Τα ελληνικά αεροδρόμια κυρίως τα περιφερειακά δέχτηκαν τον μεγαλύτερο όγκο
επιβατών και αεροσκαφών και άντεξαν και αυτή τη χρονιά, παρόλη την εγκατάλειψη που είχαν όσον
αφορά τη βελτίωση των υποδομών τους και τη σημαντική μείωση του υπαλληλικού τους
προσωπικού.
Σε ενδεχόμενη αύξηση του τουριστικού ρεύματος και την επόμενη χρονιά είναι
διαπιστωμένο ότι θα υπάρξουν σημαντικές λειτουργικές δυσκολίες, διότι η
δυναμικότητα των υποδομών και των εν γένει εγκαταστάσεων των περιφερειακών
αεροδρομίων κρατάνε σε οριακό επίπεδο λειτουργικής αποδοτικότητας.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν δύναται να προβεί σε προγραμματισμό
έργων και παρεμβάσεων σε ήδη εντοπισμένα προβλήματα, ελλείψει ανάλογων
οικονομικών πόρων, αλλά και εκ του γεγονότος της παραχώρησης των αεροδρομίων
στους επενδυτικούς οίκους.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η φετινή χρονιά θα είχε αυξητική τάση σε ότι
αφορά τους διακινούμενους επιβάτες μέσω των ελληνικών αεροδρομίων.
Την
εκτίμηση αυτή την επιβεβαιώνουν τα στοιχεία κίνησης τα οποία δόθηκαν στη
δημοσιότητα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Τα στοιχεία αυτά
επιβεβαιώνουν την περαιτέρω δυναμική του τουρισμού στη χώρα μας για την
αεροπορική κίνηση να σπάει ρεκόρ το 2014.
Όπως προκύπτει, το 2014 είναι η καλύτερη χρονιά για την αεροπορική κίνηση
της χώρας καθώς από τον Οκτώβριο (επιβατική κίνηση 10μηνου) ξεπεράστηκε η
ιστορική επίδοση του 2007 των 41,31 εκατ. διακινουμένων επιβατών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η κίνηση των δέκα μηνών Ιανουαρίου – Οκτωβρίου
2014 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 παρουσιάζει τα ακόλουθα
χαρακτηριστικά:
(α) Οι πτήσεις εσωτερικού αυξάνονται κατά +1,1% σε σχέση με την αντίστοιχη
περίοδο του 2013 διατηρώντας, έστω και οριακά, την παρατηρηθείσα από τον
Σεπτέμβριο αναστροφή του σχετικού αποτελέσματος.
Οι πτήσεις εξωτερικού αυξάνονται κατά 13,6% από την περυσινή πολύ καλή
χρονιά, επιβεβαιώνοντας για δεύτερο συνεχόμενο έτος την δυναμική του
τουρισμού.
(β) Οι διακινούμενοι επιβάτες (αφίξεις + αναχωρήσεις) παρουσιάζουν
σημαντική θετική μεταβολή (περίπου +16%), η οποία εμφανίζεται και στις δύο
κατηγορίες (εσωτερικού + εξωτερικού):
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
– ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟ
2013 8,681m 27,072m 35,753m
2014 10,357m 31,102m 41,459m
Η ανάκαμψη του ΔΑΑ έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην συνολικά
βελτιωμένη εικόνα όλων των μεγεθών (από τα 10,8m επιβάτες το δεκάμηνο του 2013
έφθασε στα 13,0m το 2014).
Από τα στατιστικά στοιχεία επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις του Διοικητή της
Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Δημήτρη Κούκη, από τον Ιούλιο, ότι το 2014 θα
είναι η καλύτερη χρονιά για την αεροπορική κίνηση της χώρας (άρα και για τα
έσοδα του Δημοσίου από τα τέλη των αεροδρομίων), υπερβαίνοντας ήδη από τον
Οκτώβριο την ιστορική επίδοση του 2007 των 41,31 εκατ. διακινουμένων
επιβατών.
Από τα στατιστικά στοιχεία της κινήσεως των αεροδρομίων της χώρας για τον
Οκτώβριο 2014 προκύπτουν τα εξής:
Η κίνηση του Οκτωβρίου 2014 παρουσιάζεται αυξημένη σε σύγκριση με αυτήν του
Οκτωβρίου 2013 τόσο σε ότι αφορά τον αριθμό των πτήσεων (+8,6% για τις πτήσεις
εσωτερικού και + 15,5% εξωτερικού), όσο και σε ότι αφορά τον αριθμό των
διακινουμένων επιβατών (περίπου +31,0% για τους επιβάτες εσωτερικού και +18,0%
για τους επιβάτες εξωτερικού).
Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση των κινήσεων εσωτερικού, η οποία για πέμπτο
διαδοχικό μήνα μετά από τον Ιούνιο 2014 συντηρεί την τάση ανακάμψεως της
εσωτερικής αγοράς στην δεδομένη, δύσκολη οικονομική περίοδο και φαίνεται να
διακόπτει την συνεχή πτωτική τάση των τελευταίων ετών.
Σε ότι αφορά τις πτήσεις εξωτερικού επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά η
κάποια επιμήκυνση της κλασικής τουριστικής περιόδου, βελτιώνοντας θεαματικά την
ήδη πολύ καλή επίδοση του 2013. Η αναλυτική εικόνα των επιδόσεων του Οκτωβρίου
των ετών 2013 και 2014 είναι η ακόλουθη:
ΕΤΟΣ
ΠΤΗΣΕΙΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΠΤΗΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
2013 14030 0,847m 18036 2,319m
2014 15238 1,111m 20823 2,738m
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου