Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Νέο αεροδρόμιο Πάρου με παλαιά προβλήματα.



Ο νέος διάδρομος προσγείωσης/απογείωσης μήκους 1.400 μέτρων, που όπως υποσχέθηκε ο υπουργός Υποδομών θα λειτουργήσει τον Απρίλιο, ναι μεν θα εξυπηρετεί μεγαλύτερα αεροσκάφη, αλλά αποκλείει τις πτήσεις τσάρτερ που χρειάζεται το νησί.
Τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου της Πάρου τον Απρίλιο υποσχέθηκε ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κατά την επίσκεψή του στο «στοιχειωμένο» έργο.

Διαβεβαίωσε ότι θα διαθέτει διάδρομο προσγείωσης/απογείωσης μήκους 1.400 μέτρων, που θα εξυπηρετεί μεγαλύτερα αεροσκάφη. Οι σημερινές εγκαταστάσεις έχουν δυνατότητα να υποδεχθούν μικρά αεροπλάνα έως 30 θέσεων, γεγονός που συμβάλει στο να διαμορφώνονται στα ύψη οι τιμές των εισιτηρίων.

Τι ζητούν οι φορείς

Φορείς του νησιού επιμένουν ότι πρέπει να κατασκευαστεί διάδρομος 2.000 μέτρων, για να εξυπηρετεί όλους τους τύπους αεροσκαφών. Αποκαλύπτουν επίσης ότι δαπανώνται 25 εκατ. ευρώ για έργα μικρής απόδοσης, αφού θα εξυπηρετούν αεροσκάφη έως 80 θέσεων και επομένως θα διατηρηθεί ο σημερινός αποκλεισμός του νησιού από πτήσεις τσάρτερ.

Η «πονεμένη» ιστορία του αεροδρομίου Πάρου διαρκεί σχεδόν 60 χρόνια. Το 1958 είχε αποφασιστεί να επαναλειτουργήσουν οι εγκαταστάσεις στα Μάρμαρα που είχαν κατασκευάσει οι Γερμανοί κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Χρειάστηκε να περάσουν χρόνια για να τεθεί το 1982 σε λειτουργία το μικρό αεροδρόμιο κοντά στην Αλυκή, σε χώρο που είχε προσφέρει γαιοκτήμονας του νησιού.

Ο διάδρομος αεροσκαφών μόλις έφτανε τα 400 μέτρα, με αποτέλεσμα να υπολειτουργεί και σήμερα να περιλαμβάνεται στον κατάλογο των 22 μικρών αεροδρομίων για τα οποία υπάρχει εισήγηση από συμβούλους της κυβέρνησης που προτείνουν να σταματήσουν να λειτουργούν ως σύμφορα!

Το πρόγραμμα για νέο αεροδρόμιο λίγο έλειψε να ναυαγήσει στα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν είχε υποβληθεί προσφυγή κατά της χωροθέτησης των νέων εγκαταστάσεων σε έκταση 700 στρεμμάτων που βρίσκεται σε οικολογικά ευαίσθητη περιοχή.

Οι αρμόδιοι αναγκάστηκαν να βρουν άλλη τοποθεσία και να προχωρήσουν σε νέους σχεδιασμούς και ύστερα από αλλεπάλληλες αναβολές κατέληξαν σε ένα αεροδρόμιο μικρότερων προδιαγραφών. Οι υπό κατασκευή εγκαταστάσεις είχαν δημοπρατηθεί το 2011, αλλά δεν συμπεριλαμβάνουν τις απαιτούμενες κτιριακές εγκαταστάσεις!
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Χαρά Τζαναβάρα

Δεν υπάρχουν σχόλια: