Υπηρεσιακοί
παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών είναι αρκετά ενοχλημένοι και
προβληματισμένοι για τα τελευταία περιστατικά σοβαρών βλαβών που εκδηλώθηκαν στη
λειτουργία του Προαστιακού και του Μετρό. Την προηγούμενη εβδομάδα για περίπου
1,5 ημέρα το Μετρό δεν μπορούσε να κάνει δρομολόγια προς το αεροδρόμιο,
κάνοντας στάση στον σταθμό «Δουκίσσης. Πλακεντίας». Επίσης, η απουσία των νέων
υπερσύχρονων συρμών, κορεατικής κατασκευής, είναι εμφανής, καθώς μονάχα δύο
κυκλοφορούν στις γραμμές του Μετρό, έναντι δεκαεφτά!
Τα ανωτέρω περιστατικά
και κυρίως το «κλείσιμο» της γραμμής του Μετρό προς το αεροδρόμιο αποτέλεσαν,
μεταξύ άλλων, αντικείμενο ευρείας σύσκεψης στο υπουργείο Μεταφορών. Το «κλείσιμο»
της γραμμής, σύμφωνα με πληροφορίες, οφειλόταν σε βλάβη του «κλειδιού» στο σταθμό
Δουκίσσης Πλακεντίας.
Την ευθύνη για
την σοβαρή αυτή βλάβη δεν την έχει η Αττικό Μετρό, αφού το τμήμα Δουκίσσης
Πλακεντίας - Αεροδρόμιο ανήκει στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με εποπτεύουσα αρχή
τον ΟΣΕ. Να σημειωθεί ότι στο έργο αυτό κατασκευαστής ήταν , η ΕΡΓΟΣΕ.
Η βλάβη
διήρκεσε από το βράδυ της Τετάρτης 10 Σεπτεμβρίου έως το πρωί της Παρασκευής 12
Σεπτεμβρίου. Ως προσωρινή λύση δόθηκε η εντολή για πύκνωση των δρομολογίων του
Προαστιακού, ωστόσο το γεγονός ότι η γραμμή έμεινε «νεκρή» για μιάμιση ημέρα
σκόρπισε σωρεία δικαιολογημένων ερωτημάτων σε εργαζομένους στο σιδηρόδρομο και
το Μετρό.
Ποιος
ευθύνεται για τη βλάβη; Ο ΟΣΕ; Η ΕΡΓΟΣΕ; Αληθεύει ότι ο ΟΣΕ εξέφρασε σοβαρές
ενστάσεις στην ΕΡΓΟΣΕ, αρνούμενος να παραλάβει οριστικά την εργολαβία
Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο;
Ισχύει ότι η
γραμμή έμεινε, για αρκετό διάστημα, χωρίς συντηρητή;
Αυτός είναι
ό λόγος που χρειάστηκε μιάμιση ημέρα για να επιδιορθωθεί το πρόβλημα, με
αποτέλεσμα να δοθεί σε εξωτερική εργολαβία, με τη μορφή του κατεπείγοντος; Με
ότι αυτό σημαίνει και για το συνολικό κόστος που απαιτήθηκε, αλλά και για την
αμεσότητα και την αποτελεσματικότητα της αποκατάστασης.
Υπάρχουν κι
άλλα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μείνει χωρίς προληπτική συντήρηση;
Μήπως αυτά δημιουργήθηκαν ένεκα της «εμφύλιας διαμάχης» που υποβόσκει μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ;
Εκτός των
ανωτέρω, προβληματισμός υπάρχει και για τους νέους, υπερσύχρονους συρμούς του
Μετρό. Αν και η εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες», που λειτουργεί το δίκτυο του
Μετρό, δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης συρμών, το γεγονός ότι οι συρμοί
«σκουριάζουν» στα αμαξοστάσια δεν αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο.
Να σημειωθεί
ότι στις αρχές Ιουνίου το υπουργείο Μεταφορών «πανηγύριζε» για την οριστική
παραλαβή των συρμών, δυστυχώς μονάχα δύο, έναντι δεκαεπτά, κυκλοφορούν στις
γραμμές του Μετρό.
Το πρόβλημα,
σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες της Αττικό Μετρό, είναι αντιμετωπίσιμο και
όπως τονίζεται τις επόμενες 15 ημέρες θα δοθούν ακόμα τρεις στην εταιρεία
«Σταθερές Συγκοινωνίες» και οι υπόλοιποι σταδιακά.
Ωστόσο, το
γεγονός ότι για τους 17 συρμούς δαπανήθηκαν 155 εκατ. ευρώ και αυτοί
χρειάζονται πρόσθετες επισκευές είναι κάτι το οποίο έχει σχολιαστεί αρνητικά,
πέρα από την κοινή διαπίστωση ότι ταλαιπωρούνται οι υφιστάμενοι συρμοί, οι
οποίοι κάλλιστα θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερο χρόνο συντήρησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου