Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Νέο τέλος στα αεροδρόμια για κάθε αναχωρούντα επιβάτη. Για τα ΑμεΑ; ή πανωπροίκι για τους υποψήφιους επενδυτές;.




Νεο τέλος επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη που αναχωρεί από κάθε αεροδρόμιο, αλλά η ταλαιπωρία του θα εξακολουθήσει να υπάρχει και να μην επιλύεται.


Την επιβολή ενός νέου τέλους σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη προβλέπει πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Το Βήμα, η διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπει την επιβολή ενός τέλους παροχής συνδρομής σε ΑμεΑ σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη σε όλους τους ελληνικούς αερολιμένες, στους οποίους φορέας διαχείρισης είναι η Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας.
Από την υποχρέωση καταβολής του τέλους ΑμεΑ εξαιρούνται οι επιβάτες ηλικίας έως δύο ετών, τα μέλη των πληρωμάτων και οι επιβάτες αεροσκαφών που προσγειώνονται λόγω έκτακτης ανάγκης. Το ύψος και οι δικαιούχοι του τέλους θα οριστούν με απόφαση του υπουργού Υποδομών.

Είναι άξιο απορίας το γεγονός αυτό, γιατί στη στιγμή που υπάρχει το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων (κοινώς Σπατόσημο), γιατί δεν αυξάνεται αυτό και δημιουργείται ένα νέο και αμφιβόλου αποτελεσματικότητας τέλος. Ποιά είναι η σκοπιμότητά του και από ποιόν υπήρξε η ανάλογη εισήγηση, επιπλέον δε που θα αξιοποιηθούν τα έσοδα αυτά. Για πόσα χρόνια θα είναι σε ισχύ το τέλος αυτό; Θα είναι αναλογικά αποδιδόμενο για κάθε αεροδρόμιο; ή μήπως ετοιμάζουμε μέσω αυτού και πανωπροίκι στους ενδιαφερόμενους επενδυτές των περιφερειακών αεροδρομίων;
Εκτός αυτού, γιατί το αρμόδιο υπουργείο δεν έδειξε το ανάλογο ενδιαφέρον για την εξέρευση λύσης για την ταλαιπωρία στην οποία υπόκεινται οι επιβάτες σε ότι αφορά στον έλεγχο των αποσκευών, θέμα το οποίο είναι αρκετά σοβαρό και για την ασφάλεια των πτήσεων, αλλά και για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
Και ενώ όλες οι αεροπορικές εταιρίες πριν από μερικούς μήνες επινόησαν νέο τρόπο αύξησης των εσόδων τους και σημαντικής μείωσης των λειτουργικών τους εξόδων και επέβαλαν πρόσθετο τέλος στον επιβάτη για κάθε αποσκευή εκτός προδιαγραφών χειραποσκευής, με αποτέλεσμα να κερδίσουν χρόνο για την εξυπηρέτηση των επιβατών και γενικά των πτήσεων και να αυξήσουν τα κέρδη τους σημαντικά, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προτιμά να ταλαιπωρεί τους επιβάτες με τις ατέλειωτες ουρές που αναγκαστικά τους επιβάλλει να ακολουθούν και να μην εισπράτει το παραμικρό ανταποδοτικό τέλος για τον έλεγχο και την διακίνηση των αποσκευών.
Ήταν συνεπώς πολύ εύκολο αν υπήρχε η ανάλογη πολιτική βούληση να θεσμοθετηθεί κάποιο ανάλογο τέλος για κάθε αποσκευή, το οποίο θα μπορούσε να είναι μικρότερο ή ίσο με αυτό που είναι σε ισχύ στο διεθνές αεροδρόμιο Ε. Βενιζέλος.
Επίσης, στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται και άλλες ρυθμίσεις από το χαρτοφυλάκιο των αερομεταφορών.
Στον «Νόμο Ρέππα» για την ΥΠΑ προστίθεται διάταξη που ορίζει ότι κατά τη διαδικασία της αξιοποίησης υφιστάμενων κρατικών αεροδρομίων ή για την ανάθεση της μελέτης κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης νέων αεροδρομίων μέσω συμβάσεων παραχώρησης και που κυρώνονται με νόμο, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν.1815/1998 και του ΠΔ 158/2002, που προβλέπουν παροχή άδειας από τον υπουργό Υποδομών για τη δημιουργία νέου αεροδρομίου.
Επίσης, προβλέπεται ότι ζητήματα σχετικά με την ίδρυση, τους δικαιούχους ίδρυσης, την κατασκευή εξοπλισμού, την οργάνωση, τη διοίκηση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση των αεροδρομίων αλλά και τη δυνατότητα αποκλεισμού υποψηφίων επενδυτών για λόγους εθνικής άμυνας και ασφάλειας, ρυθμίζονται από τους όρους των σχετικών διεθνών διαγωνισμών, των συμβάσεων παραχώρησης και των σχετικών κυρωτικών νόμων.
Επίσης, καθίσταται ανεξάρτητη αρχή με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, η επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων, η οποία θα εποπτεύεται από το υπουργείο Υποδομών.
Παράλληλα, με άλλη ρύθμιση επιβάλλονται τέλη για την έκδοση πιστοποιητικών νηολόγησης, βαρών και απονηολόγησης αεροσκαφών από την ΥΠΑ.

Υδατοδρόμια

Παράλληλα, το νομοσχέδιο αγγίζει και τα υδατοδρόμια, όπου πλέον εισέρχεται στη διαδικασία αδειοδότησης και το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, που αναλαμβάνει την εξέταση της καταλληλότητας της εκάστοτε προτεινόμενης περιοχής από πλευράς τάξης και ασφάλειας, αλλά και για θέματα που άπτονται την συνθήκης Σένγκεν, καθώς και για το Σχέδιο Αντιμετώπισης Καταστάσεων Εκτάκτων Αναγκών, ακόμη και για αδειοδότηση σε λίμνη.

Αξιολόγηση υπαλλήλων ΥΠΑ
 
Άλλη διάταξη στο νομοσχέδιο προβλέπει την αξιολόγηση του προσωπικού της ΥΠΑ. Οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αξιολογούνται ατομικά ως προς την επαγγελματική τους επάρκεια από διεθνείς οργανισμούς ή εξουσιοδοτημένους φορείς, με βάση τα διεθνή πρότυπα. Όμως, με τους βαθμούς 9 έως 10 βαθμολογείται ποσοστό ως 25% των εν λόγω υπαλλήλων. Μάλιστα, θα εξακολουθούν να υπόκεινται στις διατάξεις του ΠΔ 318/1992 και όχι στον «νόμο Μητσοτάκη» Ν.4250/2014.

Επιπρόσθετα στο νομοσχέδιο, επιλύονται θέματα που αφορούν υπερωρίες και νυχτερινά σε ΔΕΚΟ και την ΥΠΑ, δηλαδή υπηρεσίες που χρειάζεται να λειτουργούν σε 24ωρη βάση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: