Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Kενά... ασφαλείας στα αεροδρόμια.



Χωρίς κάλυψη κινδυνεύουν να μείνουν έξι από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας λόγω της αδιαφορίας και της αδυναμίας του υπουργείου... Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, να καταβάλλει στην εταιρεία που έχει αναλάβει την φύλαξη τους, τα χρήματα που της χρωστά, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 4.000.000 ευρώ.

Αποτέλεσμα της «μπαταχτζίδικης» συμπεριφοράς του υπουργείου είναι η εταιρία φύλαξης να αποστείλει εξώδικο, με το οποίο ενημερώνει τον φορέα ότι αν δεν προβεί στην άμεση καταβολή των οφειλόμενων, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να σταματήσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της.

Κάτι το οποίο θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην φύλαξη των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων, οι οποίες, στην ουσία θα μείνουν «ακάλυπτες» και «ανοιχτές» στις ορέξεις κάθε επιτήδειου

Η «σύμβαση»..

Η υπόθεση εκτείνεται χρονικά από τον Φεβρουάριο του 2010. Τότε, κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού, η εταιρία φύλαξης ανέλαβε να φυλά τα αεροδρόμια «Μακεδονία» (Θεσσαλονίκη), «Ν. Καζαντζάκης» (Ηράκλειο), «Καποδίστριας» (Κέρκυρα), «Δασκαλογιάννης» (Χανιά), «Διαγόρας» (Ρόδος) και «Ιπποκράτης» (Κως).

Συγκεκριμένα, ανέλαβε την παροχή υπηρεσιών διεξαγωγής ελέγχου ασφαλείας αποσκευών, επιβατών, χειραποσκευών, φορτίου, ταχυδρομείου καθώς και τον έλεγχο πρόσβασης προσώπων ή οχημάτων όπως και τον έλεγχο των εγκαταστάσεων.

Η διάρκεια της σύμβασης που υπογράφηκε μεταξύ της εταιρίας και του υπουργείου ήταν τριετής, με έναρξη την 25η Μαΐου 2011 και λήξη την 24η Μαΐου 2014, με δυνατότητα παράτασης ενός έτους.

Λογάριαζαν… χωρίς το υπουργείο

Όλα πήγαιναν καλά μέχρι τον Μάρτιο του 2012. Τότε το υπουργείο Μεταφορών άρχισε να μην καταβάλει στην εταιρεία φύλαξης τα χρήματα που είχαν συμφωνήσει, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα δυσθεώρητο χρέος της τάξης των 4.034.164.64 ευρώ.

Απόρροια του μεγάλου χρέους που έχει δημιουργηθεί αποτελεί η αδυναμία της εταιρείας φύλαξης να πληρώσει τους εργαζομένους της και πλέον να απειλεί με στάση εργασίας, η οποία, στην περίπτωση που γινόταν, θα «τίναζε στον αέρα» την ασφάλεια των αεροδρομίων. Οι αποσκευές δεν θα ελέγχονταν πλήρως με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

«Έχουμε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια αυτοχρηματοδότησης των υπηρεσιών μας, αφού έχουμε ήδη καταβάλει εξ ιδίων χρημάτων περίπου το 95-97% του ποσού των 4.034.164,64 ευρώ. Ποσό που αφορά τη μισθοδοσία εκατοντάδων εργαζομένων μας στα έξι αεροδρόμια. Σημειωτέον δε, ότι με την επικείμενη τιμολόγηση των υπηρεσιών μας του τρέχοντος μηνός το ποσό αυτό θα ξεπεράσει τα 5.500.000 ευρώ» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο εξώδικο.

Στον «αέρα» η ασφάλεια

Από τη μεριά τους οι εργαζόμενοι, έχοντας ενημερωθεί για την οικονομική κατάσταση της εταιρείας, απειλούν με κήρυξη απεργιών και επίσχεση εργασίας καθώς υπό αυτές τις συνθήκες κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι.

«Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, καθίσταται σαφές ότι η συνεχιζόμενη καθυστέρηση πληρωμής θα οδηγήσει του εργαζόμενους μας στην προσφυγή σε απεργιακές κινητοποιήσεις και θα καταστήσει προβληματική την παροχή των υπηρεσιών μας στα έξι αεροδρόμια», τονίζει η εταιρία στο εξώδικο.

1 σχόλιο:

el είπε...

Εχω ενα σχολιο . Σας ενημερώνω λοιπόν . Στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ έχει εγκατασταθεί στις αναχωρήσεις εξωτερικού ( 2004) αυτόματο σύστημα έλεγχου αποσκευών 100%. Το σύστημα αυτό υλοποιήθηκε με προδιαγραφές της ΥΠΑ οι οποίες εκπονηθήκαν το 2002 μέσω του εκπροσώπου της ΥΠΑ στην ECAC οι οποίες αναγνωρίστηκαν από την διεθνή κοινότητα σαν διεθνές στάνταρτ . Το 2007 σε επισκέψεις στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ του Βρετανικού Υπουργείου Μεταφορών ( Richard Orrin ) και του τουριστικού οργανισμού Thomas Cook ( Kevin Cordell ) και του TSA ( Lyle Malotky ) δόθηκαν συγχαρητήρια για τον σχεδιασμό και δηλώθηκε η ικανοποίηση για την αύξηση του συντελεστή ασφάλειας στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Το σύστημα αυτό δυστυχώς με εντολή της κρατικής αρχής δεν κατασκευάστηκε ολοκληρωμένα . Στόχος η απαξίωση σε βάθος χρόνου . Είναι φανερό ότι υπήρξε και υπάρχει σχέδιο απαξίωσης και αποδυνάμωσης . Σας πληροφορώ ότι η ΥΠΑ με διάφορα προσχήματα έθαψε εδω και ένα χρόνο την επιτέλους ολοκλήρωση του συστήματος που θα άλλαζε την εικόνα του αεροδρομίου όσον αφορά την καθυστέρηση αναχώρησης των τουριστών και θα αύξανε την χωρητικότητα του αεροδρομίου !!
4.5 ΕΚΑΤ ΕΥΡΩ - ΤΟΣΟ ΚΟΣΤΙΣΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ -ΕΧΟΥΝ ΧΑΘΕΙ !!! ΣΥΝ ΤΟ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΙ - 5 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΕΠΙΒΑΤΗ ! ΟΠΩΣ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. ΔΗΛΑΔΗ 2 ΕΚ. ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ ΚΕΡΔΟΣ 10 ΕΚ. ΑΝΑ ΕΤΟΣ !!


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Συνταξιούχος ΥΠΑ