Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Οι υποδομές και οι παροχές υπηρεσιών στα κρατικά αεροδρόμια αρνητικοί παράγοντες για την αύξηση του τουριστικού προϊόντος.




Οι γερμανοί δεν ξανάρχονται…,το σκέπτονται για τουρισμό στην Ελλάδα.


Στη διεθνή έκθεση τουρισμού ΙΤΒ που πραγματοποιήθηκε πέρυσι στο Βερολίνο, «βγήκε» μήνυμα, το οποίο μπορεί να είχε χαρακτηριστεί θετικό και αισιόδοξο για την προτίμηση της Ελλάδας από τους γερμανούς τουρίστες, αλλά αυτό "κράτησε" τελικά πολύ λίγο. Για πρώτη φορά τότε μετά την παρέλευση πολλών ετών η σημαντικότερη στο είδος της έκθεση χαρακτηρίστηκε από ......
μια διάχυτη αίσθηση αισιοδοξίας.

Το ερώτημα όμως που κυριαρχούσε τότε και εξακολουθεί να κυριαρχεί και σήμερα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του τουρισμού ήταν, αν θα ήταν ή αν θα είναι εφικτή και σε ποιο βαθμό η μέγιστη δυνατή ωφέλεια για τον ελληνικό τουρισμό.

Στη φετινή σεζόν δεν γνωρίζουμε ακόμη αν αναμένεται αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα. Παράγοντες του τουρισμού όπως ο μεγαλύτερος τουριστικός πράκτορας στην Ευρώπη TUI, εκφράζουν επιφυλάξεις για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και ασκούν «πιέσεις» για καλύτερες παρεχόμενες υπηρεσίες, πρώτα και κύρια στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας. Τα πρώτα μηνύματα – δείγματα δείχνουν για τη φετινή χρονιά αρνητικό πρόσημο.

Σε αποκλειστικές δηλώσεις προς το ελληνικό πρόγραμμα της Deutsche Welle o διευθύνων σύμβουλος της TUI, Φόλκερ Μπέρχερ εκτιμά:

Βέβαια, σε σύγκριση με τη συνολική διαμόρφωση των προκρατήσεων το ποσοστό αυτό δεν είναι μεγάλο. Από την άλλη πλευρά δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι τον περασμένο χρόνο η Ελλάδα αντιμετώπισε μια οικονομική κρίση, που είχε ως αποτέλεσμα πολλοί ξένοι να μην την επισκεφθούν. Αλλά και στην αρχή της φετινής τουριστικής περιόδου διαπιστώσαμε μεγάλο δισταγμό στους πελάτες μας, να κλείσουν ταξίδια προς την Ελλάδα. Πριν λίγες εβδομάδες βρισκόμασταν πολύ πιο πίσω από τις περσινές κρατήσεις.

Θα ήταν όμως λάθος, αν η Ελλάδα επαναπαυόταν στις μικρές αυξήσεις των φετινών κρατήσεων. Το ελληνικό τουριστικό προϊόν παρουσιάζει αρκετές αδυναμίες, τις οποίες θα πρέπει να ξεπεράσει, δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της TUI: «Η Ελλάδα προσφέρει μεν ένα ικανοποιητικό προϊόν. Εν μέρη όμως είναι παρωχημένο. Ένας από τους λόγους για την μεγάλη επιτυχία τουριστικών προορισμών όπως είναι η Τουρκία και η Αίγυπτος, είναι το γεγονός, ότι προσφέρουν σύγχρονα τουριστικά προϊόντα. Θα πρέπει λοιπόν η Ελλάδα να επιδιώξει την ανανέωση της υπάρχουσας προσφοράς της».

Απαρχαιωμένα αεροδρόμια, ελλείψεις στα συστήματα διαχείρισης αποσκευών

Παρωχημένο τουριστικό προϊόν και ακριβό, αυτή η εκτίμηση δεν είναι το μόνο μειονέκτημα του ελληνικού τουρισμού. Η Ελλάδα ανήκει μαζί με την Ισπανία στις δύο χώρες τις ΕΕ, τις οποίες ο πρόεδρος της γερμανικής Ένωσης Ταξιδιωτικών Επιχειρήσεων, Γιούργκεν Μπίχι κατηγορεί για ελλείψεις στη λειτουργία των αεροδρομίων:

Μέχρι πότε οι ευρωπαίοι θα ζητούν από τη χώρα μας να ενδιαφερθεί έμπρακτα και να δώσει λύσεις ουσιαστικές για το αυτονόητο.

Αυτό που αποτυπώνεται πολύ παραστατικά και δεν διαγράφεται εύκολα από τη μνήμη του κάθε τουρίστα είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που αποκομίζει από την επίσκεψή του στη χώρα μας. Αυτό που αντικειμενικά πληγώνει τη χώρα μας και πιστώνεται αρνητικά στο τουριστικό προϊόν της, είναι η εξυπηρέτηση που «προσφέρεται» στα αεροδρόμια στο κάθε τουρίστα λίγες ώρες πριν εγκαταλείψει τη χώρα μας.

Πότε επιτέλους θα καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να συνεχίζουμε να λειτουργούμε ενάντια στο συμφέρον της χώρας μας.

Πότε επιτέλους θα καταλάβουν οι αρμόδιοι ότι τα αεροδρόμια της χώρας μας δεν μπορούν να συνεχίζουν να λειτουργούν με υποδομές οι οποίες δεν είναι συμβατές με τα ισχύοντα και επικρατούντα στην Ευρώπη και σε όλον τον κόσμο, δεν μπορούν να εμποδίζουν και να φρενάρουν την αύξηση του τουριστικού προϊόντος.

Ο θεός ήλιος και η θεά φύση που δίνουν απλόχερα αυτή την μοναδική ομορφιά στη χώρα μας και την εντάσσουν  στους καλύτερους τουριστικούς προορισμούς, δεν θα μπορούν πλέον να υπερνικήσουν τα αντιαναπτυξιακά εμπόδια και τις ελλειματικές υποδομές και να  ανταγωνιστούν τα άλλα κράτη τα οποία με τις υποδομές τους και τις καλύτερες προσφερόμενες υπηρεσίες κερδίζουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερους επισκέπτες.

Οι γερμανοί πέρυσι δια του εκπροσώπου τους, μας έλεγαν: «Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τους πελάτες μας, με αεροδρόμια όπου θα είναι αναγκασμένοι να περιμένουν ως την αναχώρηση της πτήσης τους τρεις ώρες στον καυτό ήλιο λόγω των προβληματικών κτιριακών εγκαταστάσεων ή την κακή λειτουργία του συστήματος διαχείρισης αποσκευών. Δεν θα βοηθούσε αυτή τη στιγμή αν κάναμε δημόσια συγκεκριμένες αναφορές. Απευθυνόμαστε προς το παρών απευθείας στις χώρες που διαπιστώνουμε ελλείψεις. Σε περίπτωση όμως που δεν αλλάξει τίποτα, τότε θα μιλήσουμε και δημόσια για το που εντοπίζουμε αυτές ελλείψεις».

Αυτό το τόσο αληθινό, το τόσο αντικειμενικό θα το λένε για πολλά χρόνια ακόμη κι αυτό γιατί κανείς από αυτούς που επιλέγονται να ασκήσουν έμπρακτη πολιτική «περί άλλων τυρβάζουν»

Για άλλη μια φορά οι μεγαλύτεροι Γερμανοί Tour Operators κατά τη διάρκεια του συνεδρίου του κορυφαίου τουριστικού ειδησεογραφικού οργανισμού της Ευρώπης FVW, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΞΕΕ), επισήμαναν την ανάγκη η Ελλάδα να επαναπροσδιορίσει το τουριστικό της προφίλ.

Η πρωτοβουλία του ΞΕΕ εντάσσεται σε σχέδιο δράσης για την τόνωση της ζήτησης στις αγορές που παρουσιάζουν σημαντική υστέρηση στις κρατήσεις, όπως η γερμανική. «Νομίζω ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να εμπεδώσει την αίσθηση της ασφάλειας σε εσάς τους ίδιους, στους συνεργάτες και αναγνώστες σας, περισσότερο από το να βρεθείτε ακριβώς στο κέντρο της Αθήνας», σημείωσε ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης
Μεταξύ των συμπερασμάτων στα οποία κατέληξαν οι εκπρόσωποι των ταξιδιωτικών οργανισμών της Γερμανίας, κοινή ήταν η άποψη ότι η Ελλάδα δεν έχει προσαρμόσει το τουριστικό προφίλ της στις ανάγκες του σύγχρονου τουρίστα. Ωστόσο εξακολουθεί να αποτελεί εν δυνάμει τον πιο ελκυστικό προορισμό στην Ευρώπη κατά τους Γερμανούς με ποσοστό 67% σύμφωνα με σχετική έρευνα.
Η χώρα παραμένει συνυφασμένη με την εικόνα του «Ζορμπά», προβάλλοντας τα αρχαία της μνημεία με τη λογική της δεκαετίας του '60, αντίληψη που έχει ξεπεραστεί και δεν ενδιαφέρει πλέον τον σύγχρονο τουρίστα, ο οποίος αναζητά την πολιτιστική εμπειρία με διαφορετικό τρόπο, αλλά και την εμπειρία του φαγητού και της διασκέδασης, όπως ο ντόπιος πληθυσμός. Η νέα γενιά, όπως τονίστηκε, δεν ξέρει τι είναι «Ζορμπάς» και «Καζαντζάκης», ενώ η χώρα οφείλει να αναδείξει τα πολιτιστικά της πλεονεκτήματα, διορθώνοντας την εξυπηρέτηση και τις υποδομές της.
Ειδική αναφορά έγινε στην Αθήνα, με την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου master plan, αφού η ελληνική πρωτεύουσα δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει τουριστικό στίγμα, ανάλογο της Βαρκελώνης και του Βερολίνου. Από την άλλη σημειώθηκε ότι οι εικόνες με απεργίες, διαδηλώσεις και φθορές δεν αποτελούν ελληνικό φαινόμενο και είναι πολύ εύκολο να ξεχαστούν και να αντιστραφεί το κλίμα.
Κατά την παρουσίασή του ο επικεφαλής της
TUI A.G
. και πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής της Ένωσης των Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων κ. Γκούντερ Ιλάου, αναφέρθηκε στις προοπτικές της «τρίτης ηλικίας» η οποία διευρύνει συνεχώς τα μερίδια της σε όλο τον κόσμο (14% από το 2000 έως το 2011). Σημείωσε επίσης ότι οι ξενοδόχοι πρέπει να εκσυγχρονίζουν διαρκώς το προϊόν τους και να το προσαρμόζουν χωρίς καθυστερήσεις στις απαιτήσεις της πελατείας τους.
Επίσης η εύκολη πρόσβαση στους νησιωτικούς προορισμούς με πυκνά και σταθερά δρομολόγια εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο από τους γερμανούς τουριστικούς επιχειρηματίες. Στο πλαίσιο αυτό, έμφαση δόθηκε στα προβλήματα που παρουσιάζει τους θερινούς μήνες το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», που είναι το πρώτο από πλευράς τουριστικής σημασίας για την Ελλάδα.
Το workshop έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία και ολοκληρώθηκε την περασμένη Δευτέρα μετά από επίσκεψη των κορυφαίων Γερμανών Tour Operators και δημοσιογράφων σε προορισμούς που αναδεικνύουν το εγχώριο τουριστικό προϊόν (Αστέρας Βουλιαγμένης, Costa Navarino, οινοποιείο Σεμέλη κ.λ.π.).
Μείωση 5,19% στις αφίξεις στο τετράμηνο του 2012
Μείωση εμφανίζουν δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, όπως η Ρόδος με πτώση 13,37% (68.301 αφίξεις από 78.840 το 2011), το Ηράκλειο με 4,8% (97.975 από 93.484) και η Κως με ποσοστό 89,2% (1.725 αφίξεις από 15.973 το 2011). Αρνητική είναι η κίνηση και στη Σάμο, με το ποσοστό σε ετήσια βάση να φθάνει το 46,48% (616 αφίξεις από 1.151 το 2011), το Ακτιο με 39,32% (1.091 αφίξεις από 1.798 πέρυσι), ενώ οριακή είναι η πτώση των αφίξεων στη Σαντορίνη, με ποσοστό 1,39% (922 αφίξεις από 935 το 2011).
Από την άλλη ανοδικά κινήθηκε η Κέρκυρα με ποσοστό 73,25% (19.406 αφίξεις από 11.201 το 2011), τα Χανιά με 38,44% (36.827 αφίξεις από 26.601 το 2011) και η Κεφαλονιά με 1.908 αφίξεις από 668 (185,63%). Θετική μεταβολή παρουσιάζει και η Μύκονος κατά 28,14%, με πολύ μικρό όγκο αφίξεων (255 από 199 το 2011), ενώ η Ζάκυνθος έχει οριακή αύξηση 1,01% (2.987 αφίξεις από 2.957 το 2011).
Μείωση τιμών σε ελληνικούς προορισμούς τον Μάιο  
Εν τω μεταξύ, καθοδική είναι η πορεία των τιμών στους περισσότερους ελληνικούς προορισμούς τον Μάιο, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, με βάση τα αποτελέσματα του Καταλόγου Ξενοδοχειακών τιμών της www.trivago.gr (Trivago Hotel Preis Index (tHPI). Στην Αθήνα οι ξενοδοχειακές τιμές μειώθηκαν κατά μέσο όρο 10% (87 ευρώ για ένα δίκλινο) και στη Θεσσαλονίκη η πτώση αγγίζει το 7% (87 ευρώ).
Τη μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζει η Πάρος, με ποσοστό 23% (43 ευρώ), ενώ οι τιμές στη Μύκονο περιορίστηκαν κατά 17% (83 ευρώ από 93 ευρώ). Φθηνότερες κατά 2% σε σχέση με τον Απρίλιο, είναι οι τιμές στη Σαντορίνη (84 ευρώ) ενώ στη Ρόδο η πτώση κυμαίνεται στο 3% (64 ευρώ). Στην Κρήτη ο μέσος όρος τιμών περιορίζεται κατά 4% στα Χανιά (70 ευρώ μέση τιμή), 3% στο Ηράκλειο (88 ευρώ μέση τιμή), ενώ στην Ελούντα οι τιμές αυξάνονται κατά 1% (184 ευρώ). Αντίθετα αύξηση 34% καταγράφεται στο Ναύπλιο (157 από 103 ευρώ) και στην Κέρκυρα 4% (99 από 95 ευρώ).
Τον ίδιο μήνα στην Ευρώπη οι τιμές των ξενοδοχείων κινούνται ανοδικά σε σύγκριση με τον Απρίλιο, με την Φινλανδία να παρουσιάζει αύξηση 37% (157 ευρώ), τη Ρουμανία 28% (92 ευρώ) και τη Σουηδία 26% (178 ευρώ).

Δεν υπάρχουν σχόλια: