Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Τρίτη 7 Αυγούστου 2012

«Δειλές» και συντεχνιακές αντιδράσεις στον μονόδρομο των αποκρατικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων.


Ηοριστική και υπό επίσπευση απόφαση των αποκρατικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων δημιουργούν αναγκαστικά «θετικές» ή ακόμη και αρνητικές αντιδράσεις. Κάθε φορέας προσπαθεί να «ενταχθεί» στον φορέα αυτόν και να αποκομίσει όσα περισσότερα οφέλη μπορεί.

Αυτό που άρχισαν εδώ και χρόνια οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, με συνεχείς επισκέψεις και ατέρμονες συζητήσεις ...





στα κατά τόπους αεροδρόμια της χώρας, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τους φορείς του τουρισμού και την τοπική κοινωνία για την παραμονή των αεροδρομίων στο Κράτος, έφερε διαφορετικό αποτέλεσμα από αυτό που ήλπιζαν και προσδοκούσαν οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ.

Το όλο εγχείρημα των εργαζομένων στην ΥΠΑ το οποίο ομολογουμένως είχε βαθμό δυσκολίας μεγάλο και λόγω της οικονομικής συγκυρίας που βιώνουμε ως χώρα, προσπάθησε να προωθήσει ο συνδικαλιστικός τους φορέας που είναι η ΟΣΥΠΑ.

Δεν είναι όμως δυνατόν να πείσεις για τους ισχυρισμούς σου και  την «αιτιολογημένη» πρότασή σου:

ü όταν δεν βλέπεις κατάματα το πρόβλημα και όταν δεν παίρνεις καθαρή θέση για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του,

ü όταν η στόχευσή σου είναι καθαρά συντεχνιακή και οι επιδιώξεις σου διαφορετικές από τους ισχυρισμούς σου,

ü όταν το χάλι της υπανάπτυξης και της τριτοκοσμικής εικόνας και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων τελεί υπό την «σιωπηρή ανοχή» τη δική σου,

ü όταν ανέχεσαι να αποκαλούν «πορνεία» τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας σου, που υποτίθεται ότι υποστηρίζεις.

ü Όταν ακόμη και σήμερα ένα αεροδρόμιο φάντασμα, ένα αεροδρόμιο σε στάση χωρίς «κίνηση», διατηρώντας την παλιά του ονομασία (ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ) την οργανωτική του δομή με ελαφρώς αλλαγμένη την λειτουργία του, είναι ενεργό μέλος του φορέα πολιτικής αεροπορίας.

ü Όταν με τον τρόπο σου επικυρώνεις το τυπικά νόμιμο ως ουσιαστικά ηθικό και με τη στάση σου «εγκρίνεις» τα «αμαρτωλά πάρτυ» των εκπαιδεύσεων και των μετακινήσεων με υπέρογκα ποσά, τα οποία υπερτερούν κατά πολύ αυτά της υποστήριξης της λειτουργίας των περιφερειακών αερολιμένων.

ü Όταν τα παράκεντρα εξουσίας υλοποιώντας τις εντολές των αφεντικών τους, ασελγούν με τρόπο προκλητικό, πάνω στο κουφάρι της ΥΠΑ και των αεροδρομίων της, στερώντας από αυτά την απαραίτητη «ανάσα ζωής» και το οξυγόνο της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού και εσένα δεν σε παροτρύνουν να αντιδράσεις.

ü Όταν οι επιλογές των αρεστών είναι ο κανόνας και εξ αυτού παραμερίζονται με τρόπο έντεχνο οι άξιοι και ικανοί.

ü Όταν στις διοικήσεις της ΥΠΑ εδώ και χρόνια επιλέγονται οι αρεστοί εν ενεργεία υπάλληλοι ή συνταξιούχοι υπάλληλοι της ΥΠΑ με η μέθοδο των ισορροπιών, που έχουν και την έμμεση υποστήριξη των εργαζομένων.

Ξύπνησαν τα ένστικτα του συμφέροντος σε πολλούς  και άνοιξε για τα καλά η όρεξή τους, γιατί αυτό που θα αποκρατικοποιηθεί είναι «φιλέτο» με εξασφαλισμένα έσοδα.

Μετά τους φορείς του τουρισμού, στο παιχνίδι μπήκε η τοπική αυτοδιοίκηση με «ασύνταχτες» φωνές και με προτάσεις, οι οποίες όμως είναι αυτόνομες, χωρίς συλλογική επεξεργασία και με μόνη επιδίωξη την κάλυψη και την εξασφάλιση του τόπου και όχι της χώρας.

Για να πάρουμε μια γεύση από την «αντίδραση» ενδεικτικών φορέων.

Διάλογο για τα αεροδρόμια ζητούν οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ

Η τιμολογιακή πολιτική των αεροδρομίων είναι το σημείο αιχμής, λένε οι συνδικαλιστές


Σε διάλογο για την τύχη των περιφερειακών αεροδρομίων καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), η οποία αμφισβητεί την σκοπιμότητα της αποκρατικοποίησης των αερολιμένων και υπογραμμίζει την έλλειψη συγκροτημένης πολιτικής για τις αερομεταφορές.


«Τα αεροδρόμια αποτελούν την αιχμή του δόρατος των αερομεταφορών και καθοριστική παράμετρο της τουριστικής και οικονομικής πολιτικής και δεν πρέπει να αποτελέσουν το εξιλαστήριο θύμα, στην απέλπιδα προσπάθεια της Κυβέρνησης να αποδείξει στη Τρόικα ότι εκτελεί πειθήνια τις εντολές της» σημειώνει η ΟΣΥΠΑ.


«Η απουσία οποιασδήποτε οικονομοτεχνικής μελέτης για το σοβαρότατο αυτό θέμα, αποδεικνύεται από τις αλληλοσυγκρουόμενες προτάσεις των φορέων. Οι μεν εκπρόσωποι της αγοράς απαιτούν σύγχρονα αλλά φτηνά αεροδρόμια, το ιδιωτικό αεροδρόμιο των Σπάτων έχει πάθει καθίζηση επειδή είναι ακριβό, τινάζοντας στον αέρα το τουρισμό της Αθήνας, αλλά το Υπουργείο μας, υπέρμαχο του ξεπουλήματος, θέλει να ακολουθήσουμε το αποτυχημένο αυτό παράδειγμα των Σπάτων, ιδιωτικοποιώντας τα κρατικά αεροδρόμια σαν μόνη λύση» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Είναι τόσο δύσκολο να γίνει κατανοητό από τους «φωστήρες», που είναι οι ίδιοι που οδήγησαν τη χώρα σε αυτή τη κατάντια, ότι το σημείο αιχμής σε όλο εγχείρημα είναι η τιμολογιακή πολιτική των αεροδρομίων;» διερωτούνται οι συνδικαλιστές.

Η ΟΣΥΠΑ μιλά για την ανάγκη μίας πολιτικής που θα έχει ως γνώμονα το «όφελος του ελληνικού τουρισμού και της εθνικής οικονομίας και όχι το πρόσκαιρο και χωρίς μελλοντική προοπτική κοντόφθαλμο κέρδος, που και αυτό αμφιβάλλουμε εάν υπάρχει , με την εποχικότητα των ελληνικών αεροδρομίων».


Οι συνδικαλιστές καλούν το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης «σε ένα δημόσιο διάλογο για την ανάπτυξη των αεροδρομίων, που όλοι θέλουμε , ώστε να κατατεθούν ρεαλιστικές προτάσεις που θα στοχεύουν πάνω από όλα στην ανάπτυξη του τουρισμού, τη κοινωνική προσφορά, την εθνική αμυντική πολιτική και όχι απλά σε μια νοοτροπία υποτέλειας προς τους "δανειστές", που με τις αποτυχημένες συνταγές τους το μόνο που επιζητούν είναι το ξεπούλημα της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσία του ελληνικού έθνους».


«Οι αρμόδιοι άραγε, έχουν τη παρρησία δημόσιας αντιπαράθεσης, με τεκμηριωμένες προτάσεις, η θα συνεχίσουν τη σοφιστεία, που αυτοί ανακάλυψαν, ότι πρώτα πρέπει να σωθεί η Ελλάδα και μετά οι έλληνες, κάνοντας τη παγκόσμια πρωτοτυπία διαχωρισμού μιας χώρας από τους πολίτες της. λες και είναι κάτι διαφορετικό» καταλήγουν.


"Εταιρεία για τα αεροδρόμια της Κρήτης " λέει ο Βασιλάκης της Aegean

Τι πρότεινε ο ισχυρός άνδρας των μεταφορών στην Ελλάδα για τα αεροδρόμιο









Τη δημιουργία μιας ευέλικτης και αυτόνομης εταιρείας που θα διαχειρίζεται πόρους για τα αεροδρόμια πρότεινε χθες από το Ηράκλειο ως λύση ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης της Aegean που επεσήμανε ότι ακόμη και εάν γίνει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, δεν πρέπει να επαναληφθούν τα λάθη που έγιναν στο “Βενιζέλος”.
Η πρόταση Βασιλάκη στην ουσία αφορούσε και τις δύο φάσεις λειτουργίας των αεροδρομίων-και την τωρινή και την επόμενη της ιδιωτικοποίησης - αναφέρεται ουσιαστικά σε μια εταιρεία που θα ελέγχεται μεν από το Δημόσιο, αλλά θα έχει πόρους και θα είναι ευέλικτη! Έφερε μάλιστα χαρακτηριστικά το παράδειγμα του ΟΠΑΠ και υπογράμμισε ότι "δεν μπορεί σήμερα η ΥΠΑ για κάθε απλή προμήθεια να πρέπει να πάρει εγκρίσεις κλπ".

Ο κ. Βασιλάκης, παρόντων του περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη, του αντιπεριφερειάρχη κ. Καλογερή, υπηρεσιακών παραγόντων, των αερολιμεναρχών Ηρακλείου και Χανίων κ. Πλιάκα και Καστρινάκη, αλλά και δικών του συνεργατών παρουσίασε τις προτάσεις της Aegean τονίζοντας ότι πρέπει να “γίνουν έργα αναβάθμισης των αεροδρομίων τα οποία να τα καθιστούν λειτουργικά με στόχο την εξυπηρέτηση των επιβατών”.








Κουσουρνάς: Αντισταθμιστικά για δήμους από τις αποκρατικοποιήσεις αεροδρομίων.


Την ενεργή συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών και των δήμων στη διαδικασία αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων ζητά με επιστολή του προς όλους τους δημάρχους της χώρας, οι οποίοι στα όρια των δήμων τους έχουν τέτοιου είδους εγκαταστάσεις, ο δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στην επιστολή του η οποία βασίζεται και σε σχετική απόφαση του δ.σ. Ρόδου  ο  δήμαρχος του νησιού  πρέπει να τεθούν οι παρακάτω δύο στόχοι:

1)    Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού να μετέχουν με εκπρόσωπο τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του φορέα που θα αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου.

2)   Να προβλεφθεί νομοθετικά η παροχή αντισταθμιστικών ωφελειών με την κατασκευή έργων υποδομής στις περιαεριλιμενικές ζώνες με την καταβολή πόρων στους Ο.Τ.Α.

α) ποσοστού επί του κύκλου εργασιών του φορέα διαχείρισης

β) ποσοστού επί του τέλους εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων

«Τα διεθνή περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν την κύρια πύλη εισόδου - εξόδου καθώς επίσης τον κύριο μοχλό ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες ενώ διατηρούν μία υψηλή προστιθέμενη αξία για όλους τους τουριστικούς προορισμούς. Στρατηγικά η οποιαδήποτε μετεξέλιξη των περιφερειακών αεροδρομίων επηρεάζει σε σημαντικότατο βαθμό και την πορεία εξέλιξης των τοπικών μας κοινωνιών και της τοπικής μας οικονομίας», σημειώνει στην επιστολή του ο κ. Κουσουρνάς.

Προσθέτει δε ότι «οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να έχουν θέση σ' αυτήν την εξέλιξη. Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης θα πρέπει να συμμετέχουν στην διαδικασία λήψης των αποφάσεων των διοικήσεων των αεροδρομίων».

Δεν υπάρχουν σχόλια: