Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Τριπλό σοκ, αλλά και δέος;.. για αεροδρόμια, τους επιβάτες και τη βόρεια Ελλάδα.




Συγκρατημένη αισιοδοξία για τον εισερχόμενο τουρισμό σε πανελλαδικό επίπεδο εκφράζει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ενώ έντονος είναι ο προβληματισμός των παραγόντων τουρισμού για τη διακοπή πτήσεων από και προς την Ελλάδα αλλά και για τις πτωχεύσεις αεροπορικών εταιριών που έχουν ως αποτέλεσμα τη ματαίωση ταξιδιών και τη μη αποζημίωση των επιβατών...


Σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, παρά τη μείωση των αφίξεων στα αεροδρόμια της χώρας κατά 3,77% στο επτάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ο στόχος των 16 εκατ. διεθνών αφίξεων για το 2012 (που σημαίνει μείωση περίπου 3% σε σχέση με το 2011) παραμένει εφικτός. Βάσει των στοιχείων του επταμήνου, το αεροδρόμιο που μετρά τις μεγαλύτερες απώλειες από οποιοδήποτε άλλο είναι το «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας με μείωση αφίξεων 14,21%, ενώ η μεγάλη κατρακύλα θα έρθει μετά το φθινόπωρο και για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Μεγάλες αεροπορικές εταιρίες ανακοίνωσαν ήδη την απόφασή τους να το εγκαταλείψουν είτε οριστικά είτε προσωρινά «κόβοντας» πλήρως ή περιορίζοντας τα δρομολόγιά τους, ενώ ανάλογες κινήσεις έχουν γίνει και για το «Ελ. Βενιζέλος».

Οπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η Swiss International διακόπτει τις πτήσεις της στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Ζυρίχη στις 28 Οκτωβρίου 2012, ύστερα από παρουσία 32 χρόνων στην πόλη, απόφαση η οποία προκάλεσε την έντονη αντίδραση των τοπικών φορέων. «Για να αλλάξει ο αερομεταφορέας το σχεδιασμό του, ενώ έχει πληρότητες που υπερβαίνουν το 90% καθημερινά, προφανώς κάτι συμβαίνει», επισημαίνει στον «ΑτΚ» ο αερολιμενάρχης του «Μακεδονία», Αχιλλέας Τοπούζας.
Αλλά και η Alitalia καθώς και η British Airways από το φθινόπωρο διακόπτουν προσωρινά (για το χειμώνα) τις πτήσεις τους και προτίθενται να τις επαναφέρουν με την έναρξη του θερινού προγράμματος (στις αρχές Απριλίου). Επίσης, μειώνει τις πτήσεις της η Austrian Airlines, ενώ προορισμούς «κόβει» από το χειμερινό της πρόγραμμα και η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρία Ryanair.

Στον Καναδά από τη Θεσσαλονίκη;

Και ενώ το αεροδρόμιο «Μακεδονία» βγαίνει από τα πτητικά προγράμματα μεγάλων εταιριών, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, κάνει επαφές με τον πρέσβη του Καναδά, Robert W. Peck, τον εκπρόσωπο της καναδικής αεροπορικής εταιρίας, πρόεδρο της TourGreece, Βασίλη Σακελλάρη, και τον επίτιμο πρόξενο του Καναδά στη Θεσσαλονίκη, Παντελή Πετμεζά, για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της πόλης στην αγορά της Β. Αμερικής.
Κατά τη συνάντηση που είχαν πρόσφατα στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης συζήτησαν για την καθιέρωση τακτικών –απευθείας- πτήσεων της καναδικής εταιρίας Airtransat από το Μόντρεαλ και το Τορόντο προς τη Θεσσαλονίκη από το 2013 και συμφώνησαν στην ανάγκη περαιτέρω συνεργασίας στον τουριστικό και επιχειρηματικό τομέα. Μάλιστα, ο κ. Peck εξέφρασε το ενδιαφέρον του για το ενδεχόμενο συνεργασίας στην ανάπτυξη αεροπορικού δικτύου με υδροπλάνα για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου.

Πτώχευση αεροπορικών εταιριών.

Την ίδια ώρα, έξι μήνες μετά την πτώχευση της ουγγρικής Malev και της ισπανικής Spanair (δεν πετούσε από Θεσσαλονίκη), και οι πελάτες τους ακόμη δεν έχουν εισπράξει το αντίτιμο των εισιτηρίων για τα δρομολόγια που ακυρώθηκαν, γεγονός που αναδεικνύει την έλλειψη της κατάλληλης προστασίας των καταναλωτών από τις πτωχεύσεις αεροπορικών εταιριών. Το πρόβλημα επισημαίνει ο Σύνδεσμος των Εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων ΗΑΤΤΑ και τονίζει την ανάγκη εξεύρεσης λύσης άμεσα. «Οι δυο μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες έπαυσαν να λειτουργούν στις αρχές του 2012, αφήνοντας πολλούς επιβάτες με αγορασμένα εισιτήρια χωρίς αξία. Τα διαπιστευμένα από την ΙΑΤΑ τουριστικά γραφεία εξακολουθούν να περιμένουν την επιστροφή των χρημάτων των πελατών τους από τις εν λόγω αεροπορικές εταιρίες», τονίζει στην ανακοίνωσή του ο ΗΑΤΤΑ και προσθέτει: «η ΙΑΤΑ κρατά τα προς επιστροφή ποσά, επιχειρώντας να βρεθεί μια συναινετική διαδικασία επιστροφής των χρημάτων από τους υπεύθυνους της πτωχευτικής διαδικασίας των δύο αεροπορικών εταιριών. Μέχρι στιγμή, όμως, δεν έχει επιτευχθεί καμία συμφωνία ή εγγύηση για την επιστροφή των χρημάτων στα τουριστικά γραφεία, προκειμένου να δοθούν στους καταναλωτές».

Δεν υπάρχουν σχόλια: