Λυκοσυμμαχία διαφαίνεται ανάμεσα στους συνδικαλιστές και κάποιους
παράγοντες της αυτοδιοίκησης και στην αεροπορική εταιρία Ryanair, με βασικό
σκοπό και κοινή στόχευση την αντίδραση στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών
αεροδρομίων.
Όλως παραδόξως οι «αντιδραστικοί σύμμαχοι» ο καθένας για τα
δικά του συμφέροντα, δείχνουν με περίσσια όμως υποκρισία να ενδιαφέρονται για τους
πολίτες, επικαλούμενοι ότι η αλλαγή του καθεστώτος των αεροδρομίων θα επιφέρει αύξηση
του αεροπορικού κόστους και των επιμέρους χρεώσεων των αεροδρομίων.
Και οι δύο πλευρές επιμένουν στο να μείνει ως έχει αυτή η απαράδεκτη
και ζημιογόνα κατάσταση των αεροδρομίων μόνο και μόνο να μην ανατραπούν τα δεδομένα
των συμφερόντων τους, φορτώνοντας όλα τα βάρη στις πλάτες του ανήμπορου και
αναποτελεσματικού δημοσίου.
Κατά της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων στη
γερμανική εταιρεία Fraport τάσσεται η Ryanair υποστηρίζοντας ότι θα αυξηθούν οι
τιμές.
Η Ryanair τόνισε ότι η παραχώρηση των ελληνικών περιφερειακών
αεροδρομίων στο κοινοπρακτικό σχήμα Fraport – Slentel, η οποία αναδείχθηκε
μειοδότης κατά τον πρόσφατο διαγωνισμό που διεξήγαγε το ΤΑΙΙΠΕΔ, θα έχει ως
αποτέλεσμα η χρήση τους να γίνει ακριβότερη, άρα πολύ λιγότερο ελκυστική για
τις αεροπορικές εταιρείες και κατ' επέκταση για τους ταξιδιώτες, υποστηρίζει η
Ryanair.
Η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους, παρουσιάζοντας στην
Αθήνα τουςτρεις νέους προορισμούς προς τους οποίους θα προσφέρει
δρομολόγια από την ελληνική πρωτεύουσα από τον ερχόμενο Απρίλιο, εμφανίστηκε
αντίθετη στην παραχώρηση των αεροδρομίων της περιφέρειας.
Μάλιστα ο εμπορικός διευθυντής της Ντέιβιντ Ο'Μπράιαν
χρησιμοποίησε μάλλον άκομψες εκφράσεις για να εκφράσει την αντίθεση
αυτή στα ελληνικά σχέδια καθώς σημείωσε ότι η Ελλάδα πουλάει τα κλειδιά της
Δημοκρατίας στη Fraport.
Ο ίδιος δεν δίστασε να κάνει λόγο ακόμη και για αιχμαλωσία
των ελληνικών νησιών, υποστηρίζοντας ότι οι Γερμανοί επενδυτές ενδιαφέρονται να
έχουν μεγαλύτερο κέρδος και για αυτό θα αυξήσουν τις χρεώσεις των αεροδρομίων.
Το στέλεχος της Ryanair πρότεινε εκτός των άλλων ότι για την
περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας, το Δημόσιο να πωλήσει το μερίδιό του στον
επενδυτή που θα δεσμευτεί ότι θα αυξήσει την επιβατική κίνηση και όχι σε
εκείνον που θα δώσει την υψηλότερη οικονομική προσφορά. Στο σημείο αυτό να
αναφέρουμε ότι η ιρλανδική εταιρεία πολλές φορές έχει βάλλει κατά του
μάνατζμεντ του αερολιμένα υποστηρίζοντας ότι με τη διατήρηση των χρεώσεων
σε υψηλά επίπεδα καταβαράθρωσε την επιβατική κίνηση στην Αθήνα τα προηγούμενα
χρόνια, την ώρα που τα ανταγωνιστικά αεροδρόμια την αύξαναν.
Ο κ. Ο'Μπράιαν για μια ακόμη φορά τόνισε ότι οι επιδόσεις που
έχει η Αθήνα σε ό,τι αφορά τη διεθνή κίνηση είναι χαμηλές καθώς, σημείωσε, το
"Ελευθέριος Βενιζέλος" έχει μόλις 60 διεθνή δρομολόγια, την
ώρα που η πρωτεύουσα της Ιρλανδίας, το Δουβλίνο, έχει τα διπλάσια. Ο ίδιος το
απέδωσε αυτό στις υψηλές χρεώσεις του ελληνικού αεροδρομίου που καθιστούν
απαγορευτική τη χρήση του από τις αεροπορικές.
Και στην Κέρκυρα την ημέρα και ακριβώς την ίδια ώρα που
επισκέφθηκε το αεροδρόμιο κλιμάκιο της κοινοπρακτικής εταιρίας Fraport –
Slentel, η αεροπορική εταιρεία Ryanair παρουσίαζε τα σχέδιά της για την
Κέρκυρα.
Ανάμεσα στα άλλα συζητήθηκε και το θέμα της εκποίησης των 14
αεροδρομίων από την κοινοπραξία της Fraport.
Ο Εμπορικός Δ/ντης του αερομεταφορέα David O’ Brien και οι
εκπρόσωποι της Ryanair κατέθεσαν την πλήρη αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο
δημιουργίας μονοπωλιακού καθεστώτος και την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων,
υπογραμμίζοντας ότι θα αποτελέσει εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξη και την
οικονομία, ενώ επεσήμαναν και τον κίνδυνο αύξησης των τελών χρήσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου