Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Τρίτη 1 Μαΐου 2012

Τα αεροδρόμια περιμένουν προσεγγίσεις λογικής για την επίλυση των προβλημάτων τους, ενώ η ΥΠΑ «πετάει» με επιλογή αυτόματου πιλότου.



Πάμε για κόκκινη «κάρτα», από την ευρωπαϊκή επιτροπή για τη μη συμμόρφωσή μας με τον ευρωπαϊκό κανονισμό ασφαλείας.


Σήμερα, λόγω της έλλειψης των συστημάτων ελέγχου των αποσκευών πέραν των σοβαρών ζητημάτων ασφαλείας που εγείρονται - στα περιφερειακά αεροδρόμια που εξυπηρετούν σημαντικό αριθμό τουριστών, όπως στα Αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, Ζακύνθου, Καβάλας κ.λπ.), παρουσιάζονται και σοβαρά προβλήματα καθυστερήσεων τόσο στην εξυπηρέτηση των επιβατών στα check in, άρα στην καθυστέρηση των αναχωρήσεων, όσο και στην ταλαιπωρία των επιβατών, με πολλές ώρες ορθοστασίας και συνεχές κουβάλημα των αποσκευών, από σημείο σε σημείο, μέχρι την τελική παράδοσή τους.

Ο κίνδυνος να επιβληθούν κυρώσεις ακόμη και έκδοση οδηγιών από τους αμερικάνικους και ευρωπαϊκούς οργανισμούς ασφαλείας είναι μεγάλος,...

κι αυτό γιατί τα εγκατεστημένα μηχανήματα ελέγχου των αποσκευών στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι αμερικάνικής τεχνολογίας και κατασκευής και μέρα με τη μέρα απαξιώνονται και αχρηστεύονται αφού δεν λειτουργούν.


Αξίζει να επισημανθεί ότι εδώ και αρκετά χρόνια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αποστείλει προειδοποιητική επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών, μέσω της οποίας ζητούσε εξηγήσεις, γιατί η Ελλάδα δεν είχε εναρμονιστεί ακόμα με τους κοινοτικούς κανονισμούς για τον έλεγχο των αποσκευών στα αεροδρόμιά της.

Να σημειωθεί επίσης το γεγονός ότι και ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ΙCΑΟ) μέσω ειδικού κανονισμού έχει υποχρεώσει πλέον όλα τα μέλη του από την 1η Ιανουαρίου 2006 να εξασφαλίσουν και να διασφαλίσουν τον αυτόματο έλεγχο των αποσκευών που προορίζονται για φόρτωση σε αεροσκάφη.

Η υποχρέωση της Ελλάδας για την εγκατάσταση των συστημάτων ελέγχου αποσκευών (Ηandling Βaggage System) ΗΒS στα μεγάλα αεροδρόμιά της αρχίζει με τη σχετική απόφαση που ελήφθη κατά τη σύνοδο των Διοικητών Πολιτικής Αεροπορίας της Ευρώπης, τον Δεκέμβριο του 1997.

Τον Ιούλιο του 1998, στην επόμενη σύνοδο των διοικητών Πολιτικής Αεροπορίας, σύμφωνα με χρονοδιάγραμμα που κατέθεσε τότε η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ανέλαβε τη δέσμευση ότι ως το 2003 θα λειτουργούσαν «αξονικοί τομογράφοι» (κατηγορίας C) τουλάχιστον στα πέντε διεθνή αεροδρόμια (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα).

Σήμερα τέτοια συστήματα διαθέτουν μόνο το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης στα 10 από τα 30 counters, που έχει εγκατεστημένα, το οποίο όμως δεν λειτούργησε ποτέ μέχρι σήμερα επιχειρησιακά, γιατί οι καθ΄ύλην αρμόδιοι της ΥΠΑ και του αεροδρομίου θεωρούν είναι καλύτερος ο συμβατικός και εν πολλοίς υποκειμενικός έλεγχος από 6μηνίτες υπαλλήλους security, παρά ο αξιόπιστος και αποτελεσματικός έλεγχος μέσω αξονικού τομογράφου.

Εκτός του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει εγκατεστημένο ένα ημιτελές και σε «στάση και απαξίωση» σύστημα ελέγχου αποσκευών, καθώς επίσης και σύστημα ελέγχου ασφαλείας φυσικής πρόσβασης Αccess Control και CCΤV, το οποίο δεν λειτούργησε ποτέ από την ημερομηνία παράδοσής του και αυτή τη στιγμή, όπως πληροφορηθήκαμε τελεί εν αχρηστία. κανένα άλλο κρατικό αεροδρόμιο δε διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου αποσκευών (Ηandling Βaggage System) ΗΒS των αναχωρούντων επιβατών, ούτε επίσης και σύστημα ελέγχου ασφαλείας της φυσικής πρόσβασης στους χώρους των αεροδρομίων (Αccess Control και CCΤV), παρά το γεγονός ότι με αποφασισμένη την αναγκαιότητά τους έχουν γίνει σχετικές μελέτες από τον αρμόδιο φορέα από το 2004 περίπου.

Ο λόγος που τα συστήματα δεν είχαν τοποθετηθεί εγκαίρως σύμφωνα με πληροφορίες αρμοδίων της ΥΠΑ, σχετίζεται με την καθυστέρηση στην έγκριση των σχετικών κονδυλίων, παρόλο που από το 2007, εκδόθηκε Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο προέβλεπε:

·        ένταξη των συστημάτων ελέγχου των οκτώ (8) διεθνών περιφερειακών αερολιμένων στο 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης

·        Ανάθεση του σχεδιασμού, της ανάπτυξης και της εκτέλεσης των έργων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας,

·        Και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης έως τον Ιούλιο του 2008.

Ένα από τα πολλά ντοκουμέντα που αποδεικνύουν περίτρανα ότι η παράγκα με τα άνομα και ιδιοτελή συμφέροντά τους έκανε ότι ήθελε και με τον προκλητικό τους τρόπο έβαζε φρένο στην αναγκαία αναπτυξιακή τροχιά της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και των αεροδρομίων της, χάνοντας ακόμη και τα χρήματα από το 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, είναι το παρακάτω:






Οι γνωστοί – άγνωστοι δεν υπολόγισαν ούτε το προεδρικό διάταγμα που εξέδωσε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, δεν σεβάστηκαν ούτε την υπογραφή του.

Ασέλγησαν και εξακολουθούν να ασελγούν ακόμη και σήμερα στο κουφάρι της χώρας μας.

Δεν υπολόγισαν και δεν υπολογίζουν τίποτε, μπροστά στα συμφέροντα των εργολάβων, τα δικά τους και του μέγα καθοδηγητή τους.

Τελικά δεν έχουν άδικο κάποιοι κύκλοι ενδουπηρεσιακοί που αναφέρουν και διαδίδουν ότι η ΥΠΑ είναι χωρισμένη σε δύο κομμάτια. Σε αυτούς που ακολουθούν κατά γράμμα τη γραμμή του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών, και είναι ως επί το πλείστον οι επιτελικοί και στους υπόλοιπους που βάζουν πλάτη και υποστηρίζουν την αυτόνομη και ανεξάρτητη πορεία της ΥΠΑ και των αεροδρομίων της, αλλά προσκρούουν κάθε φορά στην αλλοπρόσαλλη πολιτική των εκάστοτε διοικήσεων, οι οποίες σε σοβαρά θέματα κινούνται μεταξύ σφύρας και άκμονος.

Και ενώ κάποιοι υπουργοί τουρισμού προέτρεπαν και προτρέπουν τους φορείς του τουρισμού να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την αύξηση του τουριστικού προϊόντος, και ενώ τα αεροδρόμια πασχίζουν με κάθε τρόπο να βρουν λύσεις καλύτερης λειτουργίας, κάποιοι μηχανισμοί στέκονται εμπόδιο σε αυτή την εθνική προσπάθεια, σ΄ αυτόν τον μονόδρομο εισροής σημαντικών εσόδων στην προβληματική ελληνική οικονομία.

Οι αρμόδιοι Υπουργοί του Υπουργείου Μεταφορών και οι διαχρονικές διοικήσεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, έχουν ευθύνη για την αντιαναπτυξιακή πολιτική που εφήρμοσαν όλα αυτά τα χρόνια, πολιτική που ζημίωσε το ελληνικό δημόσιο με αρκετές εκατοντάδες εκατομμυρίων Ευρώ.

Η υποχρέωση να συμμορφωθεί η χώρα μας στην υλοποίηση των ευρωπαϊκών κανονισμών ασφάλειας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν τόσο στην ασφάλεια όσο και στην παροχή υπηρεσιών εξυπηρέτησης,

Η αναγκαιότητα παροχής αναβαθμισμένων και ανθρώπινων υπηρεσιών στους επιβάτες, συμβάλει εκτός των άλλων:

  • στην ελαχιστοποίηση του χρόνου εξυπηρέτησης των αεροπορικών πτήσεων  
  •  στην αύξηση του αριθμού των αεροπορικών πτήσεων,
  •  στην αύξηση των εσόδων από το τουριστικό προϊόν,
  •  στην εξασφάλιση μικρότερου λειτουργικού κόστους.
  •  στην αποτελεσματικότητα της επιχειρησιακής εκμετάλλευσης.
  •  στην αντιμετώπιση του ανταγωνισμού.
  •  στην οικονομική αυτάρκεια και ευρωστία.

Πρέπει έστω και τώρα κάποιοι να αναλάβουν πρωτοβουλίες δείχνοντας έμπρακτο και ουσιαστικό ενδιαφέρον για την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των αεροδρομίων , του πρώτου και του τελευταίου προορισμού των υποκειμένων του τουρισμού.

Πρέπει κάποιος να απαντήσει, με ποίου την απόφαση άρα και την ευθύνη δεν εφαρμόστηκε το Προεδρικό Διάταγμα 208/2007;

Ποιοι αποφάσισαν να συνεχίσουν την πολιτική της αδιαφορίας και της οπισθοδρόμησης και να εκθέσουν τη χώρα μας κατατάσσοντάς την στις υπανάπτυκτες χώρες στον τομέα αυτόν;

Ποιοι «εγκέφαλοι» εφαρμόζουν στρατηγικές ιδιοτέλειας και διαφοροποίησης στην παροχή των υπηρεσιών αερομεταφοράς οι οποίες εστιάζουν, κατά κύριο λόγο, στην παροχή υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών και στην ασφάλεια των πτήσεων.

4 σχόλια:

el είπε...

EL

ΔΕΝ ΕΠΕΣΕ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΥΧΑΙΑ
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΤΙΤΛΟ - ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ -
ΒΓΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑΝ ΕΦΙΑΛΤΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
ΕΧΩ ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΦΙΑΛΤΗ ΘΑ ΕΛΘΕΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ !!!!

Σίσυφος είπε...

«Τίποτα δεν είναι πιο καταστρεπτικό για την αξιοπιστία μιας κυβέρνησης και των νόμων του κράτους από το να περάσουν νόμοι που δεν "μπορούν" να επιβληθούν και να υλοποιηθούν».
Ακούει κανείς;
Θα ενδιαφερθεί κανείς ;
Θα αποδοθούν ευθύνες σε αυτούς που δεν θέλησαν και δεν "επιτρέπουν" να εφαρμοστούν οι νόμοι;
Θα αξιολογηθούν όλοι όσοι είχαν και έχουν την αρμοδιότητα για την εφαρμογή των ευρωπαικών κανονισμών;
Θα απομακρυνθούν από τις επιτελικές θέσεις τις όποίες τους τις "δώρησαν", όλοι όσοι θέλουν το Γερμανό τους;

el είπε...

EL

ΜΗΠΩΣ ΚΥΡΙΕ ΣΙΣΥΦΕ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΜΑΝΟ ΤΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΡΥΔΑΛΟ ΤΟΥΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

el είπε...

EL

ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΤΟ ΧΘΕΣ ΕΓΙΝΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΜΕΣΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΛΘΕΙ ΤΙΜΩΡΟΣ Η ΥΠΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΣΗ . Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΜΕΘΟΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ .....ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΕΞΑΠΑΤΗΜΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟ ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟ ! Ο ΑΚΗΣ ΤΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!