Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Τα αεροδρόμια φιλέτα βαίνουν "καλώς" προς Γαλλία μέσω Άκτωρ...





Η κοινοπραξία VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε, είναι σύμφωνα με τις πληροφορίες ο επικρατέστερος επενδυτής στους διαγωνισμούς παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Αν αυτή η πληροφορία επαληθευτεί τότε η επενδυτική αυτή κοινοπραξία θα επιλέξει τα φιλέτα αεροδρόμια.
Σήμερα αναμένεται να ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ τον προτιμητέο πλειοδότη στο διαγωνισμό για τη παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες "φαβορί" θεωρείται η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. που είναι συμφερόντων Μπόμπολα.
 Όποια και να είναι η απόφαση του Ταμείου, το επενδυτικό σχήμα που θα λάβει το πράσινο φως θα περάσει στο επόμενο στάδιο, ήτοι την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.
Να επισημανθεί ότι το ενδιαφέρον από την έναρξη του διαγωνισμού ήταν σημαντικό και στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ έφθασαν αρχικά 11 προσφορές. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού κάποιοι δεν κατόρθωσαν να φτάσουν και έτσι προχώρησαν 7 επενδυτικά σχήματα, για να μείνουν τελικώς δεσμευτικές προσφορές από τρία επενδυτικά σχήματα. 
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι εξής κοινοπραξίες:
-Corporation America S.A. – METKA Α.Ε. (Μυτιληναίος). Ο αργεντίνικος όμιλος λειτουργεί συνολικά 49 αεροδρόμια παγκοσμίως και κατέρχεται από κοινού με την ελληνική ΜΕΤΚΑ. 
-Fraport AG - (Ομιλος Κοπελούζου). Η διαχειρίστρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης με τη συνεργία του ομίλου Κοπελούζου έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί από κοινού στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αγίας Πετρούπολης. 
-VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. (Συμφερόντων Μπόμπολα). Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος με σημαντική παρουσία του στη χώρα μας συμπράττει με την ελληνική κατασκευαστική, σε μία συνεργασία που προϊδεάζει επίσης και σε κοινή κάθοδο στον επικείμενο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο του Καστελίου στο Ηράκλειο. 
Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρόμιων της χώρας προχωρά, μετά από αρκετές καθυστερήσεις, στην καλύτερη δυνατή περίοδο, καθώς τα μέχρι τώρα μηνύματα που έρχονται για την κλάδο του τουρισμού κάνουν λόγο για νέο ρεκόρ το 2014.
 Η παραχώρηση της διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων συνιστά μια από τις μεγαλύτερες μεταρρυθμίσεις, με τις επενδύσεις από τους υποψήφιους επενδυτές να ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ.
Κύκλοι του τουριστικού κλάδου υπολογίζουν ότι η κίνηση στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. επιβάτες (από 18 εκατ. επιβάτες το 2013), αποκτώντας νέα δυναμική, καθώς πολλά από αυτά θα μπορούν να υπολογίζουν σε εκατοντάδες πτήσεις τσάρτερ, που θα τα μετατρέψουν σε κερδοφόρα.
Οι ιδιώτες που θα επιλεγούν μέσω των διαγωνισμών, σύμφωνα με πληροφορίες θα αναλάβουν μέσω της σύμβασης που θα υπογράψουν:
Τη διεξαγωγή του ελέγχου πρόσβασης και ασφάλειας προσώπων/χειραποσκευών/μεταφερόμενων αντικειμένων και οχημάτων.
Τη διεξαγωγή του ελέγχου ασφαλείας των αποσκευών (hold baggage), φορτίου ταχυδρομείου, προμηθειών πτήσεων και προμηθειών αερολιμένα που διακινούνται στον αερολιμένα.
Τη φύλαξη των εγκαταστάσεων των αερολιμένων με στατικές φυλάξεις ή με τη διεξαγωγή περιπολιών (πεζών και εποχούμενων) στους ελεγχόμενους και μη χώρους των αερολιμένων.
Το όλο αντικείμενο των νέων επενδυτών θα συμπεριλαμβάνεται στην σύμβαση παραχώρησης που θα υπογραφεί για το σκοπό αυτό από τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Να επισημάνουμε επίσης ότι υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από επτά αεροδρόμια η καθεμία. Τα αεροδρόμια θα παραχωρηθούν για 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη.
-Τα αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στην πρώτη ομάδα είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας.
-Η δεύτερη ομάδα  απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: