Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Αεροδρόμια και στρατόπεδα στο λαό... μαζί με το λογαριασμό.


 
Εως και 15 εκατ. Ευρώ θα εξασφαλίσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση του Αερολιμένα Καλαμάτας. Σε αυτή την εξαγγελία προχώρησε σήμερα από την Καλαμάτα ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης ο οποίος σημείωσε πως η περιφέρεια θα δρομολογήσει τις εξελίξεις βάζοντας πλέον ψιλά τον πήχη προχωρώντας με ένα συγκεκριμένο πακέτο παρεμβάσεων.
Να σημειωθεί για το θέμα ότι είχαν προηγηθεί σειρά παρεμβάσεων του περιφερειάρχη τόσο με την διοικήτρια της ΥΠΑ, όσο και με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χατζηδάκη.

Μετά από τη σχετική ωρίμανση του θέματος, αυτό ανακοινώθηκε επίσημα στο περιφερειακό συμβούλιο στις 12-9-2012, όπως φαίνεται στο παρακάτω δελτίο τύπου.
ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Θέμα: Ένα διαχρονικό αίτημα των πολιτών της Μεσσηνίας για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας είναι πλέον γεγονός
Εξαιρετικά σημαντική και κρίσιμη εξέλιξη για την προώθηση της τουριστικής ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου το έγγραφο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που παρουσίασε στο Περιφερειακό Συμβούλιο την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012, για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Ένα διαχρονικό αίτημα των πολιτών της Μεσσηνίας για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας είναι πλέον γεγονός, αφού στο έγγραφο αυτό γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα έργα υποδομών, τα οποία είναι ήδη ενταγμένα στο πρόγραμμα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρει η Διοικήτρια κα Φώφη Παπαδημητροπούλου.
Μετά την εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με τις ενέργειες της Περιφέρειας για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στον κόμβο και σε άλλα έργα υποδομών, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μετατρέπεται σε ανταγωνιστικό διεθνή αερολιμένα, για τη διασύνδεσή του με σημαντικά αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως επίσης για την προσέλκυση low cost αεροπορικών εταιρειών μετά τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Περιφέρεια.
Στο ίδιο έγγραφο επισημαίνεται η θετική εξέλιξη για την παράλληλη πολιτική χρήση του αεροδρομίου, με την υπογραφή από τον Υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη της σύμβασης EGNOS, η οποία επιτρέπει πλέον την εγκατάσταση του συστήματος αυτού προσέγγισης – απογείωσης, του τελευταίου προσκόμματος για την έναρξη διαδικασιών μετατροπής του.
«Όλες οι Κασσάνδρες που εδώ και καιρό προσπαθούν να απαξιώσουν το έργο της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας διαψεύστηκαν. Με τις ενέργειές μας αποδείξαμε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας για την τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Σε ότι αφορά το αεροδρόμιο της Τρίπολης εκφράζω την απόλυτη ικανοποίησή μου για την υπογραφή της σύμβασης Egnos από τον κ. Υπουργό, που ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση, με τη διαδικασία ΣΔΙΤ, του πρώτου αμιγούς low cost αεροδρομίου στη χώρα, το οποίο θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και της αγροτικής οικονομίας καθώς θα λειτουργεί και ως εμπορικό» δήλωσε ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης.
 
Ο Τατούλης αφού ανακοίνωσε τη δημοπράτηση αεροδρομίου στην Τρίπολη για κατασκευή μέσω σύμβασης παραχώρησης, έσπευσε να ανακοινώσει (ως αερολιμενάρχης;) και τα... δρομολόγια που θα εκτελεστούν στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Ο στόχος σαφής: να μη φανεί ότι μεροληπτεί υπέρ της Τρίπολης αλλά ότι ενδιαφέρεται και για τη Μεσσηνία. Την ίδια ώρα ο βουλευτής Λακωνίας της Ν.Δ. Δαβάκης, με επιστολή του στον υπουργό Μεταφορών, ζητά την ένταξη του αεροδρομίου Σπάρτης στο σχέδιο αξιοποίησης - παραχώρησης που προωθεί η κυβέρνηση. Ολοι προφανώς κάνουν καλά τη δουλειά τους, μιας και θέλουν να δημιουργήσουν τις καλύτερες συνθήκες ανάπτυξης της περιοχής τους. Το χωριό του καθενός, όπως είναι γνωστό, είναι όχι μόνο το ωραιότερο, αλλά και το σημαντικότερο στον κόσμο.
Δεν είναι βέβαια μόνο τα αεροδρόμια· είναι και τα στρατόπεδα. Κάθε πόλη της Πελοποννήσου δικαιούται, έχει και πρέπει να συνεχίσει να έχει ένα κέντρο εκπαίδευσης. Η Κόρινθος γιατί είναι κοντά στην Αθήνα, η Τρίπολη γιατί είναι το φυσικό κέντρο του Μοριά, το Ναύπλιο γιατί ήταν η πρώτη πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, η Σπάρτη γιατί είναι η εσχατιά του νότου και η Καλαμάτα γιατί ο προηγούμενος Μεσσήνιος υπουργός έφτιαξε καινούργιες εγκαταστάσεις. Οι λόγοι αυτοί είναι προφανώς σοβαροί και κανένα στρατόπεδο δεν μπορεί να κλείσει.
Δεν είναι όμως μόνο τα αεροδρόμια και τα στρατόπεδα· είναι και οι σχολές. Ολες οι πόλεις της Πελοποννήσου δικαιούνται και πρέπει να έχουν μια πανεπιστημιακή σχολή ή έστω ένα ΤΕΙ, για να μη μένουν μόνοι τους οι γέροι τις κρύες νύχτες του χειμώνα, ανοίκιαστες οι γκαρσονιέρες και έρμα τα σουβλατζίδικα. Το ίδιο ισχύει και για μια σειρά υπηρεσίες σε μεγαλύτερα ή μικρότερα χωριά, από το Ταχυδρομείο και την Τράπεζα μέχρι την Εφορία και το Νοσοκομείο. Ολοι δικαιούνται να έχουν ευκαιρίες και μερίδιο μέσω κρατικών επενδύσεων αναπτυξιακού ή κοινωνικού χαρακτήρα...
Οι προσδοκίες των τοπικών κοινωνιών είναι μάλλον θεμιτές. Το θέμα είναι αν η ικανοποίησή τους είναι δυνατή - και βέβαια αν βοηθούν στη συνολική ανάπτυξη του κράτους. Το να λειτουργούν 3 αεροδρόμια, 5 στρατόπεδα και 10 σχολές στη Νότια Πελοπόννησο δεν είναι απαραίτητα κακό, αρκεί όλο αυτό να «βγαίνει» οικονομικά. Εκτός από το οικονομικό όμως, πρέπει να εξεταστεί και το αν εξυπηρετούν καλύτερα την τουριστική ανάπτυξη τα 3 μικρά αεροδρόμια ή το ένα μεγάλο· αν θα ήταν ίσως καλύτερο το ένα κέντρο εκπαίδευσης, το ένα αλλά ισχυρό τριτοβάθμιο ίδρυμα. Να εξεταστεί δηλαδή αν η πολυδιάσπαση επιφέρει τελικά τα θετικά αποτελέσματα που προσδοκούμε από την αποκέντρωση υπηρεσιών. Τα πολλά νοσοκομεία, για παράδειγμα, δεν έχουν συμβάλει στο να σταματήσει η ροή ασθενών προς τα μεγάλα αθηναϊκά: Μήπως λοιπόν θα έπρεπε να επανεξεταστούν τα υπάρχοντα μοντέλα και να επιδιωχθούν ορθολογικές λύσεις;
Ακούω ήδη τις φωνές διαμαρτυρίας για την αμφισβήτηση της κυρίαρχης αφήγησης, που θέλει σε κάθε χωριό κέντρο υγείας, σε κάθε κωμόπολη πανεπιστήμιο και σε κάθε πρωτεύουσα νομού αεροδρόμιο. Μια αφήγηση που την υπηρέτησαν όλα τα κόμματα και οι πολιτικοί επί σειρά ετών - και όταν λέμε όλοι... εννοούμε όλοι, με τους συνήθεις διαμαρτυρόμενους στην πρώτη γραμμή του αγώνα και στα κάγκελα της διεκδίκησης. Ακούω τώρα τις κραυγές κατά του «νεοφιλελεύθερου ορθολογισμού» που προωθούν και μας επιβάλλουν «οι ξένοι κατακτητές» σε συνεργασία με τους «ντόπιους δωσίλογους». Οι κραυγές και τα αναθέματα όμως δεν συνιστούν πολιτική. Η πολιτική και οι πολιτικοί πρέπει να δίνουν όραμα στους πολίτες για το μέλλον κόντρα στη συντηρητική αντίληψη της συνήθειας και της υπεράσπισης δομών που ανήκουν στο χθες.
Δεν αρκεί να διαπιστώνεις απλώς ότι το παλιό δεν εξυπηρετούσε τίποτ' άλλο εκτός από το πελατειακό σύστημα και την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα. Χρειάζεται να προσφέρεις και ουσιαστική πρόταση για την υπέρβαση κι αντικατάσταση του παλιού με σύγχρονες λειτουργικές δομές, έχοντας ως πρότυπο σοβαρά ευρωπαϊκά μοντέλα και όχι τριτοκοσμικές καρικατούρες και μορφώματα.
Αυτό που χρειάζεται τελικά είναι η υπέρβαση των συντεχνιακών βολεμάτων και των «τοπικών οραμάτων», από πολιτικούς που δεν θα σέρνονται πίσω από αιτήματα συντήρησης του παλιού, αλλά θα καθοδηγούν και θα οδηγούν προς το μέλλον.

Πηγές: www.report24.gr


1 σχόλιο:

el είπε...

EL

TO PROBLHMA EINAI KANEIS DEN EINAI SE THESH NA KANEI MASTER PLAN GIA MIA ANAPTYKSH THS PELOPONHSOY !!!
AGNOIA AGNOIA SYMFERON
!!
TI EINAI TA AERODROMIA ???? BOTSALA STHN PARALIA ???
POSOYS EPIBATES ANA XRONO PREPEI NA EXEI TO ELEXISTO GIA NA EINAI BIOSHMO ????

E RE TI YPA EXOYME !!! KAI TI ....ARXONTES !!!!!!

EL