είναι 8 διεθνή αεροδρόμια της χώρας μας καθώς δεν έχουν προμηθευτεί τα απαραίτητα όργανα που θα «προέβλεπαν» μια τέτοια επίθεση, ειδικότερα ο λεγόμενος «αξονικός τομογράφος» αποσκευών, θα έπρεπε ήδη να είχε εγκατασταθεί εδώ και πέντε χρόνια στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Hρακλείου, Pόδου, Kω, Kαβάλας, Zακύνθου, Kέρκυρας και Xανίων.
H «παράλειψη» της χώρας μας έγινε αφορμή για παρέμβαση της E.E., η οποία με επιστολή της προς το υπουργείο Mεταφορών ζητά εξηγήσεις για την καθυστέρηση συμμόρφωσης της Eλλάδας με τους κοινοτικούς κανονισμούς 2320/02 και 1217/03, οι οποίοι ορίζουν αυτόματο έλεγχο αποσκευών στα διεθνή αεροδρόμια.
Να σημειωθεί μάλιστα ότι αυτό αποτελεί υποχρέωση και από τον σχετικό κανονισμό του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) ήδη από το 2006.
Με εξαίρεση το Αεροδρόμιο «Eλευθέριος Bενιζέλος» της Αθήνας, τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ελλάδας εξακολουθούν να λειτουργούν κυρίως με πεπαλαιωμένα συστήματα, τα οποία θα έπρεπε να είχαν αντικαταστήσει από το.. 2003.
Πρόκειται για τα συστήματα ελέγχου Aποσκευών των επιβατών που αναχωρούν από τα αεροδρόμια (Handling Baggage System HBS). Φυσικής πρόσβασης στους χώρους των αεροδρομίων (Access Control και CCTTV). «Αξονικό τομογράφο» για τις αποσκευές διαθέτει και το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όμως δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση του συνόλου των επιβατών καθώς λειτουργεί μόνο στη μία από τις τρεις συστάδες ελέγχου (καθεμιά από τις οποίες έχει 10 counters).
Εκτός όμως από τα ζητήματα ασφάλειας που προκύπτουν από την ανυπαρξία αυτών των συστημάτων, μειώνεται δραματικά και η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών στους επιβάτες, καθώς όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια συχνά και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, δημιουργούνται τεράστιες ουρές στους χώρους ελέγχου των αποσκευών, γεγονός το οποίο έχει επιπτώσεις ακόμα και στην ώρα των αναχωρήσεων των πτήσεων.
Kαι ενώ η Eλλάδα αρνείται να συμμορφωθεί με τον ευρωπαϊκό κανονισμό τα τελευταία χρόνια, Kύπρος και Tουρκία διαθέτουν ήδη αεροδρόμια, στα οποία η κάλυψη ελέγχου αποσκευών με τα συγκεκριμένα πρότυπα φτάνει το 100%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: