Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Δεν προτιμούν το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ μεγάλα ονόματα αεροπορικών εταιριών. Σε απομόνωση η Θεσσαλονίκη από την Ευρώπη ;



Γιατί;

Οι αεροπορικές συνδέσεις με την Ευρώπη για τη Θεσσαλονίκη, εξαρτώνται αναγκαστικά από το αεροδρόμιο Μακεδονία. Φαίνεται ότι ο αέρας του αεροδρομίου Μακεδονία δεν διαθέτει επαρκές αναπτυξιακό οξυγόνο, αλλά και λόγω των πολλαπλών αναταράξεων στη λειτουργία του, πολλές γνωστές αεροπορικές εταιρίες επέλεξαν τη διακοπή της απευθείας «συμβίωσης». .


Αυτό είναι ένα μήνυμα το οποίο καλά θα κάνουν οι αρμόδιοι να το λάβουν και να το καταλάβουν. Καλά θα κάνουμε όλοι μας να διορθωθούμε άμεσα και να αλλάξουμε τρόπο σκέψης αλλά και πράξης.

Ολοένα και περισσότερο στην εποχή μας, πολύ δε περισσότερο στην οικονομική ύφεση που βιώνουμε ως χώρα αλλά και ως Ευρώπη, είναι επιτακτική ανάγκη για τις τουριστικές επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν τα μέσα και τις μεθόδους του μάρκετινγκ, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των τουριστών, να κατακτήσουν ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς, αλλά και να αποσπάσουν περισσότερα κέρδη.

Η υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, αλλά και η εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των ανταγωνιστών, οδηγεί σε νέα δεδομένα και φέρνει ξανά στο προσκήνιο την ανάγκη για ένα επιθετικό τουριστικό μάρκετινγκ.

Το τουριστικό μάρκετινγκ αφορά τους τουρίστες. Έχει να κάνει με το πώς τους βρίσκουμε, πως μετακινούνται, πώς τους ικανοποιούμε και πώς τους διατηρούμε.
Ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός, η αυξημένη διάσπαση και πολυπλοκότητα της τουριστικής αγοράς, οι περισσότερο έμπειροι και απαιτητικοί πελάτες - τουρίστες καθιστούν αναγκαία την εφαρμογή άλλης συμπεριφοράς και πρακτικής από μέρους μας.
Είναι γεγονός ότι όλοι οι φορείς που εμπλέκονται με το τουριστικό προϊόν της χώρας μας ψάχνουν να βρουν τρόπους να διασφαλίσουν να αυξήσουν τόσο τον αριθμό όσο και την ποιότητα των τουριστών, δίνοντας έμφαση στη βελτίωση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  Η εξασφάλιση σύγχρονων υποδομών και εγκαταστάσεων που συμβάλλουν στην εξυπηρέτηση των διακινούμενων επιβατών κυρίως στα αεροδρόμια αιχμής, θα πρέπει να είναι η μόνη επιδίωξη, αφού αυτά είναι οι πύλες υποδοχής αλλά και αποχαιρετισμού του μεγάλου όγκου των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Τα αεροδρόμια κατά συνέπεια είναι οι χώροι που συναντούν και βιώνουν την πρώτη και την τελευταία ώρα που βρίσκονται στη χώρα μας τα εκατομμύρια των τουριστών. Οι εικόνες που αποτυπώνουν μαζί με την εξυπηρέτηση που απολαμβάνουν όσο πιο ανθρώπινα και αποτελεσματικά είναι, τόσο διασφαλισμένη  και εν πολλοίς εξασφαλισμένη είναι η θετική συνέχεια του τουριστικού προϊόντος και για τα επόμενα χρόνια.

Μέλημα όλων θα πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση του βαθμού της θετικής αξιολόγησης του προορισμού των τουριστών με κύριο και βασικό κριτήριο τις εγκαταστάσεις υποδομής και την αποτελεσματική τους εξυπηρέτηση.

Η απευθείας αεροπορική σύνδεση μεταξύ των διαφόρων χωρών, σε συνδυασμό με τη χρήση σύγχρονων μέσων μεταφοράς διευκολύνουν τη μετακίνηση των τουριστών και συντελούν σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του αριθμού τους. Σε γενικές γραμμές η διατήρηση της αεροπορικής σύνδεσης είναι ανάλογη του αριθμού των επισκεπτών – τουριστών αλλά και των υποδομών που διαθέτει ένα αεροδρόμιο.

Η Θεσσαλονίκη αισθάνεται ότι απομονώνεται από τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις γεγονός που οδηγεί σε σκέψεις όλους τους ασχολούμενους με το τουριστικό προϊόν πως θα ανακόψουν αυτό το αρνητικό γεγονός καθώς οι επιπτώσεις στην οικονομική ζωή της πόλης θα είναι σημαντικές.

Έντονος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί στους τουριστικούς -και όχι μόνο- φορείς της συμπρωτεύουσας καθώς όλο και αυξάνονται οι εταιρείες που διακόπτουν τα δρομολόγια τους προς αυτήν.

Το θέμα δεν είναι απλό. Είναι σε πλήρη εξάρτηση με την γενικότερη κατάσταση που επικρατεί πρώτα και κύρια στα περιφερειακά αεροδρόμια και ειδικότερα στα αεροδρόμια που σηκώνουν όλο το βάρος της αεροπορικής κίνησης.

Η τριτοκοσμική εικόνα που εμφανίζουν μαζί με τις απάνθρωπες υπηρεσίες που παρέχονται και οι οποίες κατά κύριο λόγο είναι απόρροια της έλλειψης ανάλογου ενδιαφέροντος από τους διοικούντες την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά και των διοικήσεων των αεροδρομίων. Τα θέματα διοίκησης, οργάνωσης και λειτουργίας ενός αεροδρομίου είναι από τα βασικότερα δεδομένα, τα οποία προσδίδουν θετικό ή αρνητικό πρόσημο στην τελική αξιολόγηση του τουριστικού προϊόντος. Και όμως αυτόν τον σημαντικό και καθοριστικό παράγοντα κανείς δεν τον λαμβάνει σοβαρά υπόψη του.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας λειτουργεί με επιλογή αυτόματου πιλότου, αλλά δείχνει μέσα από την καθημερινή αντιμετώπιση των λειτουργικών προβλημάτων των αερολιμένων ότι έχασε τον προσανατολισμό της.
Λειτουργεί περισσότερο πυροσβεστικά και λιγότερο αεροπορικά. Το δεδομένο της πρόληψης είναι δύσκολο να το αντιληφθεί . Η στασιμότητα και η αδράνεια υπερτερούν, της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού, γιατί έτσι επιλέγουν κάποιοι επίορκοι , υλοποιώντας αξιώσεις των αφεντικών τους.
Να πούμε όμως και κάτι άλλο που φανερώνει πολλά.... Με πληροφόρησαν ότι πριν επτά μήνες περίπου ο αερολιμένας απέκτεισε μετά από πολύ κόπο, με σωστό τρόπο και με πολλαπλές  προσπάθειες γραφείο ποιότητας.
Η σύσταση του γραφείου ποιότητας του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ για ποιό λόγο έγινε, ποιό είναι το αντικείμενό του; 
Έχει σχέση το αντικείμενο του γραφείου με τις παρεχόμενες υπηρεσίες του αεροδρομίου; 
Η στελέχωσή του, ποίου επιλογή ήταν; 
Ο διορισμός προϊσταμένου  ήταν αξιοκρατικός, ήταν αντικειμενικός, ήταν αμερόλειπτος, ήταν διάφανος; Απλά ρωτάω......

Για το θέμα της μη προτίμησης του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και της διακοπής των αεροπορικών πτήσεων από επώνυμες αεροπορικές εταιρίες, άμεση, έντονη αλλά και αναμενόμενη ήταν η αντίδραση του Υπουργού Μακεδονίας Θράκης κ Καράογλου.

Αντί όμως ο κ. Υπουργός Μακεδονίας Θράκης να ψάχνει να βρει το αίτιο, μέσα από διαδικασίες συναντήσεων και διαλόγου,  που οδηγεί κάποιες αεροπορικές εταιρίες «να ρίχνουν μαύρη πέτρα»  να διακόπτουν τις τακτικές πτήσεις τους με τη Θεσσαλονίκη,  γιατί δεν επισκέπτεται το αεροδρόμιο να δει από κοντά την ταλαιπωρία που εισπράττουν οι διακινούμενοι επιβάτες «ως απόδειξη» για την προτίμησή τους να επισκεφτούν και να γνωρίσουν την πόλη της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας.

Αντί ο κ Υπουργός να δηλώνει το αυτονόητο, ότι η απομόνωση της Θεσσαλονίκης από την υπόλοιπη Ευρώπη με απευθείας αεροπορικές πτήσεις θα συντελέσει σε επιπλέον οικονομικό μαρασμό, αλλά και σε σημαντική μείωση των επισκεπτών -τουριστών στη Μακεδονία, καλά θα κάνει παράλληλα με τις συζητήσεις να ενδιαφερθεί να μάθει:

Γιατί το πρώτο κρατικό αεροδρόμιο της χώρας μας δεν το αφήνουν να «αναπνεύσει» αναπτυξιακά και να λειτουργήσει, σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών αλλά και τους Ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας;

Γιατί το αυτονόητο και το δημόσιο συμφέρον στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, έρχεται σε δεύτερη μοίρα και κάποιοι το θυμούνται να το υπηρετήσουν μόνο όταν εκδηλωθεί κάποιο πρόβλημα;

Γιατί στο αεροδρόμιο Μακεδονία η εγκατάσταση του συστήματος ελέγχου των αποσκευών, που στοίχησε αρκετά εκατομμύρια στον Έλληνα φορολογούμενο και συμβάλλει θετικά στην εξυπηρέτηση των διακινούμενων επιβατών, στην μεγιστοποίηση της ασφάλειας των πτήσεων και στον περιορισμό της ταλαιπωρίας των επιβατών, κάποιοι επιλέγουν, γιατί έτσι γουστάρουν,  να μην λειτουργεί;

Πάντως για να το κλείνουμε το θέμα γιατί αρκετά το "ζαλίσαμε" θεωρητικά.  Η ανάγκη εκτέλεσης έργων υποδομής και άμεσης ολοκλήρωσης των υπαρχόντων στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αλλά και στα άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, με τα οποία θα προσφερθούν καλύτερες και πάνω από όλα ανθρώπινες και αποτελεσματικότερες υπηρεσίες, κρίνεται άκρως επιτακτική και μονόδρομος, αν θέλουμε να μας υπολογίζουν και να μας προτιμούν.

1 σχόλιο:

el είπε...

EL

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΘΕΜΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ-ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΥΚΟΝΤΟΣ Κ.Λ.Π.
ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΕΩΣ ΚΑΙ 3 ΩΡΕΣ !!!
ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ12 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ???
ΤΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΚΟΝΑ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ???
ΜΗΠΩΣ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΠΟΙΟΣ ΜΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ???
ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ...ΔΟΥΛΕΨΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ ΟΤΙ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ ΩΣΤΕ ΤΗΝ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2012 ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΑ ΗΤΑΝ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΜΟΝΗ ΚΑΙ ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟΥΣ !!!!
Ο κ.ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΠΑΣΙΜΑΤΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ .....ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΙΠΟΤΑ ΚΡΥΦΟ !!! ΕΤΣΙ ?? ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΝΙΚΟ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ Η ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΞΕΧΑΣΤΗΚΕ ???

EL-NEMESIS