Ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας χαρακτήρισε το 1 δισ. ευρώ που
πρόσφερε η Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια ως «δίκαια» τιμή.
Ανοιχτά άφησε αρκετά ενδεχόμενα σχετικά με την υλοποίηση του
προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας στη συνέντευξή
του στο περιοδικό «Στερν».
Σε ό,τι αφορά το ΤΑΙΠΕΔ, ερωτηθείς σχετικά αν πρέπει να καταργηθεί, ο πρωθυπουργός άφησε παράθυρο για τη μη κατάργησή του, απαντώντας ότι «θα δούμε». Από την άλλη πλευρά, στο θέμα της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, χαρακτήρισε το τίμημα που πρόσφερε η Fraport «δίκαιο».
O κ. Τσίπρας πάντως επανέλαβε τη θέση περί του «πίθου των Δαναΐδων» που τροφοδοτούν τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. «Αυτό που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν ιδιωτικοποίηση αλλά αχαλίνωτο ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας σε φίλους του συστήματος» είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι τα έσοδα αρχικά υπολογίζονταν σε 50 δισ. ευρώ και τελικά δεν έχουν εισπραχθεί ούτε πέντε δισ. ευρώ. «Αλλά αυτό είναι ένα βαρέλι δίχως πάτο. Και δεν μπορείς να σώσεις μια χώρα με πέντε δισεκατομμύρια ευρώ» είπε ο πρωθυπουργός.
Σε ό,τι αφορά το ΤΑΙΠΕΔ, ερωτηθείς σχετικά αν πρέπει να καταργηθεί, ο πρωθυπουργός άφησε παράθυρο για τη μη κατάργησή του, απαντώντας ότι «θα δούμε». Από την άλλη πλευρά, στο θέμα της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, χαρακτήρισε το τίμημα που πρόσφερε η Fraport «δίκαιο».
O κ. Τσίπρας πάντως επανέλαβε τη θέση περί του «πίθου των Δαναΐδων» που τροφοδοτούν τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. «Αυτό που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν ιδιωτικοποίηση αλλά αχαλίνωτο ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας σε φίλους του συστήματος» είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι τα έσοδα αρχικά υπολογίζονταν σε 50 δισ. ευρώ και τελικά δεν έχουν εισπραχθεί ούτε πέντε δισ. ευρώ. «Αλλά αυτό είναι ένα βαρέλι δίχως πάτο. Και δεν μπορείς να σώσεις μια χώρα με πέντε δισεκατομμύρια ευρώ» είπε ο πρωθυπουργός.
Ερωτηθείς σχετικά με το ΤΑΙΠΕΔ και αν αυτό θα καταργηθεί
ανέφερε ότι αυτό είναι κάτι που θα δει στη συνέχεια. Ωστόσο, υπογράμμισε την
αναγκαιότητα τομείς-κλειδιά της οικονομίας να παραμείνουν σε κρατικά χέρια.
«Θέλουμε τον κρατικό έλεγχο στους τομείς-κλειδιά της ελληνικής οικονομίας, έτσι
ώστε να μπορούμε να αποκτήσουμε τα πλεονεκτήματά τους».
Τέλος, ο Ελληνας πρωθυπουργός χαρακτήρισε το 1 δισ. ευρώ που
πρόσφερε η Fraport ως «δίκαια» τιμή. «Αλλά τα αεροδρόμια είναι μέρος της
τουριστικής μας βιομηχανίας. Έτσι η Ελλάδα βγάζει τα προς το ζην της. Είναι
κάτι που πρέπει επίσης να εξετάσουμε».
Η θέση αυτή του πρωθυπουργού είναι σχετικά διαφοροποιημένη
από εκείνη που έχουν εκφράσει ο υπουργός Οικονομίας, Νίκος Σταθάκης και ο
αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης. Αμφότεροι
μίλησαν για αλλαγή πλαισίου της συμφωνίας που στην πράξη συνιστά ακύρωση της
αποκρατικοποίησης. Ο πρωθυπουργός, παρόλο που δεν εμφανίζεται απόλυτα ταγμένος
υπέρ της συμφωνίας με τη Fraport, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει.
Εξάλλου, η δήλωσή του ότι το τίμημα είναι «δίκαιο», σημαίνει ότι ώς ένα βαθμό η
διαδικασία έχει αξιολογηθεί από τον ίδιο και τους συνεργάτες του.
Στελέχη της Fraport στο παρελθόν έχουν δηλώσει ότι αναμένουν
από την ελληνική κυβέρνηση να τηρήσει τη συμφωνία που έχει συνάψει μέχρι τώρα.
Μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Boersen-Zeitung, ο οικονομικός διευθυντής της
γερμανικής εταιρείας διαχείρισης αεροδρομίων Fraport, Ματίας Τσάισανγκ είπε ότι
«υπάρχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα με σκοπό να κλείσουμε τη συμφωνία, για τα 14
αεροδρόμια, τον Οκτώβριο αυτού του χρόνου». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι αναμένει το
συμβόλαιο να κλείσει σύντομα και ότι η Fraport θα ελέγχει μερίδιο που
αντιστοιχεί στα δύο τρίτα της συνολικής επένδυσης.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου