Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

Η Υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας μετά από 14 ολόκληρα χρόνια προσπαθεί να προσεγγίσει την προσέγγιση του διαδρόμου 16-34 του αεροδρομίου «Μακεδονία»




Η μεταλλική κατασκευή της προσέγγισης του διαδρόμου 16-34, ξεχασμένη και παραμελημένη 14 ολόκληρα χρόνια περίπου, χωρίς ίχνος συντήρησης, δεν άντεξε τη διάβρωση της θάλασσας αλλά και της αδιαφορίας και έπεσε.


Ήταν θέμα χρόνου να εκδηλωθεί το σοβαρό αυτό συμβάν, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες ήταν γνωστό σε όλους τους αρμόδιους από το 2006.

Κ αι ενώ όλοι περιμέναμε την επίτευξη του μεγαλεπήβολου στόχου με την ολοκλήρωση του έργου της αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων «10-28», ο εν λειτουργία διάδρομος του αεροδρομίου 16-34 φαίνεται εκ του αποτελέσματος και όχι μόνο, ότι είχε αφεθεί στο έλεος του Θεού και της ανθεκτικότητας της κατασκευής του, όχι μόνο για την εγκατάσταση που δεν άντεξε, αλλά και για άλλες που έπρεπε να είχαν αντιμετωπιστεί εδώ και πολλά χρόνια.


Επισημαίνεται ότι με το έργο της αναβάθμισης του διαδρόμου 16-34 άρχισε να κατασκευάζεται από την ΕΥΔΕ αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος, το έτος 1998 και ολοκληρώθηκε το έτος 2000 περίπου, οπότε και παραδόθηκε προς χρήση. Να σημειωθεί επίσης ότι η οριστική παραλαβή του έργου έγινε πολύ καθυστερημένα περίπου το έτος 2008, λόγω κατασκευαστικών ατελειών.

 Ήταν γνωστό σε όλους τους εμπλεκόμενους στη λειτουργία και την υποστήριξη του αεροδρομίου, το φαινόμενο της οξείδωσης της μεταλλικής κατασκευής, όπως επίσης και η έκδηλη αγωνία των εργαζομένων στο αεροδρόμιο, για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος, πριν είναι πολύ αργά. 

Ένα από τα βασικά οπτικά βοηθήματα του διαδρόμου 16-34 που είναι η εγκατάσταση της προσέγγισης, η οποία εκτείνεται περίπου 600 μέτρα μέσα στη θάλασσα, πριν από μήνες δέκα μήνες περίπου τμήμα αυτής δεν άντεξε και κατέρρευσε, μαζί με τη εγκατάσταση της φωτοσήμανσης που είναι στερεωμένη επάνω σε αυτή, με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί ολοκληρωτικά. Είναι θέμα χρόνου το πότε θα αρχίσουν ένα – ένα τα υπόλοιπα τμήματά της να τα υποδέχεται η θάλασσα στο βυθό της.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες από το έτος 2006 άρχισαν να εμφανίζονται εκτεταμένα σημάδια οξείδωσης της μεταλλικής κατασκευής της προσέγγισης του διαδρόμου 16 34, τα οποία όμως δεν αντιμετωπίστηκαν άμεσα με αποτέλεσμα να επέλθει ολοκληρωτική διάβρωση στη μεταλλική κατασκευή.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της αδιαφορίας των αρμοδίων και της παντελούς εγκατάλειψης των περιφερειακών αεροδρομίων. Μήπως όμως αυτά τα φαινόμενα και άλλα που ενδεχομένως να μην έχουν «σκάσει» ακόμη, πρέπει να απασχολήσουν τους φορείς της πολιτείας πριν είναι πολύ αργά, προκειμένου να υπάρξει πρόληψη αλλά και ουσιαστικός έλεγχος και απόδοση ευθυνών;

Η μερική αποκατάσταση του συμβάντος της προσέγγισης φαίνεται ότι ικανοποίησε πολλούς αρμόδιους, οι οποίοι αντί να  προσπαθήσουν να βρεθεί λύση μόνιμη, άμεση  και αποτελεσματική, αφέθηκαν στον κόσμο τους και χαλαρωμένοι πλέον περιμένουν προσπαθώντας με βήματα χελώνας να αντιμετωπιστεί αυτό το σοβαρό για την επιχειρησιακή λειτουργία πρόβλημα.

Πάντως τόσο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όσο και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας υπάρχει κινητικότητα έστω και με βήματα χελώνας για την αντιμετώπιση έστω και εκ των υστέρων του σημαντικού αυτού προβλήματος με μόνιμη και αποτελεσματική λύση, το οποίο θα πρέπει να επισημανθεί ότι εκδηλώθηκε σε άσχημη εποχή, λόγω καιρικών συνθηκών, στην οποία κρίνονταν άκρως απαραίτητη η χρήση της εγκατάστασης. Εκτός αυτού λόγω της ιδιαιτερότητας της όλης τεχνικής παρέμβασης, εκτιμάται ότι θα απατηθεί σημαντικό οικονομικό κόστος και επαρκής χρόνος αποκατάστασης και ολοκληρωτικής συντήρησης, αφού οι εργασίες θα πρέπει να λάβουν χώρα από τη θάλασσα, με ότι αυτό σημαίνει για την αντιμετώπιση των καιρικών συνθηκών και τη λήψη μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος.

Πέρασε όμως από τότε αρκετό χρονικό διάστημα ανεκμετάλλευτο και το πρόβλημα σήμερα βρίσκεται άλυτο και μποτιλιαρισμένο στο δρόμο της γραφειοκρατικής διαδικασίας και της εξέρρευσης της απαραίτητης πίστωσης. 

Για την εκδήλωση αυτού του σοβαρού συμβάντος κανενός αρμοδίου δεν ίδρωσε το αυτί. Δεν έψαξε αν απαιτείται επιπλέον εξέταση των αιτιών, τα οποία συνετέλεσαν στην καταστροφή στην ουσία της τόσο σημαντικής αυτής εγκατάστασης. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα σε κανέναν υπηρεσιακό παράγοντα δεν πέρασε  ούτε ως  σκέψη η διερεύνηση του θέματος σε ότι αφορά τις ευθύνες που ενδεχομένως υπάρχουν για την αμέλεια την οποία επέδειξαν, αυτοί που κατασκεύασαν, που επέβλεψαν την κατασκευή του και αυτοί που θα έπρεπε να συντηρήσουν αυτή την τόσο αναγκαία εγκατάσταση για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του αεροδρομίου. 

Και να σκεφθεί κανείς ότι επειδή το αεροδρόμιο διαθέτει σήμερα μόνο έναν διάδρομο σε λειτουργία και αυτό μπορεί να συνεχιστεί για πολύ χρόνο ακόμη και τούτο διότι το έργο της αναβάθμισης και της επέκτασης του άλλου διαδρόμου καρκινοβατεί και η ολοκλήρωσή του δεν μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς το πότε θα γίνει, θα έπρεπε τα αντανακλαστικά των ελέγχων και των τεχνικών παρεμβάσεων από τους κατά τόπο και καθ΄ ύλη αρμοδίους να ήταν τέτοια που θα εξασφάλιζαν με νύχια και με δόντια την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: