Και
τώρα απολαύστε το ανεπανάληπτο ντοκουμέντο ερώτηση του εικονιζόμενου υπουργού και
βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Κοινή Ερώτηση με θέμα την απαξίωση και διάλυση
της Υ.Π.Α.
Τετάρτη, 3 Σεπτεμβρίου, 2008
Προς τον Υπουργό: Μεταφορών και Επικοινωνιών,
Θέμα: Απαξίωση και διάλυση της Υ.Π.Α.
Κύριε Υπουργέ,
Παρά το γεγονός ότι η από 21-3-08 Επερώτηση της Κ.Ο
του ΠΑΣΟΚ για θέματα της ΥΠΑ δεν έχει απαντηθεί, το τελευταίο καιρό εντείνονται
τα κρούσματα της απαξίωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και των κρατικών
αεροδρομίων, από την κυβέρνηση της Ν.Δ. Το θέμα καταγγέλλει και η Ομοσπονδία
Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και αποκτά βαρύνουσα σημασία με
δεδομένο το γεγονός ότι στην Ελλάδα το 75-80% της τουριστικής κίνησης
διακινείται αεροπορικά και οι αερομεταφορές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο
στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο
Μεταφορών αρνείται συστηματικά να εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο
εκσυγχρονισμού, ανάπτυξης και εναρμόνισης της ΥΠΑ και των κρατικών αεροδρομίων
της χώρας με τις απαιτήσεις των Διεθνών Οργανισμών και του διεθνούς δικαίου.
Αρνείται να θέσει σε δημόσια διαβούλευση προτάσεις που
θα αναβαθμίζουν αφενός τα κρατικά αεροδρόμια και θα τα εντάσσουν σε προοπτική
ανάπτυξης , αφετέρου θα διασφαλίζουν όρους κοινωνικής συνοχής στο σύνολο της
ελληνικής επικράτειας.
Τέλος αρνείται συστηματικά να ανταποκριθεί στη πρόταση
για συλλογικές διαπραγματεύσεις με τους εργαζόμενους στην ΥΠΑ, προκειμένου να
διατυπωθεί ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο ανάπτυξης της Υπηρεσίας Πολιτικής
Αεροπορίας προς όφελος της ασφάλειας των πτήσεων και των αεροδρομίων, καθώς και
της ποιότητας των παρερχομένων υπηρεσιών προς τους πολίτες
Αντίθετα οι επιλογές του Υπουργού ένα χρόνο μετά την
ανάληψη της ευθύνης κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση. Χαρακτηριστικά
αναφέρουμε.:
-Οτι παρά τα σημαντικά έσοδα της ΥΠΑ η κυβέρνηση δεν
διατυπώνει κανένα ολοκληρωμένο σχέδιο εκσυγχρονισμού των κρατικών αεροδρομίων,
απαξιώνοντας τα και αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο της άνευ όρων εκποίησης σε
υποχρεώσεις της
-Ότι με ευθύνη του Υπουργείου έχει καθυστερήσει
ανεξήγητα η εγκατάσταση των συστημάτων ελέγχου 100% αποσκευών στα μεγάλα
αεροδρόμια, που αποτελεί διεθνή υποχρέωση της χώρας μας και θα έπρεπε να έχει
ολοκληρωθεί μέχρι την 31-12-02, με σοβαρότατο κίνδυνο έκδοσης «οδηγίας» από
διεθνείς οργανισμούς.
-Ότι με ευθύνη του Υπουργείου δεν έχει προχωρήσει η
στελέχωση και λειτουργία της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας, παρά το
γεγονός ότι με το Νόμο 3446/2006 συστήθηκε η εν λόγω Αρχή.
-Ότι το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών δεν
κατοχυρώνει νομικά (έκδοση σχετικού Π.Δ) τους υπαλλήλους της ΥΠΑ που εργάζονται
στο αεροδρόμιο των Σπάτων, υποχρέωση που προκύπτει από τον ιδρυτικό Νόμο του
αεροδρομίου.
-Ότι το σοβαρότατο έργο των επιθεωρήσεων των
αεροσκαφών και της ασφάλειας των πτήσεων, έχει ουσιαστικά εκχωρηθεί σε ιδιώτες
συμβούλους και συνταξιούχους πιλότους, οι οποίοι μάλιστα αμείβονται μέσω ICAO, προκειμένου να
παρακαμφτούν τα εμπόδια από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Υπηρεσία
Εντελλομένων.
-Ότι το Υπουργείο δεν προχώρησε σε πρόσληψη υπαλλήλων
για τη διενέργεια των ελέγχων ασφάλειας χειραποσκευών, όταν τον Ιανουάριο του
2008 οι ιδιωτικές εταιρείες που είχαν αυτό το έργο αποχώρησαν από τα 6 μεγάλα
κρατικά αεροδρόμια. Αντίθετα αν και μελέτη της ΥΠΑ αποδείκνυε ότι το κόστος των
εν λόγω υπαλλήλων θα ήταν το μισό περίπου από το κόστος ανάθεσης του έργου σε
ιδιωτικές εταιρείες, ο Υπουργός προτίμησε, άγνωστο για ποιο λόγο, τις εταιρείες
αυτές.
-Ότι ο Υπουργός δεν δρομολογεί τις διαδικασίες για την
σωστή οργάνωση της πυρασφάλειας των αεροδρομίων, όσον αφορά στις τραγικές
ελλείψεις σε οχήματα, προσωπικό και διαδικασίες εκπαίδευσης και εποπτείας των
συνθηκών πυρασφάλειας και διάσωσης στα κρατικά αεροδρόμια.
-Ότι η μόνη «πολιτική» παρέμβαση του Υπουργού για τα
θέματα που θίγονται ήταν η έγκριση πρόσληψης (4) τεσσάρων νομικών συμβούλων
«παρά τω Διοικητή» και μάλιστα χωρίς προκήρυξη και συμμετοχή του Δικηγορικού
Συλλόγου, παρά το γεγονός ότι αφενός μεν η ΥΠΑ έχει θεσμοθετημένη Διεύθυνση
Νομικών Υποθέσεων, αφετέρου υπηρετούν ήδη δύο νομικοί σύμβουλοι με σύμβαση
αορίστου χρόνου, οι οποίοι παραδόξως δεν βρίσκονται ποτέ στην ΥΠΑ. (Είναι
δυνατόν παρά τον Διοικητή μιας Υπηρεσίας να υπηρετούν έξι νομικοί σύμβουλοι ;)
Ερωτάται ο κ. Υπουργός :
- Για τους λόγους που απαξιώνεται η ΥΠΑ
- Για ποιους λόγους δεν έχει κατατεθεί ένα
ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των κρατικών
αεροδρομίων
- Για ποιο λόγο επέλεξε την ανάθεση ελέγχων ασφάλειας
χειραποσκευών σε ιδιώτες, παρά το γεγονός ότι η πρόσληψη υπαλλήλων της ΥΠΑ θα
είχε το μισό κόστος περίπου.
- Ποια ήταν η αναγκαιότητα, προσλήψεων νομικών
συμβούλων στην ΥΠΑ καθώς και η διαδικασία πρόσληψής τους.
- Ποιοι είναι λόγοι που δεν έχει συναντηθεί με τους
εργαζόμενους, παρά τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Ερωτώντες
Βουλευτές
Εάν έχετε την οποιαδήποτε αμφιβολία για τα γραφόμενα δεν έχετε παρά να
επισκεφθείτε την παρακάτω διεύθυνση, προκειμένου να ελέγξετε την αξιοπιστία των
αναφερομένων και να ενημερωθείτε εκτενέστερα.
Εκ του αποτελέσματος αυτή η πολιτική δραστηριότητα του
μέχρι και σήμερα Υπουργού και χθεσινού Τσάρου της Οικονομίας, ο οποίος ήταν ο
αρμοδιότερος όλων για τα πακέτα στήριξης, μπορεί να χαρακτηριστεί κάλλιστα ως
ευκαιριακή, ως πυροτέχνημα και γιατί όχι ως συγκάλυψη.
Και αυτό γιατί αν ενδιαφέρονταν πραγματικά για την
αποτροπή της απαξίωσης και της διάλυσης της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, θα
μπορούσε ένα χρόνο μετά την ερώτηση να υλοποιήσει αυτά τα οποία υποστήριζε στην
ερώτησή του, σε ότι αφορά την εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου των αποσκευών στα
διεθνή αεροδρόμια της χώρας, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της ΥΠΑ και των
αεροδρομίων της και όλων των άλλων θεμάτων που πολύ σωστά αναφέρει στην πολλή
αποκαλυπτική ερώτησή του, μαζί και με άλλους βουλευτές.
1 σχόλιο:
EL
Η ΥΠΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΑΠΟΚΡΥΨΗ ??
Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή
TEN/396
Τέλη για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας
Βρυξέλλες, 5 Νοεμβρίου 2009
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ
της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
για την
"Πρόταση οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τα τέλη για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας"
COM(2009) 217 τελικό – 2009/0063 (COD)
_____________
Εισηγητής: ο κ. Opran
_____________
..1.1.1 Ομοίως, η ΕΟΚΕ, η οποία είναι πεπεισμένη ότι οι δράσεις που αφορούν, γενικότερα, την εθνική ασφάλεια και, ειδικότερα, την καταπολέμηση των τρομοκρατικών απειλών αποτελούν βασικές αρμοδιότητες των κρατών μελών, θεωρεί ότι η οικονομική συμμετοχή των κυβερνήσεων για την κάλυψη των τελών ασφαλείας της πολιτικής αεροπορίας πρέπει να αναθεωρηθεί και να αυξηθεί σημαντικά η συμβολή τους ως προς τα σχετικά έξοδα, τα οποία σήμερα καλύπτονται από τους αερολιμένες, τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες.....1.1.1 Πόσο κοστίζει η ασφάλεια των αερομεταφορών και ποιος πληρώνει τελικά;
Το 2007, το κόστος για την ασφάλεια των αερομεταφορών σε ολόκληρη την ΕΕ ανήλθε σε περίπου 1,6 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 1% της μέσης τιμής αεροπορικού εισιτηρίου που πλήρωσαν πάνω από 636 εκατομμύρια επιβάτες οι οποίοι επιβιβάστηκαν στους κοινοτικούς αερολιμένες. Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών που βαρύνουν τα κράτη μέλη και τη βιομηχανία ανακτώνται από τα τέλη και τα πρόσθετα έξοδα που καταβάλλουν οι επιβάτες των αεροπορικών μεταφορών. Συνολικά, οι αεροπορικές εταιρείες, οι επιβάτες και οι εμπορευματικές αερομεταφορές καλύπτουν πάνω από το 90% του κόστους των υπηρεσιών ασφαλείας των αερομεταφορών, ενώ οι κυβερνήσεις των κρατών μελών καλύπτουν, μέσω κονδυλίων του προϋπολογισμού, μόνον το 6% έως 7% των δαπανών αυτών. ...........Πίνακας 1: Κόστος ασφαλείας των αερομεταφορών ανά επιβάτη για τις πτήσεις εξωτερικού εντός της ΕΕ και για τις πτήσεις εσωτερικού
Χώρα / Αερολιμένας Εντός της ΕΕ Εσωτερικού
Ρουμανία – Αεροδρόμιο Βουκουρεστίου 7,50 ευρώ 3,81 ευρώ
Ισπανία – σε όλα τα αεροδρόμια 1,39 ευρώ 1,18 ευρώ
Λιθουανία – Βίλνα 2,32 ευρώ ανά μονάδα μέτρησης του μέγιστου βάρους του αεροπλάνου κατά την απογείωση 1,16 ευρώ ανά μονάδα μέτρησης του μέγιστου βάρους του αεροπλάνου κατά την απογείωση
Κύπρος – Λάρνακα 0,39 ευρώ 0
ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛ.ΒΝΙΖΕΛΟΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 5.5 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΕΠΙΒΑΤΗ .........ΚΛΠ
1.1.1 Μπορεί οι γραμματείες των εθνικών επιτροπών ασφαλείας της αεροπορίας (ΕΕΑΑ – NASC), λόγω της κρατικής τους δομής, να μην ενεργούν πλήρως ως ανεξάρτητη εποπτική αρχή, αλλά θεωρούμε ότι - λόγω του επαγγελματισμού και της διεθνούς φήμης του ειδικευμένου προσωπικού τους και των δημοσιονομικών πόρων που έχουν στη διάθεσή τους - είναι σε θέση να ελέγξουν αντικειμενικά την ορθή και αποτελεσματική εφαρμογή των διατάξεων της οδηγίας.
Συμπέρασμα: Η ίδρυση μιας ανεξάρτητης εποπτικής αρχής είναι ορθή και απαραίτητη για την επιτυχή εφαρμογή των διατάξεων της νέας οδηγίας. Η ΕΟΚΕ θεωρεί ότι, παρά την ένταξή τους στην κρατική δομή, οι γραμματείες των εθνικών επιτροπών ασφαλείας της αεροπορίας (ΕΕΑΑ – NASC) μπορούν να εκπληρώσουν την αποστολή αυτή με αντικειμενικότητα και επαγγελματισμό, ελαχιστοποιώντας τη χρηματοδοτική προσπάθεια των κρατών μελών να συγκροτήσουν και να στηρίξουν τις νέες δομές μέχρι την έναρξη της λειτουργίας τους.
Βρυξέλλες, 5 Νοεμβρίου 2009
Ο Πρόεδρος
της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και
Κοινωνικής Επιτροπής
Mario SEPI
_____________
ΣΑΣ ΔΙΝΩ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ .
ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑ ??
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ?? ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ,ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ,ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΝΤΙΜΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΥΗΣ ΥΠΑ ??
ΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ?? ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ??
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΑ ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ !!!!!
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ...ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ....!!!!!!!
Δημοσίευση σχολίου