Οπως
εξάλλου ήταν αναμενόμενο ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών
αεροδρομίων, εξελίσσεται σε πολιτικο-επιχειρηματικό θρίλερ, με απανωτές παρατάσεις, οι οποίες όμως δείνουν τροφή για σκέψεις, αλλά και για συνενοήσεις.
Το
άνοιγμα των προσφορών που ήταν αρχικά προγραμματισμένο για τα τέλη της
προηγούμενης εβδομάδας μετατέθηκε για τη Δευτέρα και την Τρίτη, ενώ επήλθαν ανατροπές
σε ότι αφορά την επιλογή του αναδόχου.
Οι
παρατάσεις αυτές μαζί με τις παρεμβάσεις που έγιναν προκειμένου να επέλθει ισορροπία
στις διεκδικήσεις και να βγει απόφαση η οποία θα είναι αποδεκτή από την
πλειοψηφία και δεν θα προκαλεί, ούτε θα δίνει τροφή για αρνητικό σχολιασμό, ήταν αναγκαίες για την συνεννόηση των ενδιαφερόμενων επενδυτών με
σκοπό την τελική απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ.
Σε αυτό το πλαίσιο τα
επιχειρηματικά σχήματα ακολουθούν πολιτική πολιτικού lobbying τόσο στην Ελλάδα
όσο και στις Βρυξέλλες καθώς και σε δυο επίπεδα. Εντείνουν τις πιέσεις στο
ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση για την άμεση ολοκλήρωση και υπογραφή των συμβάσεων, στις
Βρυξέλλες για τον φωτογραφικό προσδιορισμό των ικανών υποψηφίων και στον ΣΥΡΙΖΑ
ώστε να μην αναιρέσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού συλλήβδην αλλά να δεχθεί
ενδιάμεσες λύσεις.
Αν και αρχικά οι διαρροές
ήθελαν την κοινοπραξία του Άκτωρα και της Vinci να διεκδικούν με αξιώσεις και
τις δυο ομάδες αεροδρομίων, τελευταία στοιχεία της Παρασκευής θέλουν τη μια
ομάδα να κατακυρώνεται στην κοινοπραξία Corporation America S.A. – METKA Α.Ε
και την άλλη στο σχήμα Μπόμπολας-Vinci, ενώ εκτός μένει το σχήμα συμφερόντων
του Δημήτρη Κοπελούζου.
Καλά πληροφορημένες πηγές
αναφέρουν ότι κάποια προβλήματα που
ανέκυψαν στις τεχνικές προσφορές μιας κοινοπραξίας ξεπεράστηκαν αναίμακτα,
ενώ η DIGI COMP είχε διαμηνύσει εγκαίρως ότι δεν θα δεχθεί την κατακύρωση και
των 14 αεροδρομίων σε έναν υποψήφιο καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελούσε πρόκληση.
Τα επενδυτικά σχήματα έχουν μελετήσει και σχεδιάσει και δεύτερο
πλάνο σύμφωνα με το οποίο θα υποβληθεί ένσταση αν αυτό απαιτηθεί κατά της
απόφασης, η χρήση όμως του νομικού οπλοστασίου θα κριθεί και από την
τελική ενδελεχή εξέταση των προσφορών.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μια
επιχειρηματική συνεννόηση για το μοίρασμα των αεροδρομίων θα εξασφάλιζε μια πιο χαλαρή αντιμετώπιση από τον ΣΥΡΙΖΑ,
πληροφορία που είναι γνωστή σε όλες τις πλευρές και που ανεβάζει το βαθμό
συναίνεσης μεταξύ των επιχειρηματιών.
Πρέπει να τονιστεί ότι, επίσημη
επικοινωνία μεταξύ του Βαγγέλη Μυτιληναίου και της οικογένειας Μπόμπολα δεν
υπάρχει, παρασκηνιακά όμως στελέχη των
δυο ομίλων έχουν συμφωνήσει σε μορατόριουμ, εφόσον μοιραστούν τα
αεροδρόμια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου