Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Οι πιλότοι εδάφους δρομολογούν εξελίξεις στην ΥΠΑ.


 

Πιλότοι χωρίς αεροπλάνα αλλάζουνε στην ΥΠΑ τα «πλάνα»

 
Είχε πλέον ωριμάσει η υπόθεση και ήταν θέμα χρόνου «να σκάσει».

Είναι γεγονός ότι αυτό το θέμα σε συνδυασμό με τις επικείμενες αλλαγές που δρομολογούνται στην ΥΠΑ, δημιουργεί ραγδαίες εξελίξεις, οι οποίες προκαλούν τριβές αλλά και ανατροπές δεδομένων.

Στην ΥΠΑ το τοπίο αλλάζει και κανείς δε μπορεί να προβλέψει τις εξελίξεις…..

Θα επιχειρήσουμε να αναφερθούμε επί του θέματος προκειμένου να θυμηθούμε τα γεγονότα και τη σειρά τους.

Οι πιλότοι είχαν ενταχθεί στην ΥΠΑ με τον «νόμο Χατζηδάκη» για την Ολυμπιακή, από τους οποίους παρέμειναν στην υπηρεσία 195 άτομα.

Η πλειονότητα των πιλότων αξιοποίησαν την «ενισχυμένη» αποζημίωση που παρείχε ο Ν.3717/2008, έκαναν χρήση των ευεργετικών διατάξεων, πήραν σύνταξη και, στη συνέχεια, την διέκοψαν για να προσληφθούν στην ΥΠΑ.



Το υπουργικό συμβούλιο όμως το 2010 εκτός από τα θέματα του Μνημονίου αποφάσισε ευρείες αλλαγές σε λειτουργίες του δημόσιου τομέα, προώθηση ιδιωτικοποιήσεων ορισμένων υποδομών του κράτους, ενώ επιχείρησε να κλείσει και ανοιχτά θέματα από το παρελθόν όπως είναι η αξιοποίηση του προσωπικού της Ολυμπιακής Αεροπορίας

Η απόφαση του Υπουργικού συμβουλίου για το θέμα της Ολυμπιακής ήταν:

“Συστήνεται υπηρεσιακό συμβούλιο που θα εξετάσει τις ανάγκες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλων υπουργείων ούτως ώστε να αξιοποιηθούν οι μηχανικοί και οι πιλότοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας (π.χ. το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη χρειάζεται πιλότους για τα πυροσβεστικά αεροπλάνα)”.

 

Τον Αύγουστο του 2011, το υπηρεσιακό συμβούλιο της ΥΠΑ διαπίστωσε ότι η υπηρεσία ζητούσε – είχε ανάγκη των υπηρεσιών 18 μόνο πιλότων και αποφάσισε από τους 195 που υπήρχαν, να παραμείνουν στην ΥΠΑ, μόνο οι 21 χαρακτηρίζοντας τους υπολοίπους ως πλεονάζον προσωπικό.

Αυτή η απόφαση η οποία κοινοποιήθηκε αρμοδίως, δημιούργησε πρόβλημα στο αρμόδιο υπουργείο, το οποίο με καθυστέρηση τουλάχιστον 6 μηνών προσπάθησε να το αντιμετωπίσει με διαδικασία επιστολών.

Με επιστολή της η γενική γραμματέας του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κυρία Ευσταθία Μπεργελέ προς το υπουργείο Υποδομών, ανέφερε, «σε συνέχεια της κρίσης των πρώην πιλότων της ΟΑ ως πλεονάζοντος προσωπικού από το υπηρεσιακό συμβούλιο της ΥΠΑ, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αποτάθηκε στα υπουργεία Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, αναζητώντας συναφείς με την ειδικότητα των ιπτάμενων χειριστών αεροσκαφών. Στην κατεπείγουσα επιστολή της, με ημερομηνία 16 Μαρτίου 2012, επισυνάπτοντας και σχετική τροπολογία, ανέφερε επίσης ότι

«Με δεδομένου, αφενός ότι δεν υπήρξε θετική ανταπόκριση από τους προαναφερόμενους φορείς και αφ' ετέρου ότι υπάρχει ανάγκη για άμεση διευθέτηση του ζητήματος, παρακαλούμε, όπως προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες του εν λόγω προσωπικού στο υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να διατεθούν σε εποπτευόμενους φορείς ή υπηρεσίες του»

Να σημειωθεί ότι οι «εργαζόμενοι»  πιλότοι εδάφους πληρώνονταν κανονικά από το Αύγουστο του 2011, χωρίς ωστόσο να εργάζονται στην ΥΠΑ, καθώς ανέμεναν τις μετατάξεις τους.

Το Υπουργείο Υποδομών μετά από αυτή την εξέλιξη προσπάθησε να βρει λύση στο όλο θέμα, συντάσσοντας σχετική τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα ταξί.

Ο πρώην Υπουργός Υποδομών κ Βορίδης το Μάρτιο του 2012, όταν επέλεξε να ενσωματώσει διάταξη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τα ταξί, η οποία ανακαλούσε επί της ουσίας τη δυνατότητα μετάταξης πιλότων της πρώην Ολυμπιακής από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας υποστήριζε:

«Οι 195 πρώην πιλότοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας, οι οποίοι μετατάχθηκαν στην ΥΠΑ, πληρώνονται κανονικά αλλά δεν κάνουν τίποτα, λόγω αντίδρασης των συνδικαλιστών»……

«Οι 195 πιλότοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας είναι, ήδη, στην ΥΠΑ. Μόνο που δεν κάνουν καμία δουλειά. Πρόκειται για ένα υπόλοιπο της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Παίρνουν ό, τι παίρνουν, όπως ή αλλιώς, τους πληρώνει το ελληνικό δημόσιο, μόνο που δεν κάνουν τίποτα.

Η ΥΠΑ, μέχρι προσφάτως, φώναζε γιατί έβγαινε κόσμος στην εφεδρεία. Έλεγε ότι της λείπει προσωπικό. Τοποθετούμε τώρα προσωπικό και δεν τους θέλουν οι συνδικαλιστές»

Αποτέλεσμα αυτής της διάταξης ήταν 195 άτομα, πρώην πιλότοι της Ολυμπιακής, που είχαν χαρακτηριστεί ως πλεονάζον προσωπικό από την ΥΠΑ, να επιστρέφουν στην υπηρεσία, χωρίς να έχουν αντικείμενο.

Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών ανέφεραν τότε ότι τα συγκεκριμένα πρώην στελέχη των ΟΑ διέπονται από ένα ιδιότυπο καθεστώς, αφού δεν διαθέτουν εργασιακό αντικείμενο και με το άρθρο 144 του πολυνομοσχεδίου, πλέον τους δίδεται δουλειά. Μάλιστα, τόνιζαν ότι ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει τις γνώσεις τους.

Το άρθρο 144 του νομοσχεδίου καταργεί την παράγραφο 1 του άρθρου 26 του ν. 3913/2011, που ορίζει ότι «εφόσον διαπιστώνεται με απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, που λαμβάνεται με βάση τις υπηρεσιακές ανάγκες, ότι πλεονάζει, μετατάσσεται ή μεταφέρεται, χωρίς αίτησή του, σε φορείς ή υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα …σε κενές οργανικές θέσεις ή σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, συναφείς με την ειδικότητα ή το πτυχίο που κατέχει».

Επίσης, το πολυνομοσχέδιο προβλέπει ότι «τυχόν μετατάξεις - μεταφορές προσωπικού που είχαν ολοκληρωθεί …διατηρούνται σε ισχύ», αναφέρει ότι με απόφαση υπουργού Υποδομών, το προσωπικό που είχε μεταταχθεί «δύναται με αίτησή του, η οποία δεν είναι δεσμευτική για την υπηρεσία, να τοποθετείται σε οργανικές μονάδες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), σύμφωνα με τις υπηρεσιακές ανάγκες ή να μεταφέρεται στην Αρχή Συντονισμού Πτήσεων ή στην Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων» και επισημαίνει ότι «η τοποθέτηση του ανωτέρου προσωπικού ...θα πραγματοποιείται μετά από ένταξή του σε υφιστάμενους κλάδους των ως άνω Υπηρεσιών, σύμφωνα με τα τυπικά τους προσόντα».

 

Για το θέμα αυτό είχαμε ασχοληθεί ξανά


Τον Ιούλιο του έτους 2011 η εφημερίδα Ελευθεροτυπία έγγραφε

Συνταξιούχοι πιλότοι διεκδικούν μετάταξη!


 

Εδώ και μήνες η μία υπηρεσία πετάει το «μπαλάκι» στην άλλη, ενώ το ΙΚΑ αδυνατεί να απαντήσει ποιοι συνταξιοδοτήθηκαν, επικαλούμενο προσωπικά δεδομένα.

Ενάμιση χρόνο μετά το λουκέτο στην παλιά Ολυμπιακή, τρία υπουργεία και τουλάχιστον άλλοι τρεις δημόσιοι φορείς δεν μπορούν να αποφασίσουν τι θα κάνουν τους πιλότους.

Η τελευταία εμπλοκή προέκυψε προ τριμήνου, όταν, αφού αποφάσισαν πόσοι πιλότοι θα μεταταγούν στην ΥΠΑ και εκδόθηκε σχετική κοινή υπουργική απόφαση, διαπίστωσαν ότι ένας στους δύο ήταν ήδη συνταξιούχος. Η κατόπιν εορτής απόφαση δεν περιελάμβανε καμία εξαίρεση.

Το κουβάρι αποπειράθηκαν να ξεμπλέξουν τουλάχιστον τρεις δημόσιοι φορείς (Γενικό Λογιστήριο, ΥΠΑ, ΙΚΑ) σε μια προσπάθεια να απαντήσουν πόσοι είναι τελικά οι πιλότοι που είχαν προλάβει να συνταξιοδοτηθούν και εάν δικαιούνται μετάταξη στην ΥΠΑ.

Οι τρεις φορείς επικαλούνται έγγραφο του υπουργού Εργασίας Γ. Κουτρουμάνη, που από τον περασμένο Απρίλιο -τότε ως αναπληρωτής υπουργός Εργασίας- απαντούσε σε παρόμοιο ζήτημα για τους μηχανικούς της παλιάς Ολυμπιακής: «Η πράξη μεταφοράς ήδη συνταξιούχων σε φορείς του Δημοσίου δεν είναι σύννομη, καθώς η μετάταξη και η μεταφορά προσωπικού αφορούν εν ενεργεία υπαλλήλους και όχι συνταξιούχους».

Οπως επισημαίνεται στο ίδιο έγγραφο, η επίμαχη κοινή υπουργική απόφαση «αναφέρεται σε «μεταφορά υπαλλήλων ΕΣΙΔ (σ.σ.: εργαζομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου) και όχι σε μεταφορά ήδη συνταξιούχων με βάση τις διατάξεις του νόμου 3717/08». Καλεί δε τη διοίκηση «εφόσον προέβη σε εσφαλμένη εκτίμηση των πραγματικών προϋποθέσεων της διοικητικής πράξεως να ανακαλέσει την εκδοθείσα παράνομη πράξη (…), αποκαθιστώντας έτσι την έννομη τάξη».

Το έγγραφο απευθύνεται προς τη διοίκηση του ΙΚΑ, αλλά και προς τα γραφεία των υπουργών Εσωτερικών, Μεταφορών και Οικονομικών. Ενα μήνα αργότερα, στις 21 Απριλίου, το υπουργείο Οικονομικών μέσω του Γενικού Λογιστηρίου το διαβίβασε στην ΥΠΑ και στο τέλος του επόμενου μήνα, στις 30 Μαΐου, η ΥΠΑ απευθύνθηκε -δεύτερη φορά- στη διοίκηση του ΙΚΑ ζητώντας να απαντήσει ποιοι πιλότοι «δεν είχαν δικαίωμα μεταφοράς τους στην ΥΠΑ λόγω συνταξιοδότησης».

Η επικοινωνία ΥΠΑ και ΙΚΑ παραπέμπει σε σπασμένο τηλέφωνο. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ιδρύματος προβληματίζονται εάν πρέπει να απαντήσουν. Οπως εξηγούν στην «Κ.Ε.», θεωρούν ότι η ΥΠΑ είναι τρίτος (!) και ως εκ τούτου τα στοιχεία που ζητάει για τους πιλότους δεν μπορεί να της δοθούν, καθώς εμπεριέχουν προσωπικά δεδομένα. Ετσι, προσανατολίζονται να υποβάλουν σχετικό ερώτημα στην αρμόδια Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, «τις ερχόμενες ημέρες», για το εάν οφείλουν να γνωστοποιήσουν τα στοιχεία.

Την απάντηση στο «μυστηριώδες» -για τις εμπλεκόμενες δημόσιες υπηρεσίες- ερώτημα πόσοι είναι τελικά οι συνταξιούχοι πιλότοι της Ο.Α. που έχουν μεταταγεί στην ΥΠΑ, δίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με τον Γρ. Κωνσταντέλλο, εκλήθησαν προς μετάταξη 294 πιλότοι. Αποδέχθηκαν τη μετάταξη 207, εκ των οποίων οι 104 είχαν στο μεταξύ συνταξιοδοτηθεί. Οπως διευκρινίζει, όλοι τους υπέβαλαν αίτηση αναστολής της συνταξιοδότησης αμέσως μόλις εκλήθησαν από την ΥΠΑ να ολοκληρώσουν τη μετάταξή τους σε αυτή. Σημειώνει ταυτόχρονα ότι μεταξύ των δικαιολογητικών που κατέθεσαν στην ΥΠΑ περιλαμβανόταν υπεύθυνη δήλωση ότι ανέστειλαν τη συνταξιοδότησή τους και αντίγραφο της αίτησης αναστολής προς το ΙΚΑ. Από τους υπόλοιπους, 39 βρίσκονται σε άδεια άνευ αποδοχών και εργάζονται σε ιδιωτικές εταιρείες. Το κύμα φυγής ενισχύεται, καθώς οι αμοιβές των πιλότων που έχουν μεταφερθεί στην ΥΠΑ βαίνουν μειούμενες, ακολουθώντας τις περικοπές με βάση τη σκληρή δημοσιονομική πολιτική της κυβέρνησης.

Οι άλλοι 64, που δεν υπέβαλαν αίτηση για σύνταξη, τους τελευταίους μήνες δεν πληρώνονται από πουθενά.

Δικαιούται, όμως, ένας συνταξιούχος, ακόμη κι αν αναστείλει τη συνταξιοδότησή του, να μεταταγεί στο Δημόσιο; Σε όλο το δημόσιο τομέα, όχι. Με βάση, όμως, το νόμο Χατζηδάκη οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής θεμελιώνουν τέτοιο δικαίωμα, όχι ως εργαζόμενοι αλλά ως απολυμένοι. Και αυτό επειδή χρειάστηκε να απολυθούν όλοι για να μπει λουκέτο στην παλιά Ο.Α. και να μη θεωρηθεί η νέα εταιρεία ως διάδοχη κατάσταση.

Σύμφωνα με τον Γρ. Κωνσταντέλλο, ο οποίος επικαλείται γνωμοδότηση του καθηγητή Λεβέντη, εκ των συντακτών του νόμου για τη μεταφορά του προσωπικού της Ο.Α., η διαδικασία είναι σύννομη. Και ο συνταξιούχος μπορεί εάν αναστείλει τη σύνταξή του να καταλάβει θέση στην ΥΠΑ.

Πάντως, όπως λένε οι πιλότοι, ήδη έχει διακοπεί η συνταξιοδότηση από τον Ιούνιο για το 80% των δικαιούχων. Απομένει να τους καλέσει το ΙΚΑ προκειμένου να επιστρέψουν ό,τι τους καταβλήθηκε από τον Απρίλιο και μετά. Ακόμη και έτσι, όμως, το θέμα δεν έχει λυθεί. Η ΥΠΑ, επικαλούμενη αναμονή της απάντησης του ΙΚΑ, δεν έχει πληρώσει κανέναν από τους μεταταγέντες. Επιπλέον, το υπουργείο Μεταφορών, με βάση την πρόσφατη αναδιάρθρωση της ΥΠΑ, έχει θέσει χρονική προθεσμία τα μέσα Αυγούστου να αποφασίσει πόσους πιλότους της Ο.Α. χρειάζεται. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της ΥΠΑ θα απαντήσει ότι χρειάζεται μόνο 20 πιλότους και έναν χειριστή ελικοπτέρου. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να μεταφερθούν -εκ νέου (!)- σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και σε συναφές αντικείμενο με την ειδικότητά τους. Οι πιλότοι, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν προτείνει μεταξύ άλλων να αναλάβουν τις αεροδιακομιδές ασθενών (τώρα πραγματοποιούνται με στρατιωτικά μέσα), αλλά και τα δρομολόγια των άγονων γραμμών με μικρότερο κόστος για το δημόσιο και με αεροπλάνα, που θα μισθωθούν για αυτό το σκοπό.

Κατά μία άλλη εκδοχή, έχει τεθεί ζήτημα και για το μισθολογικό κόστος. Οι αμοιβές τους, που ακολουθούν τα κλιμάκια των χειριστών της ΥΠΑ, φτάνουν για τους παλαιότερους τα 5.800 μεικτά μηνιαίως (4.050 ευρώ καθαρά) και αφορούν περί τους 15 πιλότους. Κάποιοι άλλοι θα εισπράττουν περί τα 2.000 ευρώ καθαρά, ενώ οι περισσότεροι θα έχουν μισθό μεταξύ 2.700 και 2.900 ευρώ (καθαρά). Ολα αυτά υπό την αίρεση ότι θα αποφασίσουν τι θα κάνουν οι «αρμόδιες» υπηρεσίες…

Αν δεν δέχονται τις υπεύθυνες δηλώσεις των πιλότων της πάλαι ποτέ κρατικής Ο.Α. ότι έχουν υποβάλει αιτήσεις για αναστολή συνταξιοδότησης…

Αν οι δημόσιες υπηρεσίες δεν είναι σε θέση να προβούν σε στοιχειώδη διασταύρωση στοιχείων ποιος παίρνει σύνταξη και ποιος όχι… Πώς περιμένουμε να ανακαλύψουν ποιοι παίρνουν «μαϊμού» συντάξεις και ποιοι κοροϊδεύουν το κράτος; Ρητορικό το ερώτημα…

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: