Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Το άνοιγμα των προσφορών επιβεβαίωσε ότι και τα περιφερειακά αεροδρόμια θέλουν τον Γερμανό τους…..



Σε αντίθεση με τις πληροφορίες που κυκλοφορούσαν τις τελευταίες ημέρες ό άσπρος καπνός που βγήκε από τα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ ζωγράφιζε τον Γερμανικό επενδυτικό οίκο.
Τελικά η κοινοπραξία των εταιρειών Fraport-Slentel Ltd αποτελεί τον προτιμητέο επενδυτή με προσφορά ύψους 1,234 δισ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων
Ειδικότερα, το κοινοπρακτικό σχήμα προσέφερε 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, με την προσφορά ύψους 1,234 δισ. ευρώ να «διαιρείται»:
-για την Ομάδα Α (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα) στα 609 εκατ. εφάπαξ τίμημα και ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα 11,3 εκατ. ευρώ που διαμορφώνεται, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και
- στα 625 εκατ. ευρώ με ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα 11,6 εκατ.  ευρώ για την Ομάδα Β (Ρόδος, Κως, Σάμος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη και Σκιάθος).
Σύμφωνα με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η αποτίμηση του ανεξάρτητου εκτιμητή διαμορφώθηκε στα 340 εκατομμύρια ευρώ.
Το ΤΑΙΠΕΔ με ανακοίνωσή του διατύπωνε  «Με προσφορά που ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της σημερινής κοινής συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β).
Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.
Ειδικότερα, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α €609 εκατ. εφάπαξ τίμημα και €11,3 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και €625 εκατ. και €11,6 εκατ. για την Ομάδα Β αντίστοιχα.
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου €1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης δήλωσε σχετικά: «Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Πασχάλης Μπουχώρης, ανέφερε: «Η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».
Η κοινοπρακτική εταιρία Fraport- Κοπελούζος νικήτρια του διαγωνισμού για την παραχώρηση, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια από το Ελληνικό Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ (ΤΑΙΠΕΔ) αναδείχθηκε η κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζος.
Η παραχώρηση αυτή περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ακτίου, των Χανίων, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου.
Συνολικά τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρέτησαν το 2013 περίπου 19,1 εκατομμύρια επιβάτες. Η συνολική τιμή αγοράς ανέρχεται στα 1,234 δισ.ευρώ και θα καταβληθεί από την στιγμή του κλεισίματος, που αναμένεται να είναι το φθινόπωρο του 2015.
Η Fraport AG θα κρατήσει το πλειοψηφικό πακέτο της κοινοπραξίας. Η νέα εταιρεία αναμένεται να αποφέρει έσοδα πάνω από 180 εκατομμύρια ευρώ το 2016 και EBITDA που θα υπερβαίνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ.
Αντιμετωπίζοντας έναν ισχυρό διεθνή ανταγωνισμό, η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου υπέβαλαν την ανταγωνιστικότερη οικονομική προσφορά στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτήν την τελευταία νέα επέκταση του διεθνούς χαρτοφυλακίου της εταιρείας: «Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια προσθέτουν άλλη μία επένδυση στον τομέα των αεροδρομίων με δυναμικές προοπτικές και δυνατότητες ανάπτυξης.
Η επιλογή της Fraport αναδεικνύει τη θέση μας ως κορυφαίος παγκόσμιος διαχειριστής στον τομέα των αερολιμένων. Η εκτεταμένη τεχνογνωσία μας έχει αποκτηθεί κατά τη διάρκεια πολλών δεκαετιών και θα συμβάλει στην επέκταση και ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων».
Ο ιδρυτής και Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος τόνισε την σπουδαιότητα που σηματοδοτεί το έργο αυτό σε περιφερειακό, πανελλαδικό και διεθνές επίπεδο: «Ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων δημιουργεί αξιόπιστες υπηρεσίες, μεγαλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις, αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ενίσχυση της τοπικής και εθνικής ανταγωνιστικότητας και οικονομίας, καθώς και νέες θέσεις εργασίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε αεροδρόμια αντάξια των προσδοκιών και των απαιτήσεων του ελληνικού λαού και των ξένων επισκεπτών».
Ως νέος ιδιοκτήτης, η κοινοπραξία Fraport - Κοπελούζου θα είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μέχρι το 2055. Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι τα εξής: Άκτιο (PVK), Καβάλα (KVA) και Θεσσαλονίκη (SKG). Τα υπόλοιπα βρίσκονται στα εξής νησιά: Κέρκυρα (CFU), Κρήτη/ Χανιά (CHQ), Κεφαλονιά (EFL), Κως (KGS), Μυτιλήνη (MJT), Μύκονος (JMK), Ρόδος (RHO), Σάμος (KGS), Σαντορίνη (JTR), Σκιάθος (JSI) και Ζάκυνθος (ZTH).
Η χώρα θα ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως - πληθυσμός διπλάσιος της Ελλάδας.
Οι χαμένοι του διαγωνισμού δεν εξεδήλωσαν καμία αντίδραση επί του θέματος. Σίγουρα όμως θα έχουμε ενστάσεις αλλά το ποσό της προσφοράς είναι αρκετά υψηλό που αποκλείει κάποια διαφοροποίηση της απόφασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: