Οι αναρτήσεις μέσα από τις φωτογραφίες

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

Αεροδρόμια με… κεφαλικό φόρο



 Ο αντιπρόεδρος του ομίλου της Aegean επιβεβαίωσε ότι εκδηλώνεται ενδιαφέρον για 14 από τους 21 περιφερειακούς αερολιμένες, στους οποίους, έπειτα από τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, θα εισπράττονται 20 ευρώ από κάθε επιβάτη.

Τη «σφραγίδα» του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του πανίσχυρου ΣΕΤΕ, φέρει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Απορρίφθηκε η «συνταγή» των αυτοκινητόδρομων με τα ακριβά διόδια και δεν θα επιβληθούν νέα τέλη πριν από την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων, αλλά μετά θα εισπράττεται «κεφαλικός» φόρος έως 20 ευρώ ανά επιβάτη.

Σε δύο επενδυτές
Τα σημαντικά αυτά στοιχεία έγιναν γνωστά από τον Ευτύχη Βασιλάκη, αντιπρόεδρο του ομίλου της Aegean, στο περιθώριο της χθεσινής συνέντευξης Τύπου με αφορμή τη συμπλήρωση του πρώτου χρόνου από την εξαγορά της Olympic Air. Εμμέσως επιβεβαίωσε ότι ενδιαφέρον εκδηλώνεται μόνον για 14 από τα συνολικά 21 αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ και είπε ότι είναι προτιμότερο να δοθούν σε δύο επενδυτές για να μη δημιουργηθούν μονοπωλιακές καταστάσεις. Περιέγραψε επίσης τους τέσσερις βασικούς, αλλά άγνωστους στους πολίτες όρους για την επιλογή των αναδόχων μεταξύ των τριών ομίλων που απέμειναν στην τελική φάση. Θα μετρήσουν:
* Το ποσό της προκαταβολής που θα προσφέρουν. Σύμφωνα με ανεπίσημες πηγές, δεν θα ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ.
* Το ετήσιο ενοίκιο που θα καταβάλλουν στο Δημόσιο για όλη την περίοδο παραχώρησης.
* Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στα κέρδη.
* Η καταβολή τέλους ενός ευρώ ανά επιβάτη.
Επιβεβαίωσε επίσης ότι θα κονταροχτυπηθούν με τη Ryanair για την απόκτηση των Κυπριακών Αερογραμμών, καθώς και οι δύο εταιρείες διαθέτουν βάσεις στο μοναδικό αεροδρόμιο της Κύπρου. Ανέφερε ωστόσο ότι η κυπριακή κυβέρνηση δεν έχει εξασφαλίσει την έγκριση των Βρυξελλών για τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης.
Κύριο θέμα της χθεσινής συνέντευξης Τύπου ήταν ο απολογισμός της κοινής πορείας της Aegean και της Olympic Air. «Η εξαγορά ήταν ανάγκη», υποστήριξε ο Ευτύχης Βασιλάκης και ανέφερε ότι η αναδιάρθρωση του δικτύου έφερε αύξηση δρομολογίων και επιβατικής κίνησης, αλλά και 247 νέες θέσεις εργασίας. Ιδιαίτερα μετά τον Μάρτιο, οπότε μπήκε η Ryanair στα δρομολόγια εσωτερικού και εξυπηρετεί τέσσερις προορισμούς, η μείωση των εισιτηρίων εσωτερικού έφτασε έως και 32%, ενώ αυξήθηκε η επιβατική κίνηση κατά 680.000 άτομα. Η άνοδος ήταν αισθητή και στην Κεφαλονιά, που δοκιμάστηκε από τους σεισμούς, αλλά κατάφερε να αυξήσει τους επισκέπτες της κατά 67%, καθώς και στις άγονες αεροπορικές γραμμές (Γιάννενα, Σάμος, Χίος, κ.λπ.), που παρουσίασαν αύξηση από 13-34%.
Τζίρος 920 εκατ. ευρώ
Στις γραμμές εξωτερικού προστέθηκαν το τελευταίο δωδεκάμηνο 17 νέοι προορισμοί που βρίσκονται σε 5 χώρες, ενώ για τη νέα χρονιά προβλέπεται ενίσχυση των δρομολογίων κυρίως προς τις σκανδιναβικές χώρες. «Πονοκέφαλος» είναι η Ρωσία λόγω της κατάρρευσης τουριστικών πρακτόρων που οργάνωναν ταξίδια προς την Ελλάδα και στόχος είναι η νέα χρονιά να διατηρηθεί στα φετινά, ιδιαίτερα μειωμένα επίπεδα.
«Ο τζίρος το τελευταίο δωδεκάμηνο διαμορφώθηκε στα 920 εκατ. ευρώ, έναντι 680 εκατ. το προηγούμενο διάστημα», ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της Aegean, που απέδωσε τις θετικές επιδόσεις στη μείωση των τιμών στα εισιτήρια και πρόσθεσε ότι η εταιρεία κατέβαλε φόρους προς το Δημόσιο ύψους 280 εκατ. ευρώ. Παραδέχτηκε πάντως ότι τα οικονομικά μεγέθη αντιστοιχούν μόλις στο ένα τρίτο του αντίστοιχου αερομεταφορέα της Πορτογαλίας και ότι είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, ενώ ανέφερε ότι ο ετήσιος τζίρος των τουρκικών αερογραμμών ανέρχεται στα 7 δισ. ευρώ! Προέβλεψε ότι η κερδοφορία θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και ανακοίνωσε ότι ο όμιλος ετοιμάζει νέες επενδύσεις 300 εκατ. δολαρίων και αγορά 42 νέων αεροσκαφών.
Στα αζήτητα δύο Airbus της Ολυμπιακής
Σε «πονοκέφαλο» διαρκείας εξελίσσεται η υπόθεση των δύο αεροσκαφών τύπου Airbus της παλιάς «Ολυμπιακής», που παραμένουν ακινητοποιημένα από χρόνια στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού περιμένοντας αγοραστή. Είχαν αγοραστεί το 1998 έναντι 200 εκατ. ευρώ, με leasing και εγγύηση του Δημοσίου. Έχουν γίνει από χρόνια προσπάθειες να βγουν «στο σφυρί» και το τελευταίο διάστημα πέρασαν στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο επιχείρησε να τα πουλήσει προς 20 εκατ. δολάρια, αλλά χωρίς επιτυχία.
Στη χθεσινή συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και ιδιωτικοποιήσεων εγκρίθηκε η διάθεση 219.500 ευρώ τον χρόνο για τη συντήρησή τους μέχρι να πουληθούν. Το κονδύλι όμως δεν θα εμφανίζεται στον κρατικό προϋπολογισμό αλλά θα καλύπτεται από τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από αποκρατικοποιήσεις. Με τον ίδιο τρόπο θα εξοφληθούν καθυστερούμενοι λογαριασμοί συντήρησης, που αφορούν την περίοδο από τον Αύγουστο του 2010 ως σήμερα.
Της Χαράς Τζαναβάρα
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: