Οπως αρχικά κάποιοι εκτιμούσαν, έτσι κατέληξε ο σκληρός αγώνας των δεσμευτικών
προσφορών για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Τρεις ήταν τελικά οι δεσμευτικές
προσφορές που κατατέθηκαν στο διαγωνισμό για την εκχώρηση των 14 περιφερειακών
αεροδρομίων της χώρας. Οι άλλες ενδιαφερόμενες αρχικά εταιρίες αποσύρθηκαν,
γιατί στο χρονικό διάστημα που προηγήθηκε υπήρξαν οι ανάλογες συζητήσεις και οι
αμοιβαίες συνεννοήσεις.Δε θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό ήταν εντέχνως μεθοδευμένο και οτι επηρέασε ενδεχομένως το ύψος της οικονομικής προσφοράς.
Τίποτε όμως δεν δηλώνει ότι μπορούμε να προβλέψουμε τον επενδυτή, ο
οποίος θα γίνει κάτοχος των μεγάλων και περισσότερο προσοδοφόρων αεροδρομίων
Ο διαγωνισμός έβγαλε «άσπρο καπνό» και
μετά από αυτό συνεχίζουν στην επόμενη διαδικασία κατά αλφαβητική σειρά οι
παρακάτω εταιρίες :
CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR
Παραχωρήσεις Α.Ε.
Με τις πρώτες αυτές
ενδείξεις με μεγάλη ευκολία μπορεί να υπάρξει χωρισμός των αεροδρομίων ανάλογα
με την δυναμικότατα και την οικονομική προσφορά της κάθε εταιρίας. Για το θέμα όμως
μπορούμε να γράψουμε αναλυτικά πολύ σύντομα.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η
πρόσκληση υποβολής προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου και της εγκυρότητας
των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών που υποβλήθηκαν.
Μετά από τη σχετική εισήγηση των
συμβούλων του όλου αντικειμένου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε συνεδρίασή
του που θα πραγματοποιηθεί σύντομα, θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που
προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών.
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του
διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.
Οι φάκελοι των υποψηφίων αναμένεται να
ανοίξουν στην επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ η οποία
έχει προγραμματιστεί την ερχόμενη Τετάρτη. .
Δεν συνεχίζουν στην επόμενη φάση του
διαγωνισμού οι κοινοπρακτικές εταιρίες J&P Άβαξ -Zurich
Airport, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur, και η Advent
International.
Κύκλοι που γνωρίζουν από τέτοιου είδους
διαδικασίες θεωρούν ότι οι αποσύρσεις των εταιριών αυτών να ήταν ενδεχομένως έντεχνες
και να είχαν προηγηθεί συμφωνίες με τα επενδυτικά σχήματα που συνεχίζουν στην
επόμενη φάση. Εξάλλου αυτό ήταν αναμενόμενο σε ότι αφορά τις μεταδιαγωνιστικές συνεργασίες
και συμμαχίες που θα προέκυπταν.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι προσφορές
αφορούν και στις δύο υπό παραχώρηση ομάδες που περιλαμβάνουν από επτά
αεροδρόμια η καθεμία.
Ας κάνουμε λοιπόν τους υπολογισμούς μας
και ας προβλέψουμε σε ποια εταιρία θα πάνε τα όποια αεροδρόμια.
Να θυμόμαστε ότι στην πρώτη ομάδα
ανήκουν τα αεροδρόμια
1. Θεσσαλονίκης,
2. Κέρκυρας,
3. Χανίων,
4. Κεφαλονιάς,
5. Ζακύνθου,
6. Ακτίου,
7. Καβάλας.
Ενώ στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται τα
αεροδρόμια
1. Ρόδου,
2. Κω,
3. Σάμου,
4. Μυτιλήνης,
5. Μυκόνου,
6. Σαντορίνης και
7. Σκιάθου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου