Μια σειρά μεγάλων έργων που θα υποβοηθήσουν σημαντικά την ανάπτυξη στο νησί
της Κρήτης εξήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης από το Ηράκλειο.Το
νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, οι επεκτάσεις και βελτιώσεις στο αεροδρόμιο
«Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) χωρίς
διόδια, ήταν μερικές από αυτές.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, στο Καστέλι θα γίνει επένδυση περίπου 800
εκατ. ευρώ, που έρχεται να δημιουργήσει «ένα αεροδρόμιο το οποίο θα αποτελέσει
την καρδιά της αεροπορικής δραστηριότητας και των αεροπορικών μεταφορών στη
Μεσόγειο, προς την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία».
Για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου έχουν επιδείξει ενδιαφέρον επτά
μεγάλοι όμιλοι Ελλήνων και ξένων επενδυτών. Οι τελικές, δεσμευτικές προσφορές
από τους υποψήφιους παραχωρησιούχους για την ανάπτυξη και λειτουργία του νέου
διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου, θα υποβληθούν στις 16 Δεκεμβρίου.
Όπως τόνισε ο Μ. Χρυσοχοΐδης, ενδέχεται να υπάρχει ανάδοχος στις αρχές του
2015 και, μάλιστα, η σύμβαση παραχώρησης να υπογραφεί και να εγκριθεί από τη
Βουλή στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2015.
Επίσης, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει χωροταξική μελέτη για τη συνολική
αποτύπωση των χρήσεων γης στην περιοχή όπου θα αναπτυχθεί το νέο αεροδρόμιο,
αλλά και μία αναπτυξιακή μελέτη συνολικά.
Παράλληλα, εξήγγειλε επέκταση 2.000 τ.μ. των χώρων υποδοχής αναχωρήσεων και
αφίξεων του «Νίκος Καζαντζάκης» - προκειμένου να λειτουργήσει αξιοπρεπώς μέχρι
την έναρξη λειτουργίας του νέου αερολιμένα - αλλά και παρεμβάσεις που θα
βελτιώσουν την εικόνα του αεροδρομίου, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, μετά από
ένταξή τους στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
Χωρίς διόδια ο Βόρειος Οδικός Άξονας
Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι για την κατασκευή του Βόρειο Οδικού Άξονα
Κρήτης δεν θα υπάρχουν διόδια, αλλά θα χρησιμοποιηθεί η πρακτική των πληρωμών
διαθεσιμότητας. Εξήγησε ότι αυτό δεν γίνεται για λόγους λαϊκισμού «αλλά γιατί
οι πιθανές απαλλοτριώσεις ενός παράπλευρου δικτύου, για να δώσουμε τη
δυνατότητα εναλλακτικών διαδρομών, κοστίζουν τεράστια στην Κρήτη».
Δεσμεύτηκε ότι «θα κοστίσει όσο χρειάζεται, σύμφωνα με τις μελέτες οι
οποίες ξεκινάνε» και θα κατασκευαστεί, με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.
με συνδυασμό κεφαλαίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ιδιώτες
επενδυτές και τράπεζες, που θα έρθουν να χρηματοδοτήσουν το έργο, με διάρκεια
παραχώρησης τα 30 έτη.
Το Δημόσιο θα αναλάβει για αντίστοιχη περίοδο την αποπληρωμή του δανεισμού
και της απόδοσης των κεφαλαίων του παραχωρησιούχου.
«Οδηγούμαστε σε ένα μοντέλο -όπως και το Καστέλι εξάλλου και το
"Ελευθέριος Βενιζέλος" και μια σειρά άλλα μεγάλα πρότζεκτ που
γίνονται στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή- με κεφάλαια μεικτά, δημόσια και ιδιωτικά,
για να κατασκευάσουμε ένα δρόμο την ευθύνη του οποίου -συντήρηση, λειτουργία,
οδική ασφάλεια- θα έχει η υπεύθυνη εταιρεία» τόνισε ο υπουργός Υποδομών.
Η πρώτη φάση δημοπράτησης του έργου θα γίνει «το αργότερο στο τέλος του
πρώτου εξαμήνου του 2015» έτσι ώστε στα μέσα του 2016 να ξεκινήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου