Επιχειρεί να δικαιολογήσει το υπουργείο
Υποδομών το «δωράκι 350 εκατ. ευρώ στους μεγαλοεργολάβους», θέμα που ανέδειξε
χθες η «Ε» με πρωτοσέλιδο τίτλο της. Η απάντηση του υπουργείου επιβεβαιώνει ότι
η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει αποζημίωση στους μεγαλοεργολάβους για απώλειες
από τις εισπράξεις των διοδίων.
Βαφτίζει το
ποσόν, που παραδέχεται ότι μπορεί να φτάσει τα 350 εκατ. ευρώ, πρόσθετη
επιδότηση και εξηγεί ότι η εργολαβική εταιρεία θα αποζημιωθεί λόγω συμβατικών
προβλέψεων περί «ανωτέρας βίας». Προσπαθεί να ρίξει στάχτη στα μάτια για το
εργολαβικό «πανωπροίκι» που ετοιμάζεται να εγκρίνει η κυβέρνηση στους
μεγαλοεργολάβους των ομίλων Λ. Μπόμπολα, Ιωάννου - Παρασκευαΐδη και Σ. Κόκκαλη
της κοινοπραξίας «Μορέας Α.Ε.».
Το υπουργείο
επικαλείται την τελευταία τροποποίηση των συμβάσεων, μέσω της οποίας «στρώθηκε»
ο δρόμος πέρυσι. «Η οικονομική κρίση αναγνωρίστηκε ως η βασική αιτία μείωσης
των εσόδων των έργων, εξαιτίας της οποίας προκλήθηκε το Παρατεταμένο Γεγονός
Ανωτέρας Βίας, που επέβαλε την αναδιάρθρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης»,
αναφέρεται επί λέξει.
Οι
φορολογούμενοι πολίτες είναι αυτοί που καλούνται να πληρώσουν όλα εκείνα τα
χιλιόμετρα, που, λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν έκαναν με τα αυτοκίνητά τους
στον κεντρικό άξονα της Πελοποννήσου. Η κυβέρνηση, που -κατά το δοκούν-
επικαλείται τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς, ορθώνει ασπίδα προστασίας σε
οικονομικά συμφέροντα μεγαλοεργολάβων, εκμηδενίζοντας το ρίσκο τους. Την ίδια
ώρα, δεν αναγνωρίζει «λόγους ανωτέρας βίας» στην πλειονότητα των πολιτών που
επλήγησαν από την κρίση και τους φορτώνει με δυσβάστακτους φόρους. Δύο μέτρα
και δύο σταθμά.
Οι
κυβερνήσεις κρίνονται στα δύσκολα και από τις αποφάσεις τους. Η συγκυβέρνηση
αφήνει τους αδυνάμους στη μοίρα τους και σε αυτές τις κοινωνικές συνθήκες
επιλέγει να στηρίζει τους ισχυρούς. Δημιουργεί εύλογους συνειρμούς για τους
σκοπούς που εξυπηρετούν οι επιλογές της, όταν επιμένει να εφαρμόζει πολιτικές,
που με αίμα δημιουργούν πλεονάσματα. Είναι διπλά υποχρεωμένη να δίνει ξεκάθαρες
απαντήσεις για το λογαριασμό.
Τα μεγάλα
λόγια περί επανεκκίνησης των μεγάλων έργων δεν αρκούν. Μπορεί να κάνουν
επιλογές που ενδεχομένως δίνουν πόντους για να χτιστούν πολιτικές καριέρες,
αλλά σίγουρα δύσκολα δικαιολογούνται στους πολίτες, που καλούνται να πληρώσουν
το μάρμαρο.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου