Ολημερίς το κτίζανε αλλά το «βράδυ» άλλαζαν οι ανάγκες και
μαζί με αυτό άλλαζαν και οι μελέτες. Οι εργασίες όμως δε μπορούσαν να
συνεχιστούν και υπήρχε καθυστέρηση. Το αποτέλεσμα όλων αυτών μετά από καταγγελία
του Περιφερειάρχη Ηπείρου, ήταν να επέμβει η Ελληνική Δικαιοσύνη, η οποία μετά
από προανάκριση στην οποία συμμετείχαν μάρτυρες που κατέθεσαν αναληθώς και
αβασίμως ότι η όλη καθυστέρηση εκτέλεσης του έργου οφείλεται σε πλημμελή μελέτη στο ηλεκτρομηχανολογικό αντικείμενο του έργου,
κατηγορεί επιβλέποντες υπαλλήλους της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας και του μελετητικού οίκου για διάπραξη παράνομων πράξεων κακουργηματικού χαρακτήρα. Η υπόθεση της καθυστέρησης του έργου μετά τη διαδικασία της τακτικής ανάκρισης θα οδεύσει κατά πάσα πιθανότητα στο ακροατήριο. Και εκεί θα ειπωθούν πολλά, τα οποία αποδεικνύονται όμως και από αδιάσειστα αποδεικτικά στοιχεία.
Πάρτε μια εικόνα με τμήμα επίσημου εγγράφου, πως άλλαξε το αρχικό αντικείμενο του έργου.
κατηγορεί επιβλέποντες υπαλλήλους της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας και του μελετητικού οίκου για διάπραξη παράνομων πράξεων κακουργηματικού χαρακτήρα. Η υπόθεση της καθυστέρησης του έργου μετά τη διαδικασία της τακτικής ανάκρισης θα οδεύσει κατά πάσα πιθανότητα στο ακροατήριο. Και εκεί θα ειπωθούν πολλά, τα οποία αποδεικνύονται όμως και από αδιάσειστα αποδεικτικά στοιχεία.
Πάρτε μια εικόνα με τμήμα επίσημου εγγράφου, πως άλλαξε το αρχικό αντικείμενο του έργου.
Σήμερα το όλο έργο για να ολοκληρωθεί χρειάστηκε να δοθεί
και νέα παράταση εργασιών, η οποία είναι η Πέμπτη κατά σειρά.
Πιο αναλυτικά το όλο θέμα έχει ως εξής:
Σημαντικές εξελίξεις έχουμε γύρω από το "αιώνιο"
έργο της αναβάθμισης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων "Βασιλεύς Πύρρος".
Η 5η παράταση για την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης είναι γεγονός καθώς η
Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος)
αποφάσισε να δώσει παράταση κατά 550 ημέρες και νέα προθεσμία ολοκλήρωσης στις
12 Φεβρουαρίου 2016.
Ποιος όμως ήταν ο εμπνευστής και συνάμα ηθικός αυτουργός
αυτής της πρωτοφανούς καθυστέρησης εκτέλεσης ενός έργου το οποίο να σημειωθεί
κρίθηκε αναγκαίο για την περιοχή της Ηπείρου;
Η απάντηση αυτή θα δοθεί πολύ σύντομα με όλο το αποδεικτικό υλικό.
Η απάντηση αυτή θα δοθεί πολύ σύντομα με όλο το αποδεικτικό υλικό.
Το θετικό πάντως είναι πως το έργο βαδίζει προς την οριστική του
ολοκλήρωση, αλλά με κόστος υπερδιπλάσιο του κανονικού, το οποίο όλως παραδόξως
ακουμπά το προϋπολογισθέν κόστος του έργου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η
ανάδοχος εταιρίας έχει ήδη εισπράξει σημαντικό ποσό που σχεδόν πλησιάζει στο
διπλάσιο του ποσού του προσφερόμενου κατά τον διαγωνισμό ποσού. Είναι δηλαδή σα
να εκτελείται το έργο με μηδενική έκπτωση, αλλά με χρόνο κατασκευής διπλάσιο
του καθορισμένου στη σύμβαση του έργου. Το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί το
2009 αλλά πήρε συνεχόμενες παρατάσεις για τον Μάρτιο του 2010, τον Μάιο του
2012, τον Μάιο του 2014 και τον Αύγουστο του 2014. Είχαμε αναφέρει σχετικά για το θέμα
αυτό εδώ:
Σύμφωνα με σημερινές πληροφορίες, τα έργα αναβάθμισης έχουν
ολοκληρωθεί και το μεγάλο νέο είναι πως η κατασκευή του νέου τερματικού
αεροσταθμού τελικά θα προχωρήσει. Τα έργα αφορούν την επέκταση του κτιρίου
αεροσταθμού, επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, νέου συνδετηρίου
τροχοδρόμου, νέου οδικού δικτύου πρόσβασης στον αερολιμένα και επέκταση
διαμόρφωσης χώρων στάθμευσης οχημάτων.
Η Διευθύνουσα Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, με το με αρ.
πρωτ. 1158/29.07.2014 έγγραφό της υπέβαλε εκ νέου στην Υ.Π.Α. για έγκριση την
Οριστική Μελέτη για την Επέκταση και Αναδιαρρύθμιση του Υφιστάμενου
Αεροσταθμού.
Το τεχνικό αντικείμενο του έργου έχει κατασκευαστεί σε
ποσοστό 100% εκτός από τις εργασίες κατασκευής του Κτιρίου του Αεροσταθμού και
του Περιβάλλοντος Χώρου Κυκλοφορίας & Στάθμευσης. Έχει οριστικοποιηθεί το
τεχνικό αντικείμενο που πρόκειται να κατασκευαστεί στα πλαίσια κατασκευής του
Κτιρίου του Αεροσταθμού και του Περιβάλλοντος Χώρου Κυκλοφορίας &
Στάθμευσης και έχει ολοκληρωθεί η κατά το νόμο διαδικασία έγκρισής του (άρθρο
45 παρ.2 του Ν.3669/2008).
Πλέον αναμένεται από την Υ.Π.Α η έγκριση της Οριστικής Μελέτης και της σχετικής Οικοδομικής Άδειας ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για την κατασκευή του κτιρίου του αεροσταθμού δεν θα απαιτηθεί νέα συμπληρωματική σύμβαση. Το αρχικό κόστος του έργου είχε οριστεί σε 52εκ.ευρώ ενώ με την έκπτωση του αναδόχου (ΤΟΜΗ) το έργο ξεκίνησε με 25,1εκ.ευρώ και απαιτήθηκε και μία συμπληρωματική σύμβαση ύψους 3,9εκ.ευρώ. Με αυτές τις εξελίξεις το έργο πλέον στοχεύει στην οριστική του ολοκλήρωση τον Φεβρουάριο του 2016 με την κατασκευή του να έχει ξεκινήσει από το 2006 (20.11.2006 η υπογραφή της σύμβασης).
Τα αρχικά και μελετητικά δεδομένα του έργου ήταν αναλυτικά :
• Κατεδάφιση του υπάρχοντος κτηρίου αεροσταθμού και στην
θέση του κατασκευή νέου, συνολικής επιφάνειας 10.400 τμ περίπου, εκ. των οποίων
υπόγειο 5.000 τμ,
• Νέο δάπεδο στάθμευσης 5 αεροσκαφών, συνολικής επιφάνειας
43.050 τμ,
• Δύο νέους συνδετήριους τροχοδρόμους, μήκους 150 μ. ο
νότιος και περίπου 400 μ. ο βόρειος,
• Πύργο Ελέγχου και Αμαξοστάσιο,
• Εμπορευματικό σταθμό συνολικής επιφάνειας 227 τμ (δεν θα
κατασκευασθεί μετά από εντολή της ΥΠΑ ),
• Κόμβο εισόδου στο αεροδρόμιο και περιμετρική υπηρεσιακή
οδό μήκους 1300 μ. περίπου,
• Χώρο στάθμευσης οχημάτων συνολικής επιφάνειας 8.250 τμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου