Κλείσιμο αεροδρομίων και αλλαγή του ρόλου της ΥΠΑ προτείνουν οι 3 Σύμβουλοι της πολιτείας.
Στα 1,6 δισ. ευρώ οι δαπάνες για τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων.
Προωθούνται έξι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ.
Σε
φάση τροχιοδρόμησης εισέρχεται η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων
της Ελλάδας μέσα από ένα οδικό χάρτη που φιλοδοξεί να υιοθετήσει άμεσα η
πολιτεία ούτως ώστε να «τρέξουν» οι ιδιωτικοποιήσεις αερολιμένων πριν φύγει το
2013.
Στα
χέρια του υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Κωστή Χατζηδάκη βρίσκεται ήδη όλο το σχέδιο της Εθνικής Πολιτικής Αεροδρομίων
που έχουν εκπονήσει για λογαριασμό του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής
Περιουσίας του Δημοσίου οι σύμβουλοι της κυβέρνησης. ..
Πρόκειται
για την κοινοπραξία «Γραφείο Δοξιάδη-Αlanna Consulting Group-Lufthansa
Consulting» που ολοκλήρωσε το πρώτο πλάνο για την ανάπτυξη των 37 περιφερειακών
αεροδρομίων της χώρας, εντός του οποίου επιχωριάζουν τις κύριες τομές για την
ανέλιξη του κλάδου των αερομεταφορών στην Ελλάδα και αλλαγές που οφείλουν να
γίνουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα
με πληροφορίες κυβερνητικά στελέχη θεωρούν ότι βάσει του κατατεθέντος σχεδίου
θα στηθεί και το εποικοδόμημα για τη διενέργεια 5-6 διαγωνισμών ΣΔΙΤ ανά την
Ελλάδα, με στόχο να ιδρυθούν αντίστοιχοι φορείς εκμετάλλευσης με συμμετοχή
ιδιωτών και δημοσίου σε μοντέλο ανάλογο με το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Επίσης
δεν θα επαναληφθεί η «γκάφα» -όπως αποδείχτηκε στην πράξη- να παραχωρούνται οι
αερολιμένες στους φορείς για διάστημα 30 ετών μόνο, αλλά τουλάχιστον για 50
χρόνια ούτως ώστε να δύναται ο επενδυτής να αποσβέσει την επένδυση, δίχως να
έχει υψηλά τέλη προκειμένου να μη δημιουργείται πρόβλημα στον τουρισμό.
Στις
πρώτες συζητήσεις έχει καταγραφεί η διάθεση για την ίδρυση φορέων, όπως
«Αεροδρόμια Ιονίων Νήσων και Πελοποννήσου», « Αεροδρόμια Αιγαίου-Θεσσαλίας»,
«Αεροδρόμια Βορείου Ελλάδος», «Αεροδρόμια Δωδεκανήσου-Βορείου Αιγαίου» και
«Αεροδρόμια Κρήτης», ενώ υπάρχουν σκέψεις για την ίδρυση ενός ακόμη φορέα με το
σπάσιμο του σε δυο αλλά και την πρόσμιξη ορισμένων αεροδρομίων από κάποιον
άλλο.
Κεντρικός
στόχος είναι οι εταιρείες να είναι βιώσιμες δεδομένου ότι πολλά ελληνικά
αεροδρόμια έχουν εποχικό χαρακτήρα. Υπογραμμίζεται ότι στο παρελθόν έχει
επιδειχθεί έντονο ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών
αεροδρομίων της χώρες από την εταιρεία του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, από
τον γαλλικό όμιλο Vinci (Ρίο-Αντίρριο) και την κινεζική εταιρεία Hainan.
Το
Master Plan
Σύμφωνα
με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχουν εκπονήσει οι Σύμβουλοι ο ρόλος της
κρατικής διοίκησης είναι ενός ρυθμιστή αεροδρομίων και ενός ιδιοκτήτη. Η
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια, και την
οικονομική ρύθμιση. Όντας ο ρυθμιστής, η ΥΠΑ δεν πρέπει να λειτουργεί κανένα
αεροδρόμιο.
Οι
αερολιμενικές επιχειρήσεις οφείλουν να διαχωρίζονται από την ΥΠΑ είτε μέσω
διάφορων μορφών Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ή μέσω της δημιουργίας
των οργανισμών διαχείρισης αερολιμένων.
Η
μελέτη αναφέρει ότι προκειμένου τα 37 αεροδρόμια της ελληνικής επικράτειας να
φιλοξενήσουν την προβλεπόμενη αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας -εκτός Αθηνών και
Ηρακλείου- έχει προβλεφθεί κεφαλαιακή δαπάνη ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ, εκ
του οποίου ποσοστό περίπου 60% είναι αναγκαίο να επενδυθεί κατά την περίοδο του
2013-2015. Το κόστος συντήρησης των 37 αεροδρομίων για μια περίοδο 25 χρόνων
υπολογίζεται γύρω στα 750 εκατ. ευρώ
Πηγή: matrix24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου