Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

Επιμένουν κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ στην «άνευ όρων» παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel.



Το ΤΑΙΠΕΔ παρά τις διαμαρτυρίες των συνδικαλιστών της ΟΣΥΠΑ και παρά τα σενάρια για δεύτερες σκέψεις σε ότι αφορά στην επανεξέταση του όλου θέματος με καθυστέρηση υπογραφής της σύμβασης, παραμένει αμετακίνητο στη θέση του για την άμεση υπογραφή της συμφωνίας για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και μέσω του προέδρου του Στέργιου Πιτσιόρλα δηλώνει ότι "Δεν συζητάμε καμία μείωση του τιμήματος".

Με δηλώσεις του ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε ότι η ελληνική πλευρά δεν συζητά κάποια έκπτωση στο αντίτιμο των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει συμφωνηθεί, επισημαίνοντας ότι η σύμβαση θα υπογραφεί ως έχει.
Η Ελλάδα δήλωσε δεν πρόκειται να δεχτεί καμία μείωση του αντιτίμου που έχει συμφωνηθεί για την παραχώρηση διαχείρισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική εταιρεία Fraport και σε θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου.
Στην ίδια ακριβώς ρότα κινήθηκε και ο αρμόδιος υπουργός κ. Σταθάκης ο οποίος δήλωσε ότι το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων θα υλοποιηθεί κανονικά.
Πιο συγκεκριμένα δήλωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να υλοποιήσει εννέα ιδιωτικοποιήσεις «που προβλέπονται από τη συμφωνία», αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «Η συμφωνία προβλέπει τις 9 ιδιωτικοποιήσεις. Οι υπόλοιπες 11 δεν θα προχωρήσουν και θα περάσουν στο Ταμείο το οποίο θα ιδρυθεί (Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας), το οποίο έχει τριακονταετή ορίζοντα».
Όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομίας «σε αυτές τις ιδιωτικοποιήσεις περιλαμβάνονται η ΔΕΗ, το νερό και πολλά άλλα πράγματα στα οποία εμείς έχουμε δεσμευτεί ότι δεν θα ιδιωτικοποιήσουμε, θα παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο. Η αγορά ενέργειας φυσικά θα έχει στάδια απελευθέρωσης αλλά η ΔΕΗ θα παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο».
Ο κ. Σταθάκης κλήθηκε να σχολιάσει τα αντικρουόμενα μηνύματα που εκπέμπονται για τον ΟΛΠ και τα αεροδρόμια και απαντώντας ανέφερε ότι «Η κυβέρνηση θα προχωρήσει στις ιδιωτικοποιήσεις όπως έχουν συμφωνηθεί».
Αξίζει να επισημανθεί ότι η πλειοδοτούσα κοινοπραξία Fraport-Slentel, παρά τα όσα γράφονται ή λέγονται δηλώνει εμπράκτως πανέτοιμη για την υποδοχή των 14 αεροδρομίων.
Αυτό τεκμαίρεται από το γεγονός ότι τεχνικά κλιμάκιά της επισκέφθηκαν την περασμένη εβδομάδα δύο μεγάλα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του γερμανικού ομίλου αναμένονται εντός των επομένων ημερών  στην Αθήνα για διαβουλεύσεις επί  της ιδιωτικοποίησης.
Η Fraport ζητά, στο πλαίσιο  των διαπραγματεύσεων με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, παράταση της ισχύος της εγγυητικής επιστολής μέχρι τον Νοέμβριο του 2016. Και αυτό επειδή, η γερμανική πλευρά εκτιμά, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι έως τότε θα καταστεί ευκολότερη η εξασφάλιση ελκυστικότερα τιμολογημένης χρηματοδότησης για την ανάληψη της παραχώρησης για 40 έτη (με δικαίωμα παράτασης 10 ετών) των περιφερειακών αερολιμένων.
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι η κοινοπραξία παραιτείται από τον επενδυτικό της σχεδιασμό σε σχέση με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, αλλά όσο ο χρόνος περνά οι εξελίξεις τρέχουν και μαζί με αυτές οι πιέσεις για την τήρηση των συμφωνηθέντων εντείνονται.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ότι αναμένει την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης σε τρεις με έξι μήνες το αργότερο.
Η δήλωση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, σε συνδυασμό με την υπερβολική καθυστέρηση του συμφωνηθέντος με τους δανειστές χρονοδιαγράμματος οδηγεί σε επίσπευση και ολοκλήρωση των διαδικασιών και τούτο διότι το σύνολο των αποκρατικοποιήσεων που έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν το 2015 και τους πρώτους μήνες του 2016 υστερεί, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ίδια η πρώτη αξιολόγηση του τρίτου προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας.
Ακόμα χειρότερα, ακόμα και εάν υπερβούν κάθε προσδοκία οι ρυθμοί υλοποίησης από εδώ και μπρος, κάτι ελάχιστα πιθανό σύμφωνα με οικονομικούς παρατηρητές, έχουν ήδη χαθεί πολλές σαφώς προσδιορισμένες ημερομηνίες.
Τόσο οι εκλογές αλλά ενίοτε και η κυβερνητική απροθυμία έχουν εκτροχιάσει όλα σχεδόν τα άμεσα χρονοδιαγράμματα και απειλούν και τα μεσοπρόθεσμα, εκτιμούν πηγές της αγοράς που παρακολουθούν στενά τις σχετικές εξελίξεις.
Στα περιφερειακά αεροδρόμια οι επιμέρους συμβάσεις παραχώρησης έπρεπε να έχουν υπογραφεί εντός του Σεπτεμβρίου και να υποβληθούν για έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός Νοεμβρίου, αλλά ακόμα δεν έχει υποβληθεί καν το χρηματοδοτικό και επενδυτικό σχέδιο από την πλευρά του επενδυτή εξαιτίας των καθυστερήσεων που προκάλεσε αρχικά η επιθυμία της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να αλλάξει τη σύμβαση και στην συνέχεια οι εκλογές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: