Επισημαίνεται
ότι το FIR Αθηνών διαθέτει 5 αεροδιαδρόμους έναντι ενός της Ιταλίας και ενός
της Τουρκίας. Σύμφωνα με πληροφορίες η Ελλάδα εισπράττει ετησίως 150 εκατ. ευρώ
έχοντας ένα εκ των φθηνότερων τιμολογίων στο Eurocontrol (τον Οργανισμό που
καθορίζει τις πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη μαζί με τον διεθνή
οργανισμό ICAO) και όπως αποδεικνύεται τα ποσά κατευθύνονται κυρίως για την
κάλυψη των άδειων ταμείων του δημοσίου. Γνώστες της αγοράς των αερομεταφορών
αναφέρουν ότι η αν χώρα μας βελτίωνε τα συστήματα αεροναυτιλίας της και
επάνδρωνε με ικανό προσωπικό τους ελεγκτικούς μηχανισμούς των αερομεταφορών, θα
μπορούσε να εισπράττει περισσότερα από 450 εκατ. ευρώ εξ αιτίας της ευνοϊκής
γεωγραφικής της θέσης εξ ου και στο FIR Αθηνών έχουν παραχωρηθεί 5
αεροδιάδρομοι.
Κατά τις ίδιες
πληροφορίες έχει αποσταλεί τόσο το 2008 όσο και το 2010 επιστολή του Γερμανού
πρέσβη προς τους αρμοδίους υπουργούς Οικονομικών Αλογοσκούφη και
Παπακωνσταντίνου αντίστοιχα, όπου εμμέσως πλην σαφώς ζητούσε την εκμίσθωση
έναντι 250 εκατ. ευρώ του FIR Αθηνών, ενδεικτικό της δυναμικής εσόδων που έχει
η συγκεκριμένη αγορά. Δυστυχώς το υπουργείο Οικονομικών δεν ασχολήθηκε ποτέ με
το θέμα, τουναντίον δεν έκανε ούτε το αυτονόητο να χρηματοδοτήσει από τα έσοδα
του Eurocontrol τον εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων αεροναυτιλίας
ούτως ώστε με ασφάλεια να αυξηθεί η χωρητικότητα εξυπηρέτησης υπερπτήσεων
αεροσκαφών.
Η Ένωση
Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας με επιστολή της ενημερώνει «για το μεγάλο
κίνδυνο που υπάρχει να ανατεθεί ο έλεγχος μέρος του FIR Αθηνών που
διαχειρίζεται η Ελλάδα σε γειτονικά κράτη, εξαιτίας της ανεξήγητης πολιτικής
του Υπουργείου Οικονομικών και Υπηρεσιακών παραγόντων.
Όπως
επισημαίνει «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αποδέχτηκε το Σχέδιο Επιδόσεων που
κατέθεσε η Εθνική Εποπτική Αρχή για τις πτήσεις και υπερπτήσεις στο FIR Αθηνών.
Τα 2/3 του FIR Αθηνών είναι διεθνής εναέριος χώρος που ανήκει στον ICAO και
έχει παραχωρηθεί στην Ελλάδα για έλεγχο με την υποχρέωση να τηρεί τους διεθνείς
κανονισμούς εισπράττοντας και τα αντίστοιχα έσοδα.
Τα έσοδα αυτά
προορίζονται αποκλειστικά για επενδύσεις, εκπαιδεύσεις, εξοπλισμούς και
μισθοδοσία προσωπικού. Το σχέδιο επιδόσεων (Performance Plan) της ελληνικής
πλευράς επεστράφη».
Καταλήγοντας η
Ένωση Ελεγκτών αναφέρει στην επιστολή της : «To ελληνικό κράτος τα τελευταία χρόνια δεν έκανε ουσιαστικές επενδύσεις στην
αεροναυτιλία ενώ ταυτόχρονα μείωσε τις αποδοχές των εργαζομένων. Τώρα η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητάει εξηγήσεις, ενώ ταυτόχρονα θέτει χρονικά περιθώρια 2
εβδομάδων να διορθώσει η Ελλάδα το σχέδιο επιδόσεων και να συμμορφωθεί με τους
Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς. Το οξύμωρο είναι ότι το μεν υπουργείο Υποδομών
συμφωνεί με τα ανωτέρω και με επίσημη παρέμβασή του έχει έτοιμη λύση, ενώ το
υπουργείο Οικονομικών την αρνείται».
Η Ελλάδα έχει
ένα από τα χαμηλότερα τιμολόγια στο Eurocontrol και το υπουργείο Οικονομικών
αδιαφορεί.
Χαρακτηριστικά
παραδείγματα:
ΧΩΡΑ
|
ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ
2012 ( σε ευρώ)
| |
ΒΕΛΓΙΟ
|
73,77
| |
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
|
74,19
| |
ΓΑΛΛΙΑ
|
64,49
| |
ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
|
79,54
| |
ΕΛΒΕΤΙΑ
|
99,13
| |
ΑΥΣΤΡΙΑ
|
69,86
| |
ΙΣΠΑΝΙΑ
|
71,70
| |
ΙΤΑΛΙΑ
|
78,55
| |
ΣΛΟΒΕΝΙΑ
|
70,93
| |
ΣΛΟΒΑΚΙΑ
|
60,82
| |
FYROM
|
59,15
| |
AΛΒΑΝΙΑ
|
43,29
| |
ΚΥΠΡΟΣ
|
37,51
| |
ΒΟΣΝΙΑ
|
39,91
| |
ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ
|
47
| |
ΕΛΛΑΔΑ
|
35,36 / 28,06
|
Πηγή: http://www.matrix24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου