Δέσμη δέκα μέτρων με συγκεκριμένα και σφιχτά χρονοδιαγράμματα παρουσίασε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης για ιδιωτικοποιήσεις, επενδύσεις και αυτοκινητόδρομους. «Ολα θα προχωρήσουν με φροντίδα για τους φορολογουμένους και μέριμνα για τους εργαζομένους», τόνισε.
«Γκάζι» στις
αποκρατικοποιήσεις,...
τις
επενδύσεις, την ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητοδρόμους αλλά και στο
σύνολο των μεταρρυθμίσεων που αποτελούν τις μνημονιακές υποχρεώσεις της Ελλάδας
βάζει το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Χθες ο υπουργός Κωστής
Χατζηδάκης παρουσίασε δέσμη δέκα μέτρων με συγκεκριμένα και σφιχτά
χρονοδιαγράμματα για τα περισσότερα απ΄αυτά, χαρακτηρίζοντας την προσπάθεια
«εθνικό στοίχημα»: «Τυχόν αποτυχία αυτής της κυβέρνησης θα είναι αποτυχία της
χώρας. Πρέπει να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας. Θα δώσουμε τη μάχη της γενιάς
μας. Και αυτή η μάχη πρέπει να κερδηθεί», τόνισε χαρακτηριστικά προσθέτοντας
ότι ο ίδιος πολιτεύεται σαν να είναι αυτή η τελευταία του θητεία, αγνοώντας το
πολιτικό κόστος.
Τις εξαγγελίες του
υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης χαιρέτισε με ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή
Επιτροπή, η οποία σημείωσε ότι πρόκειται για «ένα σαφές μήνυμα της δέσμευσης
της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση της
ελληνικής οικονομίας».
Πρώτες στη λίστα των
ιδιωτικοποιήσεων είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ROSCO (εταιρεία διαχείρισης τροχαίου
υλικού) και τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Η ηγεσία του
υπουργείου φιλοδοξεί ότι έως το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει ξεπεράσει τα νομικά
εμπόδια και θα έχει πάρει το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την
έγκριση του επιχειρησιακού σχεδίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς οι σχετικές
διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.
Παράλληλα με αυτήν την
προσπάθεια, θα συνεχιστεί και η οργανωτική αναδιάρθρωση του Ομίλου προκειμένου
να γίνει πιο ελκυστική η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους μελλοντικούς επενδυτές, για τους
οποίους ωστόσο ο κ. Χατζηδάκης δεν θέλησε να δώσει περισσότερα στοιχεία.
Επανέλαβε ότι όλα θα προχωρήσουν «με φροντίδα για τους φορολογουμένους και
μέριμνα για τους εργαζομένους», διευκρινίζοντας, πάντως, ότι: «Πουθενά δεν θα
υπάρξει αιφνιδιασμός».
Ο υπουργός έκανε λόγο
για «κακή, αναποτελεσματική και ακριβή συντήρηση» του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ,
προσθέτοντας ότι η ιδιωτικοποίηση της ROSCO θα προχωρήσει κανονικά.
Στις προτεραιότητες
εντάσσονται η μεταφορά της περιουσίας της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δημόσιο προς αξιοποίηση
και η ολοκλήρωση του δικτύου Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη με έμφαση στη σύνδεσή του
με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Σε ό,τι αφορά τον
επενδυτικό τομέα, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ήδη εκπονήσει σχέδιο για την
απλοποίηση των πολύπλοκων διαδικασιών διαχείρισης του ΕΣΠΑ και των διαρθρωτικών
ταμείων σε συνεργασία με την Task Force, ώστε σε συνδυασμό με την αναθεώρηση
του προγράμματος να δοθούν περισσότερα κονδύλια στην επιχειρηματικότητα και σε
δράσεις κατά της ανεργίας, αλλά και σε επιτάχυνση των 181 έργων προτεραιότητας.
Ωστόσο, παραμένει ο κίνδυνος απώλειας κονδυλίων στα ημιτελή έργα της
προηγούμενης προγραμματικής περιόδου.
Το πακέτο των
αναπτυξιακών μεταρρυθμίσεων του κ. Χατζηδάκη περιλαμβάνει και την αναθεώρηση
εντός των επόμενων μηνών του ισχύοντος επενδυτικού νόμου με νέα αναπτυξιακά
κίνητρα, ενώ μελετάται και η θέσπιση ενιαίου φόρου (flat rate), ύψους 15% για
τις επιχειρήσεις.
Παράλληλα, προωθείται
νόμος που θα προβλέπει κεντρικό σύστημα αδειοδότησης με αναβάθμιση του Invest
in Greece σε πύλη υποδοχής και αδειοδότησης μεγάλων επενδύσεων. Το σχέδιο αυτό
θα αφορά μόνο τις εταιρείες που θα κάνουν αίτηση για υπαγωγή στο καθεστώς του
fast track.
Στο πλαίσιο ανάπτυξης
εθνικής στρατηγικής εξαγωγών θα συγχωνευθούν ΔΕΘ, Helexpo και ΟΠΕ, ενώ θα
συνταχθεί σχέδιο σε συνεργασία με ομάδα ειδικών της Task Force για την καλύτερη
προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις αναδυόμενες αγορές.
Επιπρόσθετα, την
ερχόμενη άνοιξη θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των δημοσίων συμβάσεων με
ραγδαία μείωση κατά 80% των 3.200 αρχών σήμερα που μπορούν να αναθέτουν
συμβάσεις του Δημοσίου, δίνοντας έμφαση στο εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών
διαγωνισμών. Παράλληλα, ξεκινά διαδικασία απλοποίησης του Αγορανομικού Κώδικα
και εφαρμογής προγράμματος του ΟΟΣΑ για έλεγχο των τιμών.
Επίσης, με
διαδικασίες-εξπρές απελευθερώνονται τεχνικά επαγγέλματα (υδραυλικοί, ψυκτικοί,
ηλεκτρολόγοι κλπ.). Στις επόμενες 45 ημέρες θα εκδοθούν μια σειρά από σχετικά
προεδρικά διατάγματα.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ
ΚΟΜΙΣΙΟΝ.
Την ικανοποίησή της
για το χρονοδιάγραμμα των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που παρουσίασε ο υπ.
Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης εξέφρασε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία παράλληλα
επέμεινε στην ταχεία υλοποίησή τους.
Σε ανακοίνωση που
εξέδωσε η Επιτροπή, υπογραμμίζεται ότι οι δέκα προτεραιότητες στις διαρθρωτικές
μεταρρυθμίσεις αποτελούν ένα «ξεκάθαρο σήμα της δέσμευσης της ελληνικής
κυβέρνησης για την αναγκαία αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας».
Σύμφωνα με την
Κομισιόν, η εφαρμογή αυτών των προτεραιοτήτων θα αποτελέσει σημαντική συμβολή
στις συνολικές μεταρρυθμίσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί η Ελλάδα στο
πλαίσιο του Μνημονίου και οι οποίες είναι απαραίτητες για την τόνωση της
ανάπτυξης και την απασχόληση.
ΠΙΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΟΪΚΑ
Σε τέσσερις μήνες το
σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση των αεροδρομίων
Σε τέσσερις μήνες και
αφού έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση που θα προηγηθεί με όλους τους
εμπλεκόμενους φορείς, αναμένεται να είναι έτοιμο και να παρουσιαστεί το σχέδιο
νόμου για την ιδιωτικοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας.
Αυτό επεσήμανε χθες ο
υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης, σημειώνοντας πως εντός των
επόμενων δύο εβδομάδων θα έχει παραδοθεί στην ηγεσία του υπουργείου και η
σχετική εισήγηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου
(ΤΑΙΠΕΔ), στην οποία θα περιλαμβάνεται η πρόταση για το μοντέλο που θα
ακολουθηθεί στην αξιοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων.
Να σημειωθεί πως η
κυβέρνηση δέχεται πιέσεις από την τρόικα για το ζήτημα των αεροδρομίων, η
ιδιωτικοποίηση των οποίων αποτελούσε μνημονιακή υποχρέωση της Ελλάδας για το
2012.
Σύμφωνα με τον κ.
Χατζηδάκη, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ήδη επεξεργαστεί ένα έγγραφο
πολιτικής. Ωστόσο ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στο ρυθμιστικό πλαίσιο: «Αυτός
είναι ο λόγος για τον οποίο προγραμματίζουμε την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας
Πολιτικής Αεροπορίας, έτσι ώστε να έχει έναν διακριτό ρόλο ως προς τα
ρυθμιστικά ζητήματα, να λειτουργήσει δηλαδή το σύστημα το ελληνικό όπως
λειτουργεί σε όλη την Ευρώπη, όπου υπάρχει ένα τέτοιο σχέδιο και μια εμπλοκή
του ιδιωτικού τομέα στη λειτουργία αεροδρομίων.
Οι υπόλοιπες
δραστηριότητες θα διαχωριστούν κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα» υπογράμμισε ο
υπουργός.
Σε ό,τι αφορά στην
αξιοποίηση των αεροδρομίων, ο δρόμος που θα ακολουθηθεί, όπως όλα δείχνουν,
είναι η ομαδοποίησή τους σε τρεις ή περισσότερες κατηγορίες, σε καθεμιά από τις
οποίες θα περιλαμβάνονται αεροδρόμια με μεγάλη επιβατική κίνηση αλλά και
λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί.
Οι δέκα προτεραιότητες
1 Μεγάλα οδικά έργα -
επανέναρξη 4 αυτοκινητοδρόμων
2 Επιτάχυνση
απορρόφησης από το ΕΣΠΑ
3 Ιδιωτικοποίηση
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco (εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού)
4 Θέσπιση νέου νόμου
για προσέλκυση νέων επενδύσεων
5 Εθνική στρατηγική
εξαγωγών
6 Απελευθέρωση
τεχνικών επαγγελμάτων
7 Νέο σύστημα για
δημόσιες συμβάσεις και προμήθειες
8 Λειτουργία αγοράς -
Ανταγωνισμός (Απλοποίηση αγορανομικού κώδικα κ.λπ.)
9 Αξιοποίηση
περιφερειακών αεροδρομίων
10 Απελευθέρωση
υπεραστικών οδικών μεταφορών.
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΤΕΛ ΤΟ 2015
Επισπεύδεται το
άνοιγμα στις υπεραστικές οδικές μεταφορές
Τέσσερα χρόνια
νωρίτερα, το 2015 αντί για το 2019, φέρνει το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών
την απελευθέρωση της αγοράς των υπεραστικών οδικών μεταφορών (ΚΤΕΛ).
Οπως αποκάλυψε χθες ο
υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, ήδη συντάσσεται τεχνική μελέτη σε συνεννόηση με την
Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ και τους εμπλεκόμενους φορείς, η οποία θα είναι έτοιμη
μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Στόχος είναι το
σχετικό σχέδιο νόμου να έχει καταρτιστεί έως τον Μάρτιο του 2013 ώστε η αγορά,
η οποία στο σύνολό της έχει κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 550 εκατομμύρια ευρώ
ετησίως, να λειτουργήσει απελευθερωμένη από το 2015.
Ο κ. Χατζηδάκης πάντως
ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να λειτουργήσει αιφνιδιαστικά: «Θα
καταρτιστεί νομοσχέδιο, θα υπάρξει διάλογος, δεν θα αιφνιδιαστεί κανένας»
τόνισε χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου
Υποδομών είχε καταρτίσει μελέτη για τους εναλλακτικούς τρόπους απελευθέρωσης
της αγοράς, η οποία πρότεινε τρία βασικά σενάρια:
- Την
πλήρη απελευθέρωση του συγκοινωνιακού έργου των αστικών και των υπεραστικών
συγκοινωνιών στην Ελλάδα, ώστε να δίνεται δικαίωμα σε όλους τους
ενδιαφερόμενους για έκδοση αδειών.
- Τη
μερική απελευθέρωση της αγοράς, με την ελεύθερη άσκηση του τακτικού
συγκοινωνιακού έργου σε περιορισμένο αριθμό δρομολογίων εκεί όπου υπάρχει
κερδοφορία, με παράλληλους διαγωνισμούς ομαδοποίησης κερδοφόρων και
«άγονων» γραμμών.
- Τη
δημοπράτηση ομάδων κερδοφόρων και ζημιογόνων γραμμών, μέσα από
διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς άνοιγμα σε κανένα δρομολόγιο.
Πηγή : www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου