Σήμερα κατά
πάσα πιθανότητα θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερόμενων
επενδυτικών σχημάτων για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας.
Η μάχη για
την απόκτηση των αεροδρομίων της «επενδυτικής καρδιάς» τους, αναμένεται σκληρή
μεταξύ των επτά κοινοπρακτικών σχημάτων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, καθώς σύμφωνα
με τα στατιστικά της αεροπορικής και επιβατικής κίνησης το 2014 η επιβατική
κίνηση των αεροδρομίων εκτοξεύθηκε στα ύψη, έχοντας ξεπεράσει το πρώτο οκτάμηνο
του έτους το φράγμα των 16 εκατ. επιβατών.
Αναμένουμε
με αγωνία να δούμε τις οικονομικές απολαβές της χώρας μας από αυτή την
αναπτυξιακή πολιτική πολύχρονης παραχώρησης, καθώς επίσης και τα ποσά που θα
επενδυθούν από τους ενδιαφερόμενους επενδυτικούς οίκους για την αναβάθμιση και
την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων.
Κύκλοι του
τουριστικού κλάδου εκτιμούν ότι η αεροπορική και επιβατική κίνηση στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια θα
ξεπεράσει τα 20 εκατ. επιβάτες (από 18 εκατ. επιβάτες το 2013), αποκτώντας νέα
δυναμική, καθώς πολλά από αυτά θα μπορούν να υπολογίζουν σε εκατοντάδες πτήσεις
τσάρτερ, που θα τα μετατρέψουν σε κερδοφόρα. Για τον λόγο αυτό στο ΤΑΙΠΕΔ
θεωρούν ιδανική τη συγκυρία για την επίτευξη υψηλού τιμήματος, εάν όμως αυτό
εκτιμηθεί ως προσεγγίσιμος και εφικτός στόχος από τους ενδιαφερόμενους.
Το
ενδιαφέρον των επενδυτών είναι αυξημένο καθώς εκτός της ανάκαμψης που έχουν τα
αεροδρόμια το 2014 με την έκρηξη του τουρισμού, η συγκεκριμένη διαδικασία
αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις της χώρας μας, που θα
συνοδευτεί υπολογίζουμε με επενδύσεις
τουλάχιστον 250 - 300 εκατ. ευρώ (εντός τριετίας) από τους επενδυτές για την
αναβάθμιση των αεροδρομίων αυτών.
Να θυμίσουμε
ότι στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ο οποίος έχει ξεκινήσει από τις αρχές του
2013, συνεχίζουν επτά σχήματα και συγκεκριμένα: Vinci - Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ
- Zurich Airport, Fraport - Copelouzos,
ΜΕΤΚΑ - Corporacion America, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Aeroports De La Cote d
Azur και Advent International.
Από την επενδυτική
αγορά θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι για να μην υπάρξουν αποκλεισμοί, λόγω του μεγάλου
αριθμού των επενδυτικών εταιρικών σχημάτων, θα προκύψουν αναγκαστικά συνεργασίες
και συνενώσεις δυνάμεων από τους ενδιαφερόμενους.
Να σημειωθεί
επίσης ότι υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από επτά αεροδρόμια η καθεμία, με
τον διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 40 συν 10
έτη.
Πενήντα χρόνια.....είναι πολλά, αλλά η ανάπτυξη είναι αυτή που θέλουμε να πιστεύουμε ότι μπορεί να δώσει απάντηση στην οικονομική κρίση που βιώνουμε.
Πενήντα χρόνια.....είναι πολλά, αλλά η ανάπτυξη είναι αυτή που θέλουμε να πιστεύουμε ότι μπορεί να δώσει απάντηση στην οικονομική κρίση που βιώνουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου