Όλα θα είναι έτοιμα στην ώρα τους και το μόνο που θα αναζητηθεί θα είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Το πρώτο τρίμηνο του 2013
προγραμματίζεται η προκήρυξη των διεθνών διαγωνισμών για την παραχώρηση μέχρι
22 από τα συνολικά 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Αν και η διαδικασία είχε
αρχικά προγραμματιστεί για το τέλος του έτους,
οπότε και η επιλογή αναδόχων να έχει γίνει από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (TAIΠEΔ) στο τέλος του 2013, ωστόσο πήρε παράταση προκειμένου πρώτα να συσταθεί η ανεξάρτητη Αρχή για τα Αεροδρόμια.
οπότε και η επιλογή αναδόχων να έχει γίνει από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (TAIΠEΔ) στο τέλος του 2013, ωστόσο πήρε παράταση προκειμένου πρώτα να συσταθεί η ανεξάρτητη Αρχή για τα Αεροδρόμια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο για
τις Ανεξάρτητες Αρχές θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Δεκέμβριο με στόχο να
ψηφιστεί μέσα στον χρόνο. Μετά την ψήφιση θα γίνει η σύσταση της Αρχής για τα Αεροδρόμια,
ώστε να προχωρήσει προκήρυξη των διαγωνισμών. Στόχος είναι να μειωθούν
σημαντικά τα τέλη σε όλα τα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με το σχέδιο του
υπουργείου Υποδομών, στόχος είναι να εκχωρηθούν μέσα από συμβάσεις παραχώρησης
για 35 έως και 50 έτη τα αεροδρόμια με αυξημένη επιβατική κίνηση, τα οποία
αναμένεται να διαχωριστούν σε 2 ή 3 ομάδες.
Ειδικότερα στη διαδικασία
αναμένεται να συμμετέχουν τα αεροδρόμια που συγκεντρώνουν επιβατική κίνηση άνω
των 250.000 επιβατών ετησίως, ενώ θεωρείται ότι ενδιαφέρον μπορεί να υπάρξει
και για τα αεροδρόμια που έχουν μικρή επιβατική κίνηση από 75.000 έως 250.000 επιβάτες
τον χρόνο. Στα σχέδια δηλαδή περιλαμβάνεται η εκχώρηση σε ιδιώτες ενός αριθμού
αεροδρομίων που θα κυμανθεί 13 έως 22 αερολιμένες ανάλογα με το επενδυτικό
ενδιαφέρον.
Σημειώνεται ότι για την
ενίσχυση των υποδομών στα αεροδρόμια που έχουν κίνηση μέχρι 75.000 επιβάτες
εκτιμάται ότι θα χρειαστούν επενδύσεις ύψους περίπου 225 εκατομμυρίων ευρώ. Το
κόστος των επενδύσεων θα αναλάβουν οι ιδιώτες - παραχωρησιούχοι, ενώ πρέπει να
υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 3 έως 4 χρόνια.
Τα υπόλοιπα αεροδρόμια με
κίνηση κάτω των 75.000 επιβατών θα παραμείνουν στο Δημόσιο. Για τα αεροδρόμια
θα συσταθεί Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων (AEΔA), ιδιοκτησίας του
ελληνικού δημοσίου, η διαχείριση της οποίας, όμως, δεν αποκλείεται να ανατεθεί
σε ιδιώτη μέσω διαγωνισμού.
Άμεσα αναμένεται να αρχίσουν
και οι διαπραγματεύσεις με την Hochtief, προκειμένου να παραταθεί ο χρόνος παραχώρησης
από τα 15 χρόνια που έχουν απομείνει ώστε να μειωθούν και τα τέλη του
αεροδρομίου της Αθήνας, που αποτελεί ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια στην Ευρώπη.
Όσον αφορά το αεροδρόμιο του
Kαστελίου, δεν έχει ακόμα αποφασιστεί αν τελικά θα ενταχθεί στις ομάδες των
αερολιμένων που θα δοθούν με παραχώρηση ή αν θα προκηρυχθεί με ξεχωριστό
διαγωνισμό, απόφαση που αναμένεται να ληφθεί πριν από το τέλος του χρόνου.
O διαχωρισμός
Τα περιφερειακά αεροδρόμια
(πλην του αεροδρομίου στο Ηράκλειο της Kρήτης) πρόκειται να διαχωριστούν σε 2
έως 3 ομάδες με γεωγραφικά χαρακτηριστικά, τα οποία θα παραχωρηθούν ύστερα από
διαγωνισμό για διάστημα από 30 - 35 χρόνια έως και 50 χρόνια.
Το συμβατικό αντάλλαγμα για
την παραχώρηση θα προβλέπει αρχικό εφάπαξ τίμημα αλλά και ετήσιες πληρωμές
αναλόγως των κερδών και των εσόδων.
Προκειμένου να διασφαλίζεται
ότι δεν θα υπάρξουν υψηλές χρεώσεις στα τέλη θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος dual -
till, με βάση την οποία πρόκειται να καθοριστεί ένα συγκεκριμένο περιθώριο
κέρδους ειδικά για αεροπορικά έσοδα του παραχωρησιούχου. Σε περίπτωση που το
επιτρεπόμενο περιθώριο υπερβαίνει τον μέσο όρο των χρεώσεων των αντίστοιχων
αεροδρομίων, τότε θα αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω.
Πηγή: http://www.imerisia.gr
1 σχόλιο:
Μετά την ψήφιση θα γίνει η σύσταση της Αρχής για τα Αεροδρόμια, ώστε να προχωρήσει προκήρυξη των διαγωνισμών. Στόχος είναι να μειωθούν σημαντικά τα τέλη σε όλα τα αεροδρόμια.
MA ΓΙΑΤΙ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ????
ΤΑ ΤΕΛΗ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΩΡΑ ...
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ ????
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ .....
Δημοσίευση σχολίου